Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.12-0014-C0001
Номер на проект: 13-22-15
Наименование: Подобряване на административния капацитет на Областна администрация Благоевград чрез повишаване експертния потенциал на служителите за по-висока ефективност на публичните услуги
Бенефициент: Областна администрация – област Благоевград
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 16.10.2013
Начална дата: 10.01.2014
Дата на приключване: 10.10.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Подобряване на административния капацитет на Областна администрация Благоевград за по-висока ефективност на публичните услуги.
Дейности: Дейност 1 Организация и управление на проекта Управлението и организацията на проекта ще се изпълнява от екип, съставен от двама души – ръководител и счетоводител. С изпълнението на тази дейност ще се осигури успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на дейностите по проекта. В рамките на дейността, ще бъдат извършени необходимите подготвителни действия за започване изпълнението на проекта, както и набор от дейности за цялостната му организация и управление, до неговото приключване. Дейността ще стартира в началото на проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие (включващ дейности, отделни задачи, срокове и отговорници), подготовка и подписване на договори със заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида на процедурата за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация. Разделя се на две основни под дейности: 1.1. Изграждане на ефективен екип и набор от дейности за организация и управление на проекта Със заповед на Областния управител на област Благоевград ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, който ще е отговорен за изпълнението му, в съответствие с изискванията на ОПАК. Екипът ще е отговорен и за мониторинга върху изпълнението на проекта. 1.2. Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на външен изпълнител на дейност 3 по проекта В рамките на дейността ще се извършат дейностите по подготовка, организация и провеждане на процедурата по ЗОП за избор на изпълнител на дейност 3 по проекта. Предвижда се изпълнителят да бъде избран в началото на проекта, като в договора ще се предвидят съответните клаузи и механизми за започване на изпълнението на дейността на различни етапи от проекта. Със заповед на Областния управител ще се определи експерта за подготовка на тръжната документация и останалите договори по проекта.
Дейност 2 Провеждане на 4 модулни обучения за служителите от Областна администрация Благоевград в Института по публична администрация Модулните обучения са избрани от каталога на Института по публична администрация за 2013 г. Разработени са по тематична насоченост, съобразно спецификата на професионалните задължения на служителите, работещи в отделните функционални направления. Така организираните модули не изключват възможността определени служители с по-тясна компетентност, или с вече придобити знания в определена област, да изберат само една или две теми от модул. Изпълнението на Дейност 2 и отделните поддейности ще започне в началото на проекта. Ще бъдат изпратени заявки за отделните обучения до Института по публична администрация като сроковете за изпълнение и провеждане на обученията по отделните Модули ще бъдат съобразени изцяло с графиците, утвърдени от ИПА. Дейност 2.1. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 1: „Регионално развитие“, включващ обучения по: • Комуникативни умения на английски език (ЧЕО-2А) • Презентационни умения MS POWER POINT (базов курс) (ИТО-23) • Практически умения за ефективни комуникации (ЕФ-8) • Форми на сътрудничество между администрацията граждански и бизнес организации (ПР-19) Обучението по английски език е насочено към служителите пряко ангажирани с международно сътрудничество и поддържането на връзки с европейски институции. Обучението е надграждащо и има за цел да развие практически умения за комуникация и усвояване на стандартите за делова кореспонденция на английски език. Продължителността на курса е 5 дни, 40 учебни часа за 5 служители. Обучението по презентационни умения MS POWER POINT ще бъде важен фактор за убедителността при изготвянето и представянето на стратегически документи и други дейности по координацията, отчитането и планирането на политиките на областно и регионално ниво. Обучените служители ще придобият знания и умения за професионално презентиране пред аудитория. Обученията ще са тридневни по 6 часа за 8 служители. Обучението по „Практически умения за ефективни комуникации“ е насочено към служителите на експертно и техническо ниво, чиято ежедневна работа е свързана с комуникации на всякакви нива. Това са експерти от звено регионално развитие, от центъра за административно обслужване, както и от общата администрация. Курсът ще бъде с продължителност 2 дни, общо 16 учебни часа и в него ще се включат 10 служители. Курсът по „Форми на сътрудничество между администрацията, граждански и бизнес организации“ е предназначен за експерти и служители на ръководни длъжности, чиито компетентности са в областта на формирането на политики, разработването на стратегически и други документи, формирането на консултативни и други органи на взаимодействие, в процеса на които е необходимо и привличането на различни НПО, граждански и други организации. Това обучение ще бъде с времетраене 2 дни, 16 учебни часа и в него ще вземат участие 5 служители. Дейност 2.2. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 2: „Правни аспекти на административната дейност“, включващ обучения по: • Основни производства по АПК (за юристи) (ПР-5) • Прилагане на ГПК (ПР-7) • Управление на собствеността (ФС-6) • Прилагане на нормативната уредба за планиране на човешките ресурси в държавната администрация (ПР-3) Вторият модул ще обхване служители от Общата и Специализираната администрация, които осъществяват процесуално представителство, служители, ангажирани с държавната собственост и административния контрол. Първият курс ще продължи 2.5 дни, 20 учебни часа и ще включи 8 служители. Второто обучение ще бъде с продължителност 2 дни, 16 учебни часа за 3 служители. Курсът „Управление на собствеността ще бъде 2 дни, 16 учебни часа за 5 служители. Последната дисциплина от модула ще бъде 2 дни, 16 учебни часа за 5 служители. Целта на този модул е да надгради знанията и опита на служителите като акцентира върху основните производства и практически постановки по АПК, актуалните проблеми по приложението на ГПК, правната рамка и режима на управление на собствеността, законосъобразното прилагане на административните норми и принципи в ежедневната работа на администрацията, нормативната уредба в областта на управлението на човешките ресурси. Дейност 2.3. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 3: „Финанси и счетоводство“, включващ обучения по: • Актуални въпроси при изготвянето на годишните финансови отчети на бюджетните предприятия (ФС-2) • Новите моменти при извършването на одитите за съответствие при финансовото управление и одитите за заверка на годишните финансови отчети на бюджетните предприятия (ФС-3) • Одитна дейност на публичните финанси (ФС-1) Третият модул е разработен за служителите, ангажирани с финансово-счетоводната дейност в администрацията. Включените курсове са насочени към повишаване капацитета и уменията в областта на счетоводната отчетност и контрол, законосъобразното и целесъобразно разходване на бюджетни средства, принципите и етапите на одита на финансовите отчети, подобряване дейността в процеса на съставяне на годишните финансови отчети. Общата продължителност на модула ще бъде общо 6 дни, за всяка дисциплина по 2 дни, по 16 учебни часа всяка и ще бъде завършен от 3 служители. Дейност 2.4. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 4: „Ефективно управление“, включващ обучения по: • Стратегически мениджмънт в държавната администрация (УА-1) • Управление и оценка на изпълнението (ЧР-2) • Публичен имидж – елемент на доброто управление (УА-6) • Системи за управление на информационната сигурност на административното звено. (ИТО-3) • Практически аспекти в работата на звената по човешки ресурси (ЧР-6) Настоящият модул е предназначен за служителите на ръководни длъжности в администрацията, експерти, изпълняващи дейности по стратегическо планиране и разработване на стратегически документи, служители ангажирани с управлението на човешките ресурси в администрацията, служители, отговарящи за информационната сигурност на административните звена. Първият курс ще бъде посетен и завършен от 8 служители с продължителност 3 дни, 24 учебни часа. При вторият курс акцентът е поставен върху прилагането на метода „управление чрез цели“, овладяване на техники за разработване на индивидуални цели, определяне на измерими индикатори за изпълнение на целите. Същият ще продължи 2 дни, 16 учебни часа за 3 служители. Третото обучение е за срок от 3 дни, 24 учебни часа и е за 5 служители и ще занимае служителите с принципите, средствата и приложенията на комуникацията с различни целеви групи. Четвъртото обучение ще наблегне на изграждането на основни знания за осигуряването на информационната сигурност на комуникационните системи в администрацията. Предназначена е за 5 служители и е с продължителност 1,5 дни, 12 учебни часа. Последният курс от модула ще допринесе за изграждане на практически умения за създаване, обработка и съхранение на информация, касаеща управлението на човешките ресурси в администрацията. Ще продължи 1 ден, 8 часа за 3 служители.
Дейности 3 Информация и публичност Дейностите за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация относно постигането на целите резултатите на проекта и финансирането му по ОПАК от ЕСФ. Дейността ще стартира от самото начало на проекта със слените дейности: 3.1. Публикуване в раздел проекти на интернет сайта на Областна администрация Благоевград подробна информация относно старта, хода на изпълнението и резултатите от извършените дейности по проекта. 3.2. Изготвяне на презентационен материал, съдържащ информация за проекта, който да се излъчва на панорамния екран в Центъра за административно обслужване, на входа на Областна администрация. Ще бъде изготвен в началото на проекта и ще съдържа информация за съдържанието на обучителните модули и за финансовата подкрепа на ОПАК и ЕСФ, а на крайният етап на проекта към него ще бъде включен и снимков материал, документиращ проектите събития. 3.3.Изготвяне на информационни дипляни, които ще бъдат разпространявани сред служителите, във фронт-офиса на администрацията и в Центъра за административно обслужване. Информационните дипляни ще съдържат всички необходими реквизити за информация и публичност, посочени в Приложение 13. 3.4. Изработване на рекламни материали-тефтери, химикали и чанти за документи за обезпечаване на обученията по дейност 2 и всички поддейности. Върху тях ще бъдат поставени всички или някои от символите за визуализация и публичност в съответствие с Приложение 13 и Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006. Същите ще бъдат използвани освен в хода на реализацията на проекта, също и в по-нататъшната ежедневна работа на служителите. Логото, слогана на ОПАК И ЕСФ, и останалите задължителни елементи ще присъстват и при оформлението на всички документи по проекта. 3.5. Публикуване в поне 3 медии публикации относно старта, хода на изпълнението и резултатите от проекта. 3.6. Организиране на финална пресконференция за публично оповестяване на резултатите от проекта, завършените обучения и получените сертификати. За изпълнението на дейностите за информация и публичност, по-конкретно изработването на рекламните материали, публикациите в медиите и финалната пресконференция, ще бъде проведена процедура по избор на изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗОП.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 37 554 BGN
Общ бюджет: 35 761 BGN
БФП: 35 761 BGN
Общо изплатени средства: 35 761 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 35 761 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 34 811 BGN
2015 950 BGN
35 761 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 30 397 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 29 590 BGN
2015 807 BGN
30 397 BGN
В т.ч. Национално финансиране 5 364 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 5 222 BGN
2015 142 BGN
5 364 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Служители, успешно преминали обученията с получаване на сертификат
Индикатор 2 Общ брой на обучените служители в администрацията
Индикатор 3 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 4 (Д) По Дейност 1: Брой заповед за сформиране на екип
Индикатор 5 (Д) По Дейност 1.1 Брой подписани договори, 2 с екипа и 1 с експерт по ЗОП;
Индикатор 6 (Д) По Дейност 1.1 Брой изготвен подробен график
Индикатор 7 (Д) По Дейност 1.2 Брой изготвена документация по ЗОП
Индикатор 8 (Д) По Дейност 1.2 Брой подписан договор с изпълнител
Индикатор 9 (Д) По Дейност 1.2: Брой междинни доклади брой оконч. технически доклад
Индикатор 10 (Д) По Дейност 2.1: Бр. обучени служители
Индикатор 11 (Д) По Дейност 2.1: Бр. обучени служители по ЕФ-8-ИПА
Индикатор 12 (Д) По Дейност 2.1: Бр. обучени служители по ПР-19-ИПА
Индикатор 13 (Д) По Дейност 2.2: Бр. обучени служители по ПР-5-ИПА
Индикатор 14 (Д) По Дейност 2.2: Бр. обучени служители по ПР-7-ИПА
Индикатор 15 (Д) По Дейност 2.2: Бр. обучени служители по ФС-6-ИПА
Индикатор 16 (Д) По Дейност 2.2: Бр. обучени служители по ПР-3-ИПА
Индикатор 17 (Д) По Дейност 2.3: Бр. обучени служители по ФС-2-ИПА
Индикатор 18 (Д) По Дейност 2.3: Бр. обучени служители по по ФС-3-ИПА
Индикатор 19 (Д) По Дейност 2.3: Бр. обучени служители по ФС-1-ИПА
Индикатор 20 (Д) По Дейност 2.4: Бр. обучени служители по УА-1-ИПА
Индикатор 21 (Д) По Дейност 2.4: Брой обучени служители по ЧР-2-ИПА
Индикатор 22 (Д) По Дейност 2.4: Брой обучени служители по УА-6-ИПА
Индикатор 23 (Д) По Дейност 2.4: Брой обучени служители по ИТО-3-ИПА
Индикатор 24 (Д) По Дейност 2.4: Брой обучени служители по ЧР-6-ИПА
Индикатор 25 (Д) По Дейност 3.1: Брой публикувани материала
Индикатор 26 (Д) По Дейност 3.1
Индикатор 27 (Д) По Дейност 3.2: Брой информационни дипляни
Индикатор 28 (Д) По Дейност 3.3 Изготвяне на тефтери, химикалки, чанти
Индикатор 29 (Д) По Дейност 3.3: Брой публикации
Индикатор 30 (Д) По Дейност 3.4: Брой пресконференции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз