Описание на проекта:
|
Да бъде подкрепена инвестиция на безработно лице в неравностойно положение на пазара на труда за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност, с което да се допринесе за подобряване качеството на живот на хората в България, чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на производителността, засилване на социалното включване. Да се спомогне за повишаване на икономическата активност и интеграция на три уязвими лица на пазара на труда, чрез стартиране на самостоятелна стопанска дейност в сферата на шевното производство.
|
Дейности:
|
Дейност 6: Първоначално закупуване на материали и консумативи. За да започне да функционира, предприятието има нужда от първоначално закупуване на материали и консумативи. Те са пряко свързани и необходими за основната дейност, която ще се извършва. Предвидени са материали и консумативи, пряко свързани със спецификата на основната дейност на предприятието, а именно шивашки материали и консумативи. Дейност 4: Извършане на текущ ремонт След наемане на производственото помещение ще бъде необходим текущ ремонт, с цел да се приведе в подходящ за дейността вид. Ще бъдат пребоядисани стените, ще се постави подходяща подова настлка. Също така ще се увеличи осветеността и ще се ремонтира електро инсталацията в съответствие с изискванията за противопожарна безопасност. Дейност 7: Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице и наетия персонал за 3 месеца; С проектната дейност ще се осигури заетост на 3 лица представители на целевата група. Предвижда се да бъдат осигурени средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната длъжност, плюс осигурителните вноски за работодателя за период от 3 месеца. Всички разходи ще бъдат изплащани по трудово правоотношение, съгласно Кодекса на труда. По проекта ще бъдат създадени следните работни места на постоянна заетост:
- Управител (самонаето лице) - 1 бр.;
- Шивач - 1 бр.;
- Шивач - 1 бр.
Предвижда се заетостта да бъде гарантирана за период от минимум 1 година след приключване на договора с ДО, гарантиране на регулярни доходи от труд и устоичива заетост във времето.
Дейност 2: Визуализация и публичност на проекта (информационни дейности); Методологията на проекта предвижда серия от интегрирани действия за популяризиране на целите, основните дейности и очаквани резултати:
- Ще се изработи 1 бр. табела за информиране на обществеността, относно полученото финансиране в съответствие с изискванията на ДО.
- Ще бъдат изработени 10 бр. самозалепващи се стикери с логото на Европейския съюз и ЕСФ, с които ще бъде обозначено закупеното оборудване.
- На всички отпечатани материали по проекта ще се посочи процедурата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи.
Дейност 3: Наемане на производствено помещение, в което ще се извършва дейността на предприятието. За да развива дейността си предприятието има необходимост от наемането на помещение, в което да бъдат осъществени дейностите по проекта, и в което помещение да се осъществяват срещи с клиенти и доставчици, да се предлагат услугите на предприятието. За нуждите на проекта е необходимо намирането на помещение на удобно и подходящо за дейността място. Това се обуславя от спецификата на предлаганите услуги. При избора на помещение ще се стремим оптимално да съчетаем цената с очакваният резултат. Дейност 5: Закупуване на оборудване, необходимо за дейността на предприятието; За да бъдат постигнати условия, за нормалното протичане на основната дейност на предприятието е необходимо закупуването, доставката и въвеждането в експлоатация на дълготрайни материални активи. В съответствие със спецификата на дейността е необходимо оборудване за 3 работни места. Предвиденото за закупуване ново оборудване ще осигури необходимата работна среда на лицата включени в проектните дейности. Оборудването ще даде възможност за стартиране и развитие на предприятието, гарантиращо устойчивост. Със закупеното оборудване ще бъде оборудвана зала, в която ще се разкрият следните работни места: един управител и двама шивачи. Предвид това, че производствения обект ще работи целогодишно всички дълготрайни материални активи закупени с проекта ще бъдат споделени между наетите служители. При избора на нужното оборудване ще бъдат спазвани процедурите на ПМС 55 за избор доставчик. Предвиденото за закупуване оборудване е в пряка връзка с основната дейност на предприятието, оборудване за шивашко ателие. Дейност 1: Сформиране на екип, организационни, подготвителни и съпътстващи дейности. Проекта ще стартира с формирането на екип състоящ се от ръководител проект, координатор и счетоводител. Формирането на екипа е основна дейност в началната фаза на проекта. Ще бъде осъществена работна среща, на която Ръководителят на проекта ще възложи задачите по изпълнението на проекта . Ще бъдат обсъдени и приети междинни срокове за изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие. Екипът ще бъде пряко ангажиран с избора на изпълнители за съответните дейности, като бъдат прилагани правилата на ПМС 55. Ще бъдат обявени показатели при критерий за оценка „икономически най-изгодна оферта“. Ще бъдат сключвани договори за доставки и услуги. Съществена част от изпълнението на договора и пряка отговорност на ръководителя е отчетността на проекта. Задача на дейността ще бъде формирането на целевата група по проекта.
|