Дейности:
|
Дейност 1- Организация и управление на проекта Описание на дейността: професионалното управление на проекта ще бъде осъществено чрез подходящо подбран вътрешно фирмен екип от специалисти, работещ по утвърдените от ръководството на предприятието методология и критерии за всяка длъжност.
През първият месец – от подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от Ръководител проект, и счетоводител на проекта.
Непосредствено преди стартиране на проектните дейности екипът за организация и управление на проекта ще проведе встъпителна среща за стартиране на проекта. Предметът на встъпителната среща е запознаване с приложимите процедури за изпълнение на проекта, разпределение във времето на конкретните задачи между членовете на екипа, обсъждане и приемане на длъжностните характеристики за всеки член на екипа, както и на детайлни правила и процедури за организация и управление, за вътрешен мониторинг и за оценка на напредъка и качественото изпълнение на заложените дейности по проекта, както и план за управление на риска.
Ръководството на ЕТ „Агротрон – М – Мелиха Исмаил” ще осигури техническо обезпечаване на работата на екипа за организация и управление на проекта. Цялостната дейност на екипа за организация и управление на проекта, свързана с: провеждането на работните срещи на екипа, срещи с външни изпълнители и заинтересовани страни, съхранение на проектната документация, както и достъп до релевантна проектна информация и документация ( доклади, решения и др. ) ще се осъществява в работните помещения на предприятието.
Екипа за организация и управление на проекта ще представя на Договарящия орган необходимата информация, отчети, доклади, справки и др. свързани с изпълнението на проектните дейности. За целта постоянно ще се провежда финансов мониторинг като неразделна част от общия мониторинг на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира воденето на точна и редовна документация и аналитични счетоводни отчети отразяващи изпълнението на проекта използвайки текущата счетоводна система на дружеството, но организирана по начин гарантиращ отделна счетоводна аналитичност само за дейностите и целите на проекта.тази система ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта ще подлежат на ясно идентифициране и проверка от страна на представителите на Договарящия орган, Управляващия орган, Сертифициращият орган, Националните одитиращи органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори.
Екипът за организация и управление на проекта ще представя на Договарящия орган междинни и заключителен технически и финансов доклад Съответните доклади ще бъдат представяни към всяко искане за плащане, и ще включват всички разходи , направени по проекта. Основните видове документи, които ще бъдат прилагани към представените доклади ще отговарят на изискванията и посочените унифицирани бланки в Ръководството за изпълнение на договори по процедура BG051PO001-2.2.03 “На път”.
След приключване на изпълнението на дейностите по проекта ще бъде представен заключителният доклад съгласно определеният максимален срок от 2 месеца, след изтичане на срока за изпълнение на проекта.
Обосновка на дейността: Описаните организационни и свързани с управлението и администрирането дейности, са от изключително важно значение за успешната реализация на проекта и постигането на заложените проектни дейности. Подробният план за изпълнение, адекватното разпределение на задачите и отговорностите между членовете на екипа, както и въведените процедури за управление и мониторинг са основна предпоставка за качественото изпълнение на основните дейности и постигане на очакваните резултати. В случай, че предприятието не предвиди и изпълни дейността по организация и управление на проекта, ще възникнат сериозни затруднения при осъществяване на координацията между отделните изпълнители, контрола за спазване на плана за изпълнение на проекта, постигането на прозрачност при избора на изпълнители, ефективното управление на безвъзмездно предоставената финансова помощ и други негативни резултати в хода на реализирането на проектните дейности. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта Описание на дейността:
Процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта ще бъдат проведени в пълно съответствие с разпоредбите на ПМС 69/.2013 г. Дейността „ Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта” ще бъде изпълнена от страна на екипа за организация и управление, който ще осигури провеждането на процедурите законосъобразно и в определените срокове, съгласно изискванията на Постановление 69 на МС от 2013г. за условията и реда за определяне на изпълнители от страна на бенефициенти на договорена помощ от Структурните фондове на ЕС. Тази дейност ще включва:
2.1.Актуализация на предложения в настоящото проектно предложение график за провеждане на тръжни процедури (план/обосновка) чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, включващ началото и продължителността на всички етапи от процедурите. Този график ще бъде изготвен от вътрешно фирменият екип за управление на проекта и ще бъде представен за съгласуване и одобрение от страна на Договарящият орган. След получаване на одобрение ще се пристъпи към провеждане на тръжните процедури;
2.2. Изготвяне на целият пакет от документи съобразно праговете. За целите на настоящото проектно предложение ще бъдат проведени три процедури ( за избор на доставчик на гориво, за организиране и провеждане на информационна кампания и за доставка на канцеларски материали)
Подготовката на документацията ще следва следните основни стъпки:
Етап 1
Подготовка на търга – изготвяне на решение за откриване на процедурата и проект на тръжната документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнители (съдържаща: покана; изисквания към офертите; проект на договор за изпълнение; техническа спецификация; избрания критерий за оценка на офертите; образец оферта; ценова оферта; техническа оферта; образец на декларация на кандидата за липса на обстоятелства по чл. 31, ал.4, т. 1 и ал.8 от ПМС 69;
Етап 2
Определяне на комисия за разглеждане, оценка и класиране на офертите – изготвяне на заповед от управителят на предприятието за назначаване на Председател, Секретар и двама членове с право на глас. Изборът на експертите ще е съобразен с техният професионален опит и компетентност на база приложени автобиографии;
2.3. Обявяване на процедурите за определяне на изпълнител с посочени срокове и съответният пакет от документи за кандидатстване;
2.4.Провеждане на процедурите:
За всяка една процедура – след провеждането на сесия по отваряне, разглеждане и оценяване на получените оферти, ще се изготви протокол от дейността на комисията за разглеждане на оферти; присъствен списък на членовете на комисията; подписани декларации за безпристрастност; решение/заповед за определяне на изпълнители; копия на получените оферти; проект на покани за сключване на договори и проект на договорите за доставка);
2.5. След представяне на необходимите документи съгласно изискванията по съответният праг от ПМС 69, ще бъдат подписани и възложени за изпълнение договорите на номинираните под изпълнители.
При провеждането на тръжната процедура ще бъдат спазени основите принципи за:
Спазване на основанията за отстраняване на изпълнители от участие в процедурите съгласно член 31, ал. 1, ал.2 и ал. 7 от ПМС 69;
Спазване на изискването за ретроактивно възлагане;
Свободна и лоялна конкуренция;
Равнопоставеност и недопускане на дискриминация на всички заинтересовани юредически и физически лица независимо от техния пол, раса и националност;
Общоприетите етични клаузи и
Изискванията за пълна публичност и прозрачност.
Обосновка на дейността: В съответствие с насоките за кандидатстване по настоящата схема, за да бъдат допустими разходите в случай на възлагане на отделни дейности на външни изпълнители, изборът на изпълнителите следва да бъде извършен при спазване на изискванията на действащото законодателство и по специално Постановление 69 от 12.03.2007 г. на министерски съвет за условията и реда за определяне на изпълнители от страна на бенефициенти на договорена помощ от Структурните фондове на ЕС.
3. Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място. Описание на дейността:
Дейността ще бъде реализирана за период от 12 месеца. Непосредствено преди стартирането на дейността ще бъде проведена процедура за избор на доставчик на гориво. За обезпечаването и успешното изпълнение на дейността ще бъдат осигурени две собствени транспортни средства, чиито капацитет за превоза позволява да се извърши транспортирането на 12 – те определени лица от целевата група. Две от тези лица ще подпишат допълнителни трудови договори за водачи на определените МПС.
Двата определени леки автомобила са както следва:
Лек автомобил мерцедес спринтер 216 ЦДИ, брой места 8+1 , дизел, и
Лек автомобил фоклсфаген транспортер , брой места 7+1 , дизел.
Целевата група на проекта са 12 заети лица работещи в ЕТ «Агротрон- М-Мелиха Исламил) , с постоянно местожителство в гр. Глоджево ( община Ветово, Област Русе), които пътуват всеки работен ден по следният маршрут:
Маршрут 1 - Сутрин:
гр. Глоджево гр. Т-ще
( през : Сеново и Разград)
Маршрут 2 - Вечер:
гр. Т-ще гр. Глоджево
( през : Сеново и Разград)
Общият брой километри в едната посока е както следва :
- Т-ще –Глоджево
- Общо : 75 км.
Обосновка на дейността: Изпълнението на дейността е основна предпоставка за постигане на заложените проектни цели и резултати. За да се осигури насърчаване на транспортната мобилност на заетите лица в ЕТ „Агротрон- М- Мелиха Исмаил” е необходимо да бъдат осигурени два леки автомобила, чиито капацитет ще позволява ежедневното извозване на работещите лица от градовете по местоживеене до работното им място намиращо се в гр. Търговище. Дейността ще бъде извършена със собствени транспортни средства, като две от лицата представители на целевата група ще бъдат определени и за водачи съответно срещу почасово заплащане. Необходимото гориво предвидено за закупува съгласно посочените параметри в бюджета ще бъде доставено от избрана фирма доставчик при спазване на изискванията регламентирани в ПМС 69 от 2013 година.
4 Осигуряване на информация и публичност Описание на дейността:
След подписването на договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде реализирана информационна кампания за нейното популяризиране.
В проектното предложение се предвижда да бъде публикувана статия, оповестяваща стартирането на проекта, предвидените дейност и очакваните ползи след неговото реализиране. Ще бъде подчертан финансовият принос па Европейската комисия и съфинансирането от страна на държавния бюджет на Р. България за реализирането на тези ползи. При успешното завършване на дейностите отново ще бъде публикувано съобщение в пресата с обобщени резултати от проекта.
С проекта се предвижда да бъдат изготвени и разпространени 840 бр. информационни брошури, в които, наред с описанието на проект, ще се отбележи финансовият принос на Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси". Този подход ще бъде приложен и при осъществяване на дейностите по публикуване на съобщения в медиите, както и при подготовката на всички обяви, публикации и други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност от проекта. В тези документи задължително ще се оповести, че проектът е получил финансиране от Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”.
На интернет страницата на предприятието ще бъде публикувана обща информация за проекта, както и регулярни съобщения за напредъка на проектните дейности.
При изпълнение на описаните мерки по информация и публичност задължително ще се спазват изискванията посочени в чл. 2-10 и Приложение 1 на Регламент 1828/2006.
Обосновка на дейността: В съответствие с изискванията на Регламент № 1828/2006 (чл. 2 - 10 и Приложение 1) , ЕТ „Агротрон –М_ Мелиха Исмаил” в качеството си на бенефицнент е отговорен за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което му е отпуснато от фондовете и следва да предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфнансирала настоящия проект, в съответствие с изисквания на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси.”
5. Текущ мониторинг и отчитане на дейностите по проекта В съответствие с Насоките на програмата и изискванията на ДО/АЗ ще бъдат изготвени месечни технически и финансови справки, с цел контрол на изпълнението на заложените резултати и разходи по проекта. В края на изпълнението на проекта ще бъде изготвен и Финален Технически и Финансов доклад
за контролните органи на ДО/АЗ.
Екипа за организация и управление на проекта ще представя на Договарящия орган необходимата информация, отчети, доклади, справки и др. свързани с изпълнението на проектните дейности. За целта постоянно ще се провежда финансов мониторинг като неразделна част от общия мониторинг на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира воденето на точна и редовна документация и аналитични счетоводни отчети отразяващи изпълнението на проекта използвайки текущата счетоводна система на дружеството, но организирана по начин гарантиращ отделна счетоводна аналитичност само за дейностите и целите на проекта.тази система ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта ще подлежат на ясно идентифициране и проверка от страна на представителите на Договарящия орган, Управляващия орган, Сертифициращият орган, Националните одитиращи органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори.
Екипът за организация и управление на проекта ще представя на Договарящия орган междинни и заключителен технически и финансов доклад Съответните доклади ще бъдат представяни към всяко искане за плащане, и ще включват всички разходи , направени по проекта. Основните видове документи, които ще бъдат прилагани към представените доклади ще отговарят на изискванията и посочените унифицирани бланки в Ръководството за изпълнение на договори по процедура BG051PO001-2.2.03 “На път”.
След приключване на изпълнението на дейностите по проекта ще бъде представен заключителният доклад съгласно определеният максимален срок от 2 месеца, след изтичане на срока за изпълнение на проекта.
Обосновка на дейността: Описаните контролни дейности свързани с управлението на проектните дейности, са от изключително важно значение за успешната реализация на проекта и постигането на заложените проектни дейности. Подробният план за изпълнение, адекватното разпределение на задачите и отговорностите между членовете на екипа, както и въведените процедури за управление и мониторинг са основна предпоставка за качественото изпълнение на основните дейности и постигане на очакваните резултати. В случай, че предприятието не предвиди и изпълни дейността по организация и управление на проекта, ще възникнат сериозни затруднения при осъществяване на координацията между отделните изпълнители, контрола за спазване на плана за изпълнение на проекта, постигането на прозрачност при избора на изпълнители, ефективното управление на безвъзмездно предоставената финансова помощ и други негативни резултати в хода на реализирането на проектните дейности.
|