Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-1101-C0001
Номер на проект: ESF-1203-05-10011
Наименование: Удобно, красиво, автентично
Бенефициент: Черен бик ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 01.11.2013
Начална дата: 06.12.2013
Дата на приключване: 01.06.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Монтана
                    Монтана
Описание
Описание на проекта: Повишаване качеството на живот чрез инвестиции в подобряване на човешкия капитал и насърчаване на икономическата активност на безработните лица чрез стимулиране на предприемачеството
Дейности: 1. Подготовка и осъществяване на стопанската дейност на новосъздаденото предприятие √ Уведомяване на съответните регионални институции и представяне на необходимите документи за новосъздадената фирма и самонаемането на лицето, представляващо фирмата кандидат. √ Оформяне и сключване на граждански договори с лицата за организация и управление на проекта. √ Разглеждане на оферти и определяне на изпълнители. √ Наемане на помещение. Ще бъде наето помещение, в което ще се обособи място за офис обслужване, комуникация с клиенти и приемане на техните поръчки, и работно помещение, в което ще се осъществява производство на мебели и аксесоари и реставрация на такива. Идеята на фирмата е да се произвеждат мебели и аксесоари в различни стилове, които могат да задоволят желанията и естетическите предпочитания на клиентите. Фирмата смята да заложи и на нестандартни интериорни и екстериорни решения. √ Дейности по информиране и публичност – дизайн, изработване и монтаж на информационна табела; изработка и доставка на стикери за новозакупеното оборудване.
2. Маркетингова стратегия Основната дейност на фирмата е в областта на производството на мебели и аксесоари от масивно дърво, метал, стъкло, керамика и др. Предвижда се обработка или декорация с екологично чисти и естествени продукти. Ще се заложи на интериорното и екстериорно обзавеждане. Идеята за създаване на този бизнес е генерирана преди всичко от професионалния опит, контакти и интереси на самонаемащото се лице и извършен анализ на пазара. Самонаетото лице има завършено образование специалност „Художествена обработка на дърво”, а след това и „Скулптура” в София. В обучението си има застъпени учебни предмети, с които са изградени умения за създаване на естетично издържани изделия. Желанието на собственика на фирмата е да се даде възможност за връщане към естествените материали и продуктите от нашето ежедневие. Като наследствен потомък на занаятчии, той е наследил знания и усет за обработката на материалите. Анализът на пазара в Монтана и региона показва липсата на фирми, които се занимават с изработка на изделия от естествени материали. Голяма част от тези си потребностите населението задоволява чрез покупки на такива изделия от други населени места или внос от чужбина. Мисията на фирмата е свързана с постепенното й навлизане на пазара, устойчивото й развитие, привличане на клиенти и последващо разкриване на нови работни места. За постигането на тези цели се предвижда разработване на маркетингова стратегия, с помощта на която ще се осигури устойчивото развитие на бизнеса.
3. Закупуване на машини, съоръжения и оборудване Кандидатът предвижда провеждане на процедура за определяне на доставчик за оборудване при спазване на принципите за ефективност и прозрачност. За пълноценното функциониране на фирмата се предвижда да бъде закупено ново оборудване: мултишлайф, циркуляр и циркуляр за отрязване под ъгъл, лакфреза за отстраняване на лакове и бои и пистолет за горещ въздух, нужни при реставрация, ъглошлайф и други. За обработване на поръчките и заявките и реализацията на проекта се предвижда закупуване на преносим компютър и лазерно мултифункционално устройство. Преносимият компютър ще се използва и за отчетност и счетоводство, както и проектиране и визуализация. Ще бъде обособено място за приемане на поръчки и срещи с клиенти – за тази цел е нужно закупуването на работно бюро с чекмеджета и столове. Климатичната система ще се монтира в работното помещение за отопление и охлаждане. Тяхното подробно описание и технически спецификации са представени в бюджета и формуляр Б 4.
4. Закупуване на материали и консумативи Кандидатът ще проведе процедура за определяне на доставчик за материалите и консумативите, при спазване на принципите за ефективност и прозрачност. За пълноценното стартиране бизнеса ще се осигурят и закупят суровини и консумативи, необходими за успешна и безопасна производствена дейност. Закупеният дървен материал, бои и лакове ще се съхраняват при подходяща температура и влажност на въздуха. Лицето кандидат има собствени дървообработващи машини, включителни и оберфреза /фреза/. За успешната направа на плотове, рамки, врати /различни видове сглобки/ и максимално използване на материала ще бъдат закупени и различни видове фрезови глави. Тяхното подробно описание по вид и количество са представени в приложенията към бюджета.
5. Управление и отчитане на проекта Ръководителят на екипа за организация и управление на проекта наблюдава всички проектни дейности, координира изпълнението им и съблюдава навременното им изпълнение за постигане на заложените цели и резултати. Ръководителят на екипа следи за целесъобразността на разходваните средства. Носи отговорност за изготвените междинни и заключителен технически и финансови доклади, както и изпълнението на поетите договорни ангажименти.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 18 933 BGN
Общ бюджет: 17 269 BGN
БФП: 17 269 BGN
Общо изплатени средства: 17 269 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 17 269 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 17 269 BGN
2015 0 BGN
17 269 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 14 678 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 14 678 BGN
2015 0 BGN
14 678 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 590 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 2 590 BGN
2015 0 BGN
2 590 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз