| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Дейност 1: Обучения провеждани от  Института по публична администрация               На база на идентифицираните потребности от обучение на ДАА описани в точка 2.2 от настоящото проектно предложение и след направено проучване сред персонала на ДАА, установихме желаещи служители да се квалифицират в следните области на обучения провеждани от ИПА: електронни таблици с Excel, презентационни умения. MS Power Point (базов курс) и изучаването на английски език. 
       При съвместна работа с преките ръководители на структурните звена  в ДАА,  регистрирахме следните  заявки за  теми на обучения и брой служители желаещи да се обучават : 
•	  /ИТО -8/ Електронни таблици с MS Excel (базов курс) -  55 служители;
•	/ИТО -11/ Обмен на данни между MS Excel I MS Word -  39 служители;
•	/ИТО -23/ Презентационни умения. MS Power Point (базов курс) -15 служители;
•	/ЧЕО -1А/  Разговорен английски език (базов курс) – 24 служители;
•	/ЧЕО -3/ Английска граматика (опреснителен курс) – 17 служители.
       
          При по-нататъшно изпълнение на тази дейност от проектното предложение, ще се следват следните етапи на работа:        
1.	Обобщаване на получените заявки с конкретни имена на служителите по теми на обучения. При поименното определянето  на участниците в обученията, ще се спазват принципите на равенство между половете и липса на дискриминация, съгласно точка 2.4 а) от настоящото проектно предложение.  
2.	 Попълване на  отделни групови заявки по всяка една тема, съгласно приложение 2 от Каталога на ИПА на  заявените  участници.
3.	 Предоставяне на попълнени групови заявки към ИПА,  в сроковете регламентирани от тях;
4.	 Предоставяне на сертификатите на участниците, издавани от ИПА.
5.	Обученията ще се проведат в рамките на срока на настоящия проект, като мястото и датата им на провеждане ще бъдат обявявани от ИПА, въз основа на предварително подадени заявки от служителите,  изразили желание да участват в съответните обучения. Посочените по-горе обучения са изцяло съобразени с нуждите на служителите на ДАА и идентифицираните потребности на представителите на целевите групи.
 Дейност 2: Обучение “ Работа в екип, екипна ефективност и ефективно лидерство”     Тази дейност ще бъде изпълнена от Изпълнител по процедура по ЗОП. В рамките на дейност 2 ще бъде разработена тръжна документация и ще бъде избран съответния изпълнител, като ще бъдат спазени принципите на равнопоставеност, безпристрастност и недискриминация към потенциалните кандидати за изпълнител на дейността.
     В рамките на дейността ще бъдат реализирани 2 броя тридневни обучения. Обученията ще бъдат изнесени от работното място и извън територията на гр. София. В тези обучения ще бъдат включени ръководни служители и служители от отдел “Човешки ресурси”. Общият брой на обучените служители по тази дейност ще бъде  64 броя, като  за по - голяма ефективност и постигане на оптимални резултати служителите ще бъдат разделени на две групи по 32 броя служители във всяка, т.е. ще бъдат организирани и проведени 2 тридневни обучения на служителите на ДАА.      Основни теми на обученията ще бъдат:  Структура и цели на организацията; Визия и мисия на организацията. Индивидуални цели и цели на организацията;Формиране на екипи; Роли и връзки в екипа – формални и неформални; Екипна ефективност; Мотивация; Доверие; Роли на членовете в един екип в обичайна ситуация и при криза; : Лидерски компетенции – дефиниране на основните лидерски компетенции; Ролята на лидера за достигане на високи резултати в компанията – лидерски стилове, организационен климат; Аналитични подходи при вземане на решения и др. Мотивация и теории за мотивиране и др.  На обученията участниците, ще бъдат обучени как да прилагат ефективно уменията  си за работа в екип и ефективното лидерство при изпълнение на задълженията си, за да функционират ефикасно звената, които ръководят и как от тяхното правилно осъществяване да се подобрят работните  процеси и в ДАА. Ще бъде обсъдена и важността от това да се дава адекватна и навременна информация в отдел “Човешки ресурси” и негативното влияние което оказва  неефективната комуникация и координация върху  работата на звеното и  от там върху администрацията. Ще бъде разгледано   ефективното лидерство, като елемент от  ефективното и ефикасно управление на администрацията.
       В рамките на дейността, избраният изпълнител ще разработи  учебна програма за обучение, която ще бъде одобрена от Възложителя..
        Ще бъдат  предоставени на всеки един участник в обучението обучителни материали състоящи се от:  комплект еко тефтер и химикалка, USB 4GB с презентациите и обучителни материали, и торба.
       Обучителните материали, които ще се предоставят на участниците по тази дейност, ще се изработят по дейност 3 “Информация и публичност”.
         Обучението ще бъде организирано извън работните територии на служителите с цел осигуряване на ефективен учебен процес.
      За нуждите на оценката на ефективността на проведеното обучение ще бъдат разработени анкетни карти за оценка на придобитите знания и  оценка на полезността от обучението и на всеки участник в обучението ще бъде издаден сертификат.
 Дейност 3: Осигуряване на информация и публичност на проекта      Тази дейност ще бъде изпълнена от Изпълнител по процедура по ЗОП. В рамките на дейност 2 ще бъде разработена тръжна документация и ще бъде избран съответния изпълнител, като ще бъдат спазени принципите на равнопоставеност, безпристрастност и недискриминация към потенциалните кандидати за изпълнител на дейността.
Ще бъдат изготвени  и разпространени информационни материали за проекта и неговите цели, като бъдат спазени изискванията към техническите характеристики, на мерките за информация и публичност.
Ще бъдат изработени:
- брошура, представяща целите на проекта и планираните резултати от неговото изпълнение;
 - плакат  за повишаване на информираността на целевата група – служители на ДАА в централните и териториални звена, както и на гражданите, посещаващи офисите на агенцията в цялата страна;
    -химикалки (брандирани, съгласно изискванията на ОПАК) – 500 бр. Техния брой и относително ниска цена спрямо останалите информационни материали, ще даде възможност информацията за проекта да се популяризира и да стигне до колкото се може повече хора и да има по дълготраен ефект.
   - флашки 4 GB (брандирани, съгласно изискванията на ОПАК) – 100 бр.
   - комплект еко тефтер с еко химикалка (брандирани, съгласно изискванията на ОПАК) – 100 бр.
    - еко торбички (брандирани, съгласно изискванията на ОПАК) – 100 бр.
        64 броя от изработените информационни материали (комплект еко тефтер с еко химикалка, флашки и еко торбички)  ще бъдат разпространени сред целевата група по дейност 2 Обучение “ Работа в екип, екипна ефективност и ефективно лидертсво”. По този начин ще постигнем максимална ефикасност на използваните финансови ресурси по проекта, съчетавайки потребността от обучителни материали на участниците с целите на осигуряването на информация и публичност на проекта.
        Ще бъде планирана и проведена информационна кампания, включваща провеждане на заключителна пресконференция, в София с участието на медии за представяне на резултатите от проекта.
     Като постоянен комуникационен канал за разпространение на информация за дейностите и резултатите от проекта ще бъда използвана интернет страницата на ДАА, на която ще бъде публикувана информация, отвеждаща към новини за проекта и неговите цели, за получената от ОП „Административен капацитет” подкрепа и всички събития и дейности, които касаят проекта.
 Дейност 4: Организация и управление на проекта       Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта.
      Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности. 
        В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, координатор и счетоводител.
        Екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. 
        Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на членове на екипа и приемането на ефективна система за комуникация за работа между тях, като следи стриктно за изпълнението на всяка една дейност, съгласно изготвения план график. 
      Координаторът ще осъществява  цялостна координация с ръководителите и служителите участващи в планираните обучения, подпомагайки оперативно процеса на отчитане на командировките и цялата проектна документация. Ще съдейства на изпълнителите по ЗОП за дейност 2 и дейност 3  при изпълнение на техните задължения и отговорности и ще координира изпълнението на обученията с ИПА.
    Счетоводителят на проекта ще изпълнява финансов контрол. Ще организира и изпълнява цялостната финансова отчетност на дейностите. 
      Екипът ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение.
      За целите на изпълнението на проекта, в частност провеждането на срещите на екипа, ще бъдат използвани офиси в сградата на ДАА, София.
    Представители на  Екипът по управление на проекта   ще участват в провеждането на процедурата по ЗОП за избор на изпълнители по Дейност 2 и Дейност 3.
                 |