Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-1516-C0001
Номер на проект: ESF-1203-03-02181
Наименование: "Изграждане на водна база за развлечения и водно-атракционни услуги - модел за успешен старт на собствен бизнес"
Бенефициент: "АКВАТИКО" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.01.2014
Начална дата: 03.04.2014
Дата на приключване: 01.11.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Създаване на иновативен бизнес модел в областта на туристическите услуги с водни атракциони и наемане на персонал, обучение на наетите лица и осигуряване на трудови възнаграждения за 3 месеца.
Дейности: 7. Наемане на персонал - осигуряване на трудова заетост за самонаетото лице и трудови възнаграждения от страна на работодателя, за не по малко от 3 месеца За дейността на новосъздаденото предприятие собственикът на предприятието Борис Георгиев Кръстев - представител на целевата група, ще бъде нает на договор, приравнен на трудов, на длъжност „управител”, ще полага труд и получава възнаграждение за дейността си. Възнагражденията за 3 месеца ще бъдат изплащани от отпуснатата безвъзмездна финансова помощ. Задълженията му ще бъдат да осигури цялостното функциониране на новосъздаденото предприятие – управление, предоставяне на услугите, свързани с водните атракции, поддържането на закупеното оборудване и обслужването на клиентите.
6. Изговяне на стратегия за развитие и стартиране на дейността на новосъздаденото предприятие Ще се възложи разработване на стратегия за за развитие и стартиране на дейността на новосъздаденото предприятие на външен изпълнител с опит. Това ще гарантира устойчивост на компанията в близките три години.
5. Закупуване на необходими материали за дейността на предприятието За дейността на предприятието е необходимо осигуряването на материали и консумативи. За тази цел ще бъдат закупени: 1. Материали – папки ПВЦ, маркери и метален кош 2. Консумативи – моторно масло, маслен и горивен филтър за извънбордови двигател, гориво-бензин и ролки за касов апарат. Необходимите материали и консумативи ще бъде закупени и доставени от външни изпълнители при спазване на процедурите по ПМС 69 от 2013 г. и съгласно заложения индикативен план за процедурите за възлагане на обществените поръчки
2. Информиране и публичност по проекта, относно отпуснатата безвъзмездна финансова помощ и източника на финансиране С цел информиране на обществото, относно получената безвъзмездна финансова помощ, популяризиране на настоящата финансова схема и запознаване с целите на проекта ще бъдат предприети следните действия: Ще бъде вазложено изработването на указателна табела по проекта и стикери за закупеното оборудване на външнен изпълнител. Периодично ще бъдат разпращани мейли до местни и регионални медии, относно целта на проекта, отпусната безвъзмездна финансова момощ и настоящата схема на финансиране. Ще се предприемат информационни и мотивационни действия за насърчаване интереса на други представители на целевата група да разработят и внедрят създадения в рамките на проекта бизнес модел: ежемесечно ще се провеждат дни на отворените врати (без разходи по проекта) за демонстрация на модела пред други представители на целевата група. . Материалите ще бъдат изработени съгласно Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП „РЧР”: - на площ не по-малка от 25% от рекламната табела и стикерите, както и на всички бланки, отченти документи по проекта, интернет страници, каталози и брошури ще се съдържат логата на Европейски съюз и ЕСФ, Наименованието на съответната схемата за БВП и текст „Инвестира във вашето бъдеще”, наименование и номер на договора по проекта
1. Организация и управление на проекта За да се реализира успешно общата цел на проекта е необходимо да се създаде организация и ефективно управление. Ще бъде сформиран екип за организация и управление: ще се сключат граждански договори с ръководител и счетоводител по проекта. Ще се извърши разпределение на работата и изготви оперативен план за изпълнение на проекта, приемане на процедури ка контрол и мониторинг на напредъка, гант чарт график и приемане на други оперативни документи. Ще се провеждат оперативни срещи на екипа на проекта, на които ще се обсъжда изпълнението на дейностите в срок съгласно плана за действие. При неспазване на срокове и неизпълнение на заложените резултати ще се предприемат корективни действия. Членовете на екипа по проекта ще изготвят месечни отчети за дейността си. Ще въде обосовена част от офис с едно оборудвано работо място за работата на екипа за организация и управление на проекта.
3. Осигуряване на условия за стартиране на дейността на предприятието За стартиране на дейността на новосъздаденото предприятие и осигуряване на условия за изпълнение на останалите дейности е необходимо да се наеме работна площ, в близост до или върху част от плажна ивица, за изграждане на водна база за предлагане на водно-атракционни услуги. Ще се проучат възможностите и извърши оглед на терени, съответстващи на законодателните изисквания и отговарящи на спецификата на този вид дейност, разположени на стратегически места с висока посещаемост от потенциални клиенти – чуждестраннни и български туристи. Ще се наеме работна площ – 30-60 кв. м. Ще се сключи договор за наем с наемодателя/концесионера. При подбора с предимство ще бъдат охраняеми плажове и туристически зони отдадени под концесия.
4. Закупуване на необходимото оборудване за стартиране на дейността на предприятието За стартирането дейността на новосъздаденото предприятие е необходимо закупуване на оборудване: Ще бъде закупен: 1 бр. извънбордови бензинов двигател за задвижване на лодка, необходима за извършването на предлаганите услуги – теглене на водни ски и надуваеми атракционни съоръжение, разходки в морето и дневни круйзи.. Двигателят ще бъде подбран с необходимите технически характеристики и спецификации в зависимост от вида на лодката и изисквания за предлаганите услуги – мощност, динамика и тегло. Със собствени средства кандидатът ще закупи самата лодка. С цел обезопасяване на екипажа и клиентите в процеса на работа на вода ще бъдат закупени 6 бр. спасителни жилетки с различни размери – за деца и възрастни. За дейността на фирмата ще бъде закупен касов апарат – 1 бр. За обезпечаване процеса на работа и извършване на оперативните дейности – регистриране на клиенти в регистър на клиентите и инструктажна книга, сключване на договори за предоставяне на услуги и подържане на отчетни документи, ще бъдат закупени – 1 бр. работна маса, работни столове – 2 бр. и чадър – 1 бр. Необходимото оборудване ще бъде закупено и доставено от външни достъвчици при спазване на процедурите по ПМС 69 2013 г. и съгласно заложения индикативен план за процедурите за възлагане на обществените поръчки
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 954 BGN
Общ бюджет: 19 770 BGN
БФП: 19 770 BGN
Общо изплатени средства: 19 770 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 770 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 11 700 BGN
2015 8 070 BGN
19 770 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 805 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 9 945 BGN
2015 6 860 BGN
16 805 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 966 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 1 755 BGN
2015 1 211 BGN
2 966 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз