Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0748-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-07022
Наименование: "Здравословни условия и безопасен труд в "ОИКОС-БГ" ООД"
Бенефициент: "ОИКОС-БГ" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 28.06.2013
Дата на приключване: 01.05.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: ДЕЙНОСТ 1. Управление на проекта След подписване на Договора, през първия месец от осъществяването на проекта се сформира проектният екип, състоящ се от Ръководител, Координатор и Счетоводител. На първата среща Ръководителят ще предложи за приемане работен план и график за срещите на екипа. Срещите ще се провеждат най-малко два пъти месечно, с продължителност най-малко 2 часа. Дейността включва: • Планиране и координиране на оперативните дейности; • Оперативно ръководство съобразно приетия детайлизиран план-график; • Мониторинг и контрол за съответствие на постигнатите резултати със заложените цели; • Проектно счетоводство; • Текущо, междинно и окончателно техническо и финансово отчитане (съобразно изискуемите форми и документи, приложени към настоящата схема и договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ) Дейност 1 ще се изпълнява в офисът на фирмата в гр. София, оборудван с необходимата техника и комуникации. Екипът по управление на проекта на базата на действащото в Република България законодателство, изискванията на ОП РЧР, ПМС 69/2013 г. и останалите релевантни документи, ще подготви досиета за провеждане на съответния брой процедури за Избор на изпълнители по проекта. Процедурите ще бъдат проведени в при спазване на следните принципи: 1. Публичност и прозрачност; 2. Свободна и лоялна конкуренция; 3. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация
ДЕЙНОСТ 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на цялото дружество Съгласно изискванията на настоящата схема, анализът, който ще се изготви в рамките на дейността, ще съдържа следните раздели: „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”. Благодарение на доказаните в практиката методи, които ще приложи избраният изпълнител, ще бъде придобита цялостна представа за моментното състояние в предприятието по отношение условията на труд. Събраната информация от диагностиката и оценката на трудовата заетост в предприятието, ще бъдат подложени на количествен и качествен анализ, като ще бъдат дефинирани силните и слабите страни, касаещи трудовата дейност. На база извършената оценка, ще бъде извършено планиране на ресурсите и ще се направят препоръки за по-ефективна организация на трудовата дейност. Ще бъде обновена и подобрена нормативната уредба на предприятието. На база направения анализ ще бъде изготвени нови или адаптирани съществуващите правилници, длъжностни характеристики и др, документи регламентиращи трудовата дейност.
ДЕЙНОСТ 3. Модернизация на обекти и оборудване на ОИКОС-БГ ООД, за постигане на по-добри условията на труд. Реализацията на настоящата дейност ще обхване основно 3 магазина, в които предприятието осъществява дейността си. В тези обекти са налице най-належащи нужди от дейности за подобряване на параметрите на работната среда. Чрез тази дейност, ще бъдат модернизирани следните обекти, в които предприятието осъществява дейността си: • Магазин Бургас – ще бъде доставена и монтирана вентилационна система в магазинът на фирмата в Бургас, както и ще бъдат реализирани ремонтни работи по монтирането на системата. Ще се направи влагоизолация на стени в склада към магазина в Бургас; Доставката и монтажа на нова вентилационна система в магазина в Бургас ще повиши капацитета за обмяна на въздуха, чрез което ще се достигне нормативно определената концентрация на въглероден диоксид в работните помещения. Монтирането на новата вентилационна система ще бъде съпроводено с ремонтни дейности по внедряването и. Влагоизолацията на стените в склада към магазина в Бургас ще предотврати създаването на нездравословен микроклимат и образуването на алергени в помещението. • Магазин Пловдив – Ще бъде монтиран нов парапет за обезопасяване на стълбището към склада в магазина, това ще допринесе за избягването на трудови злополуки сред служителите и по-лесно изпълнение на задълженията по пренос на стоки от и към склада. • За магазините в градовете Бургас, Пловдив и София ще бъде обновено осветлението, чрез монтиране на нови комплекти осветителни тела за ефективно цялостно осветяване на работните места. Настоящето състояние на осветлението не отговаря на изискванията за безопасност на труда, тъй като е локално, не осигурява цялостна осветеност в помещенията и създава предпоставки за натрупване на зрително напрежение сред служителите. Новото осветление ще бъде с параметри отговарящи на изискванията за оптимална осветеност на конкретните работни места и в цялостните помещения в магазините на фирмата. • Ще бъдат обновени и бояджийските скелета във всички обекти на фирмата, като бъдат заменени амортизирани и износени елементи и бъдат монтирани допълнителни елементи за по-голяма сигурност и безопасност при тяхното използване. В момента състоянието на скелето е лошо и съществува реален риск от падане и получаване на травма в работна ситуация. От приложените към проекта снимки може да се види състоянието на всички помещения и оборудване,които ще бъдат обновени. Подробни технически спецификации и количества СМР се съдържат съответно в Приложение Б4 и Приложение Б3 към настоящия проект.
ДЕЙНОСТ 4. Обучение на служители за безопасна работа с нововъведеното работно оборудване. Непознаването на изискванията за ЗБУТ и технологичните изисквания за експлоатация на новозакупеното оборудване, ще изложат на риск работниците и служителите на предприятието. Настоящата дейност ще допринесе за минимизиране на този риск. За целта ще бъдат ангажирани квалифицирани експерти, притежаващи богат опит в конкретната сфера и ще извършат серия от обучения по ЗБУТ. Обученията ще бъдат в 2 насоки: - Обучение на работещите в магазина в Бургас за безопасна експлоатация на нововъведена вентилационна система. – 5 служители - Обучение на бояджийските работници във фирмата, за безопасна експлоатация на обновените скелета. – общо 16 човека в 5те магазина на фирмата. За постигане на по-голям ефект, обученията ще се осъществяват в малки групи, като по този начин ще се повиши качеството на учебния процес. Ще бъдат формирани 4 групи – 2 групи в Бургас , и по една в София и Пловдив. Бояджийските работници от Благоевград и В. Търново (общо 2ма) ще пътуват за обученията до София. Обучението ще се осъществи на модулен принцип. Първият модул е посветен на здравословните и безопасни условия на труд и свързаните с него теми. Вторият модул се отнася до придобиването на специфични умения за работа с новозакупените системи и съоръжения. В отделните модули ще бъдат заложени на хоризонталните принципи на ОП РЧР. Общата продължителност на обучението ще бъде в рамките на 45 учебни часа. Обученията ще бъдат подбрани и организирани така, че да не препятстват работния процес. За целта, практическите занимания ще се осъществяват на работните места, а теоретичните – в зали осигурени от избрания изпълнител, снабдени с нужните пособия, мултимедия и нагледни материали. Дейността е в съответствие с приоритетните действия съгласно чл. 3 от Регламент 1081/2006. Обучението ще бъде съобразено със спецификата на нововъведеното оборудване. Програмата за обучение ще бъде модулна и ще допринесе за осъвременяване на работния процес. Точен график на обученията, ще бъде изготвен след избора на изпълнител.
ДЕЙНОСТ 5. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло. Служителите на фирмата са с относително разнообразни задължения, което обуславя различните характеристики на отделните групи работни облекла. Операторите на машините, подготвящи боята, както и бояджиите, които осъществяват задълженията си в полеви условия, са изложени на по-неблагоприятни условия на труд, свързани с климатични особености /за бояджиите/ и обуславящи по-голям риск и по-интензивна амортизация. В тази връзка, за тези служители е предвидено закупуване на разнообразни лични предпазни средства, осигуряващи по-голяма защита при работа. В рамките на дейността ще бъдат доставени и разпределени ЛПС и СРО, на базата на утвърден списък, изготвен според формата, предвидена в Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място.Всички служители на фирмата ще бъдат снабдени със сезонно работно облекло, обезпечаващо нормалното протичане на трудовия процес и осигуряващо по-голям комфорт. С цел осигуряване на публичност по проекта, целия набор от работни облекла ще бъде щампован със символите, осигуряващи визуализация, съгласно изискванията на оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 71 250 BGN
Общ бюджет: 70 946 BGN
БФП: 70 946 BGN
Общо изплатени средства: 70 946 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 70 946 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 14 250 BGN
2014 56 696 BGN
2015 0 BGN
70 946 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 60 304 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 12 112 BGN
2014 48 192 BGN
2015 0 BGN
60 304 BGN
В т.ч. Национално финансиране 10 642 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 138 BGN
2014 8 504 BGN
2015 0 BGN
10 642 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз