Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-1088-C0001
Номер на проект: ESF-1203-04-11027
Наименование: Стартиране на търговската дейност с канцеларски и офис стоки от безработно лице
Бенефициент: ЕКОСВЯТ-ПАВЛИН НИКОЛОВ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 01.11.2013
Начална дата: 05.12.2013
Дата на приключване: 05.04.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Плевен
                    Плевен
Описание
Описание на проекта: Стартиране на търговска дейност с канцеларски и офис стоки от безработно лице, притежаващо ясна идея за стартиране на собствен бизнес, и завършило курс за професионално обучение по специалност „Малък и среден бизнес” по Компонент I на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-1.2.03, чрез предоставянето му на малък грант за подпомагане при стартирането и осъществяването на самостоятелната стопанска дейност. Основната цел на стартиране на стопанската дейност е да се повиши качеството на живот на хората в България, чрез подобряване на човешкия капитал; постигане на високи нива на заетост, чрез развитие на предприемачеството и собствена стопанска дейност; повишаване на производителността и засилване на социалното включване и интеграция; отпадане от рискови групи на пазара на труда
Дейности: Дейност№ 1 Управление на проекта С тази дейност се отбелязва стартирането на проекта и правилното й осъществяване. Дейността има изключително важно значение за постигане на поставените цели и резултати. Ще бъде реализирана в следната последователност: - Структуриране на екип за управление, състоящ се от ръководител и счетоводител. Екипът по организация и управление на проекта ще бъде назначен със заповед на управителя на фирмата и ще се състои от ръководител и счетоводител. Ще се сключат 2 бр. граждански договори. - Провеждане на първа работна среща на екип за управление на проекта – на нея ще бъдат разпределени основните оперативни задачи между членовете на екипа, определена ролята и мястото на всеки един от екипа и ясно формирани отговорности. Ще бъде изготвен актуализиран график за изпълнение на проектните дейности, направена оценка на ситуацията“ от подаването на проектното предложение до подписването на договора за безвъзмездна помощ” за предприемане на коригиращи мерки по отразяване на нововъзникнали обстоятелства – промяна в нормативната база. - Изготвяне на документация по проекта; технически и финансови отчети. Дейностите по проекта ще се изпълняват, като се спазват изискванията на Ръководството за изпълнение на проекта на ОПРЧР.
Дейност№ 2 Самонаемане на самоосигуряващото се лице- собственик на фирмата. Управителят на дружеството ще се самонаеме на работа в новостартиралото предприятие, като ще попълни декларация по чл. 43 от ЗДДФЛ и предприятието му ще бъде платец на дохода. Самоосигуряващото се лице ще полага личен труд в предприятието си като ще изпълнява дейности свързани с управлението на фирмата, с проучване на пазара по отношение на клиентите и актуалния стоков асортимент в сферата на канцеларските и офис стоки; разпространяване на рекламни материали за дейността на фирмата; осъществяване на търговски сделки и продажби, чрез разносна търговия до офисите и предприятията на клиентите. Самонаетото лице поема ангажимент да поддържа заетоста си минимум една година след приключване финансирането на дейностите по проекта. При разширяване капацитета на търговската дейност ще се мисли за наемане и на допълнителен персонал. Важен елемент при формиране на идеята за стартиране и развитие на собствен бизнес е и популяризирането на прилагането на принципите на екологична устойчивост в контекста на „Оперативна програма развитие на човешките ресурси”, социалната справедливост и сближаване, икономически просперите и екологична устойчивост.
Дейност№ 3 Избор на външи изпълнители за доставка на компютърна техника, стоки и консумативи. Материалите и консумативите заложени за закупуване по проекта са различни видове канцеларски и офис стоки, необходими за развитие на дейността на предприемача в сферата на разносната търговия. Целта е да се стартира със закупуване на едро /с търговска отстъпка/ на основна гама ежедневно използвани канцеларски материали във всеки един административен офис на субектите на пазара и да се предприемат действия по популяризиране на предмета на дейността на търговеца и реализиране на сделки. При избора на стоков асортимент са предвидени две групи стоки и консумативи, традиционни и произведени от рециклирани материали. По проекта е предвидено закупуване на един брой преносим компютър, който е необходим за нуждите на оперативната отчетност на фирмата и за намиране на актуална информация относно пазарните тендинции на бизнеса и стоковите асортименти. В процеса на работа ще се прецени необходимостта от разширяване, замяна или вмъкване на други артикули. При избора на външни доставчици и осъществяване на доставката, ще се спазват указанията на ПМС №55.
Дейност№ 4 Осъществяване на стопанска дейност на фирмата. Новосъздадената фирма ЕТ „ЕКОСВЯТ-ПАВЛИН НИКОЛОВ” ще осъществява стопанската си дейност в сферата на разносната търговия с канцеларски и офис стоки. Предприемача притежава два броя превозни средства и малко помещение за нуждите на търговията. Идеята за този бизнес бе провокирана от наблюдението на предприемача, че в последните години нараства изготвянето на всякакъв вид документации в развитието на нашето общество, както и нараства изсичането на горите и замърсяването на природата. Законодателството ни е свързано с промени, които респективно разширяват набора от документация свързана с отчетността и административната дейност на бизнеса и общинските и държавни институции. За съжаление голяма част от субектите на пазара не работят с рециклирани офис консумативи, ОПРЧР е добър пример за подражание, но има много държавни институции вкючитлно и структури свързани със земеделието, където са и горите и тези структури не използват такива, например НАП въведе използването им през тази година. В началото ще се осъществи предлагане на двата вида стоки: традиционни и от рециклирани суровини, като целта е да се популяризират вторите, да се изгради положително потребителско търсене и търговеца да се наложи на пазара с тази дейност и да предлага добро качество и обслужване. Ще се използват различни маркетингови инструменти за раздвижване на пазара и изграждане на ново мнение на хората, които са загрижени за заобиколния свят. Предприемача смята идеята си за перспективна и ще вложи целия си ресурс за развитието й, за да се обърнат хората с лице към природата. Ще се заложи на личните контакти с лица работещи в офиси на частния бизнес и администрацията, ще се предлагат стоки, приемат заявки и осъществяват доставки.
Дейност№ 5 Осигуряване на публичност и визуализация. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. В изпълнение на тази цел е планирано да бъде монтирана информационна табела на офиса на търговеца; за създадените документи да се използват бланки с нужната визуализация; Да се разпространят 400 рекламни флаера за популяризиране на принципа на екологичната устойчивост. На закупеното оборудване да се залепи информационен стикер.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 20 000 BGN
Общ бюджет: 19 508 BGN
БФП: 19 508 BGN
Общо изплатени средства: 19 508 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 508 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 19 508 BGN
2015 0 BGN
19 508 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 582 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 16 582 BGN
2015 0 BGN
16 582 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 926 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 2 926 BGN
2015 0 BGN
2 926 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз