Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0462-C0001
Номер на проект: ESF-1113-03-02010
Наименование: Квалификация и заетост - създаване на нови работни места в "Бериго" ЕООД
Бенефициент: БЕРИГО
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 05.12.2013
Дата на приключване: 01.06.2015
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Създаването на нови работни места за две безработни лица до 29 годишна възраст
Дейности: Дейност 1. Организиране, текущо управление и мониторинг на проекта Екип от 2 души (ръководител и счетоводител) ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите по проекта. С оглед точното и своевременно изпълнение на всички дейности предвидени за осъществяване по проекта, екипът по управление на проекта включва лица, които са теоретично и практически подготвени в областта на управление на проекти. Основните поддейности включват: 1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа. 1.2.Провеждане на регулярни месечни срещи на екипа с цел разпределение на текущите за месеца задачи, решаване на оперативни въпроси, планиране на предстоящото и отчитане на направеното. 1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на всички лица, пряко ангажираните с изпълнението на проекта. 1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности. 1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията. Опитът и експертизата на екипа по управление на проекти ще способстват за ефективно управление на проекта.
Дейност 2. Подготовка и провеждане на процедури по ПМС 69/11.03.2013 г. за избор на изпълнители по доставката на услуги и оборудване Дейността съдържа 3 поддейности: 1. Избор на доставчик за обученията по професионална квалификация. 2. Избор на доставчик за обучение по ключови компетенции. 3. Избор на доставчик за оборудване и обзавеждане на новите работни места. 4. Избор на доставчик на стоки и услуги за дейности за информиране и публичност; При изпълнение на проекта ще бъдат проведени процедури по реда на ПМС 55/12.03.2007 г. Екипът на проекта ще организира избора на доставчици на стоки и услуги необходими за осъществяването на настоящия проект и ще подготви цялата необходима документация за тази цел. Ще бъдат избрани най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите и ще бъдат сключени договори с изпълнителите за реализирането на отделните дейности, включени в проекта. Доставките ще бъдат приемани с приемо-предавателен протокол и отчитани с първичен платежен документ.
Дейност 3. Подбор и назначаване на служители и осигуряване на средства за трудово възнаграждение и осигуровки Дейността включва следните поддейности: 1. Определяне на ясни критерии за избор на безработни лица; 2. Привличане и подбор на две безработни лица; 3. Назначаване на безработните лица за срок от 12 месеца на позиция "Брокер недвижими имоти" и "Организатор на туристическа агентска дейност". В сътрудничество с Бюрото по труда ще бъдат избрани най-подходящите кандидати за новооткритите работни места, по предварително определени и ясни критерии. Екипът за управление на проекта ще подготви трудови договори за назначаване на представителите на целевата група. Ще бъдат предоставени средства в размер на минималния осигурителен доход за позициите и дължимите осигурителни плащания.
Дейност 4. Провеждане на професионални обучения по част от професия по трета квалификационна степен Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъде извършена задължителната дейност по провеждане на обучение по част от професия. За новонаетите лица ще бъдат проведени професионално обучение по специалност "Недвижими имоти" (код 3410301), част от професия "Брокер" (код 341030) и по специалност "Организация на туризма и свободното време”, (код 8120101), част от професия "Организатор на туристическа агентска дейност" (код 812010). Обучението за двамата представители на целевата група ще включи необходимите дисциплини от общата професионална, отраслова професионална и специфична професионална подготовка. Изборът им е съобразен със спецификата на работната дейност, която ще извършват наетите лица. Обучението ще бъде с продължителност 600 часа и ще бъде извършено от център за професионално обучение притежаващ съответната лицензия на НАПОО в присъствена и дистанционна форма. Изборът на ЦПО ще бъде извършен съгласно ПМС 55/12.03.2007. След завършването на дейностите по професионално обучение, на заетите лица ще бъдат издадени съответни удостоверения, удостоверяващи придобитата част от професия, съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Провеждането на обучението е необходимо не само за осигуряване на професионален капацитет за заетите лица по време на изпълнението на проекта, но и за придобиването на компетенции и умения, които ще ги направят по-адаптивни на пазара на труда в бъдеще.
Дейност 5. Провеждане на обучение за придобиване на ключови умения и компетентности Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъде извършена задължителната дейност по предоставяне на обучение на наетите лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка. Ще бъде извършено обучение по Ключова компетентност 5 „Умения за учене”, и по-специално "Умение за комуникация и ефективни продажби". Обучението ще е с продължителност 30 часа и ще бъде извършено от преподаватели, които притежават опит в провеждането на подобен тип обучения и релевантно образование в съответната област за конкретното обучение. Обучението за ключови компетенции ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. Изборът на обучението за ключови умения е направен, от една страна в съответствие с нуждите на новите позиции, на които ще бъдат назначени безработни лица, а от друга с цел да надгради компетенциите и уменията, които лицата от целевата група ще получат по време на професионалното си обучение. Чрез обучението, в дългосрочен план наетите лица ще получат и по-голям шанс за постигане на заетост, лична реализация, социално включване и активна позиция в променящите се условия на пазара на труда
Дейност 6. Закупуване на оборудване за новосъздадените работни места. С цел привеждане на новите работни места в състояние, подходящо за работа на наетите лица и постигане на максимална функционалност на работната среда, отговаряща на изискванията за безопасни и здравословни условия на труд, ще бъде закупено офис оборудване, което да се използва от новонаетите лица. Оборудването и обзавеждането са изцяло съобразени със спецификата на трудовата дейност. Ще бъде закупено следното оборудване и обзавеждане: 1. Офис композиции (общо две) с Работно бюро и етажерка, която е абсолютно необходима за извършване на работната дейност на назначените лица. 2. Столове. Ще бъдат закупени подходящи ергономични столове (общо два), необходими за използването на работните бюра и изпълняването на трудова дейност при здравословни условия на труд. 3. Мултифункционално устройство с копир, принтер, скенер - ще бъде закупено едно мултифункционално устройство, което е необходимо за извършване на пряката трудова дейност на наетите лица - поради факта, че позициите им изискват гъвкавост при управление на всички дейности, свързани с предоставяне на бизнес услуги, пряка работа с клиенти, бърза реакция при обслужването им, се налага достъп до офис техника, даваща всички възможности за управление и координация. Тя ще се ползва споделено от двете лица. 4. Преносим компютър, който да може да се използва от едното наето лице (Брокер недвижими имоти), както на работното му място, така и извън него, в случай, че възникне нужда от извършване на професионални ангажименти изискващи мобилност. 5. Стационарен компютър, който ще бъде закупен за нуждите на лицето назначено на позиция "Организатор на туристическа агентска дейност". Спецификите на компютрите ще бъдат съобразени и с нуждата от привеждането на работните места в съответствие с Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. 6. Двете работни места ще бъдат оборудвани със стационарни телефони, които са необходими за извършване на трудовата дейност, предвид нейната специфика и нуждата от постоянна комуникация с клиенти и партньори.
Дейност 7. Дейности за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат стриктно изпълнени съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие и съгласно Ръководството за информиране и публичност от Насоките за кандидатстване. С цел информиране на обществеността за старта и завършването на проекта ще бъдат проведени две информационни събития - начално и заключително. Началната пресконференция ще даде информация за дейностите по проекта и финансиращата го програма. Заключителната пресконференция ще даде отчет за изпълнението на проекта. В офиса на Бериго ЕООД, където ще се намират новите работни места, ще бъде поставена една информационна табела. Ще бъдат изработени 11 стикера за оборудването закупено със средства по проекта, както и 200 брошури с информация за проекта и ОП РЧР, които да се разпространяват от офиса на Бериго ЕООД и сред клиентите и партньорите на работодателя. На уеб страницата на предприятието регулярно ще бъде публикувана информация за развитието на проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 30 517 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз