Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.12-0040-C0001
Номер на проект: 13-22-41
Наименование: Ефективност и устойчивост на модерната администрация
Бенефициент: Областна дирекция „Земеделие” – Софийска област
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 16.10.2013
Начална дата: 06.12.2013
Дата на приключване: 06.09.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Усъвършенстване знанията и уменията на служителите за ефективно и устойчиво развитие на администрацията на Областна дирекция „Земеделие“ – Софийска област.
Дейности: Дейност 1 : Организация и управление на проекта. При стартиране изпълнението на проекта ще се проведе среща на екипа за организация и управление на проекта – за начертаване на програма и създаване на стройна организация за действие. Ще се конкретизират отговорностите и ангажиментите на всеки член от него. Ще се провеждат ежемесечни срещи, а при необходимост и по-чести за проследяване хода на подготовката и изпълнението на другите заложени по проекта дейности.
Дейност 2: Провеждане на процедури за избор на изпълнител; Разработване на документация, определяне на изпълнители и възлагане изпълнението на проектни дейности по дейност 1 – в частта за осигуряване на канцеларски материали и консумативи; в дейност 6 - подготвяне и провеждане на обучения; за дейност 8 при провеждането на дейности по публичност и информация. Дейността ще се извършва от екипа по организация и управление на проекта.
Дейност 3: Мониторинг и отчитане Екипът за организация и управление на проекта ще провежда ежемесечни работни срещи с цел организация, регулиране и контрол на работния процес при изпълнение на дейностите. Изпълнителите на отделните дейности ще подават своевременно необходимата информация на електронен и хартиен носител на екипа за управление на проекта за хода на работа, брой обучени, реализирани дейности. Отчитането към Договарящия орган ще се осъществи като : • Ръководителят на проекта ще представя Декларация за нередности/измами на договарящия орган; • Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя технически доклади и ще води точна и редовна документация и строга счетоводна отчетност, съгласно Закона за счетоводството. Осигуряването на отчетност и документираност е в съответствие с принципите на добро финансово управление и точно администриране на дейностите. Мониторингът гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта, оптимална организация, ефективност и ефикасност на извършената работа като използва индикатори за мониторинг – индикатори за изходно състояние и програмни индикатори.
Дейност 4: Организиране провеждането на обучения на служителите от ОД «Земеделие» - Софийска област Дейността предвижда извършване на вътрешен подбор в администрацията за определяне конкретно на лицата, които ще вземат участие в обявените обучения. Изборът ще се базира на - заемани длъжности и необходимите за целта компетенции, информация от предходната година за изявен интерес, резултатите от проведено оценяване изпълнението на служителите от м.януари 2013г., професионален опит; ще се анкетират отново служителите за добиване актуална информация. Предвижда се в обученията за придобиване на стратегически умения и усъвършенстване на ръководни функции да се включат началниците на общинските служби по земеделие /16бр./ и 4 служители на ръководни позиции от седалището на Областната дирекция в София, в т.ч. директори и главен секретар. За обучение по делова комуникация и етикет ще се включат представители на всяка общинска служба по земеделие /16бр./ и 10 представители от централния офис в София. В обученията по е-правителство в модули за напреднали ще вземат участие служителите, които са обучени при реализацията на предходния проект по ОПАК. В обученията за експерти ще вземат участие служители на експертно ниво от администрацията. При провеждането на специализирано обучение ще вземат участие служителите от общинските служби по земеделие, както и тези от седалището на дирекцията, в състава на Главна дирекция „Аграрно развитие”. Комуникация с ИПА и с фирмата - изпълнител за координиране времето и мястото за провеждането на предвидените обучения. Ще бъдат определени конкретните лица, които ще посетят определените обучения, съответно провеждани от ИПА и от друг външен изпълнител. Фирмата – външен изпълнител ще проведе обучения по теми, които не са включени в каталога на ИПА.
Дейност 5 : Провеждане на обучения на служителите от ОД «Земеделие» - Софийска област в ИПА Участие на определените от дейност 4 служители от Областната дирекция в обучения, организирани и провеждани от ИПА. Темите, по които ще се проведат обученията и броят на предвидените участници са съответно: Стратегически мениджмънт в държавната администрация-3бр.; Организационно развитие. Управление на промяната-3бр.; Управление на промяната, времето и стреса-20бр.; Делова комуникация и етикет-26бр.; Практически умения за деклариране и управление на конфликта на интереси-20бр.; Професионална етика и етично регулиране в държавната администрация.Практически умения за решаване на етични дилеми и конфликти, възникващи при извършваните дейности и процедури /за служители на експертни длъжности/-20бр.; Одитна дейност на публичните финанси-2бр.; MS EXCEL ЗА ИКОНОМИСТИ-2бр.; Хитрости /TIP&TRICK/ в MS EXCEL – 3бр.; Бази данни в MS ACCESS – напреднали-3бр.; Презентационни умения. MS POWER POINT /за напреднали/ -10бр. Поради разнородните компетенции, които притежават и разностранни ангажименти и задължения, които имат, се предвижда участието на служители в няколко различни теми. В тази връзка броят на обучените служители се явява по-голям от броя на наличния личен състав на Областната дирекция. За служителите, които работят в централния офис на дирекцията, в София, не се предвиждат разходи за командировъчни. Предвижда се в някои от обученията да вземат участие и членовете на екипа по организация и управление на проекта, в качеството им на обучаеми.
Дейност 6 : Провеждане на обучения на служителите от ОД «Земеделие» - Софийска област от фирма - външен изпълнител Участие на определените от дейност 4 служители от Областната дирекция в обучения, организирани и провеждани от фирма – външен изпълнител. Темите, по които ще се проведат обученията са : Първо обучение: Регистрация на земеделските производители – особености и ангажименти; Условия и особености при подпомагане на земеделските производители и стопани; Провеждане на тръжни процедури за отдаване под наем и аренда на земи от държавния поземлен фонд – регламент, особености, често допускани грешки; Второ обучение: Промяна предназначението на земеделските земи – процедура, възможности, последствия, отмяна на решения; Управление и промяна предназначението на поземлени имоти в горските територии. Опазване на земеделските земи и селскостопанското имущество. Предвижда се двукратно провеждане на обученията на 2 групи от по 35 служители, разпределени на териториален принцип и с цел по-пълно обхващане на целевата група. Всяко от обученията ще бъде тридневно.
Дейност 7: Изготвяне на вътрешна оценка за изследване на напредъка в резултат на изпълнение на дейностите по проекта. Дейността предвижда екипът по изпълнение и управление на проекта да изпълни ангажиментите по:  Изготвяне на анкети за проучване.  Разпространение на анкетите сред всички участници в реализацията на проекта;  Обобщаване на резултатите и обработването им. Изготвяне на оценка на отзвука и напредъка в резултат на изпълнените дейности по проекта.
Дейност 8 : Дейности по информация и публичност Организиране и провеждане на 2 броя пресконференции – покани до журналисти, наем зала и техника, кафе-пауза. Публикации в 2 национални и 2 регионални вестника – общо 4 броя. Изработка на брошури - Предпечатна подготовка и отпечатване на информационна брошура за популяризиране дейностите на проекта – 450 броя, А5, двустранно, 4+1 цвята Изработка на плакати: размер 50х70см – 100бр., Изработка на банер - размер 0,7м/1 м; отпечатан двустранно; материал – винил; окачен на стойка. Изработка на информационни табели с данните за проекта – 4 броя – цветни, пластмаса, размер А3. Изработка на химикали, папки с копче с логото на проекта – 300бр. Изработка лого на проекта - печат с надпис, изискуем за вписване към всеки финансов документ по ОПАК.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Инфогруп БГ ООД
ОПТИМА-НМН ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 89 097 BGN
Общ бюджет: 71 252 BGN
БФП: 71 252 BGN
Общо изплатени средства: 71 252 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 71 252 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 61 054 BGN
2015 10 198 BGN
71 252 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 60 564 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 51 895 BGN
2015 8 669 BGN
60 564 BGN
В т.ч. Национално финансиране 10 688 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 9 158 BGN
2015 1 530 BGN
10 688 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Служители, успешно преминали обученията с получаване на сертификат
Индикатор 2 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 3 (Д) Общ брой обучени служители от ОД „Земеделие”-Софийска област
Индикатор 4 (Д) брой обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 5 (Д) Издадени сертификати за успешно преминат курс на обучение
Индикатор 6 (Д) Проведени обучения на служителите
Индикатор 7 (Д) Анкетирани участници в обученията
Индикатор 8 (Д) Изготвена вътрешна оценка на напредъка
Индикатор 9 (Д) Проведени процедури за избор на изпълнител
Индикатор 10 (Д) Изработени информационни материали : плакати
Индикатор 11 (Д) Изработени брошури
Индикатор 12 (Д) Изработен банер
Индикатор 13 (Д) Информационни табели
Индикатор 14 (Д) Комплекти-химикалки, папки с логото на проекта
Индикатор 15 (Д) Публикации в медиите
Индикатор 16 (Д) Проведени пресконференции
Индикатор 17 (Д) Проведени срещи на екипа по проекта- протоколи
Индикатор 18 (Д) Дейност 1: Сключени граждански договори с екипа по организация и управление на проекта;
Индикатор 19 (Д) Дейност 1: Протоколи от срещи на екипа
Индикатор 20 (Д) Дейност 2: Сключени договори с изпълнители за доставка на канцеларски материали, логистика на обучения, осигуряване на публичност
Индикатор 21 (Д) Дейност 3: Проведени работни срещи и протоколи от тях
Индикатор 22 (Д) Дейност 3: Изготвени декларации за нередности/измами
Индикатор 23 (Д) Дейност 3: Изготвени междинен и финален технически доклад.
Индикатор 24 (Д) Дейност 4: Списъци на служителите, които ще участват в обученията.
Индикатор 25 (Д) Дейност 4: График на обученията.
Индикатор 26 (Д) Дейност 5: Проведени обучения
Индикатор 27 (Д) Дейност 5: Брой обучени
Индикатор 28 (Д) Дейност 5: Получени сертификати за успешно преминато обучение
Индикатор 29 (Д) Дейност 6: Обучени служители
Индикатор 30 (Д) Дейност 6: Проведени обучения
Индикатор 31 (Д) Дейност 7: Изготвена оценка
Индикатор 32 (Д) Дейност 8: Проведени две пресконференции – начална и заключителна.
Индикатор 33 (Д) Дейност 8: Издадени публикации в 2 национални и 2 регионалнивестници – 4 броя.
Индикатор 34 (Д) Дейност 8: брошури - 450 броя, А5, двустранно, 4+1 цвята;
Индикатор 35 (Д) Дейност 8: плакати: размер 50х70см, 100бр
Индикатор 36 (Д) Дейност 8: банер - размер 0,7м/1 м; отпечатан двустранно; материал – винил; окачен на стойка
Индикатор 37 (Д) Дейност 8: информационни табели с данните за проекта – 4 броя – цветни, пластмаса, размер А3;
Индикатор 38 (Д) Дейност 8: химикали, папки с копче с логото на проекта – 300бр.
Индикатор 39 (Д) Дейност 8: Изработен печат с надпис, изискуем за вписване към всеки финансов документ по ОПАК


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз