Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0921-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-04002
Наименование: Здраве е безопасност на трудовата дейност в "МАРЕЛИ" ЕООД
Бенефициент: "МАРЕЛИ" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 27.06.2013
Дата на приключване: 01.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Да се наложат стандарти за здраве и безопасност по време на труд и оптимизация на цялостната организация на трудовата дейност в МАРЕЛИ ЕООД.
Дейности: Организация, управление и координация на дейности по проекта Чрез тази дейност ще се извършва организацията и управлението на дейностите по проекта. Всеки от екипа ще осъществява задълженията си, отчита и отразява напредъка по проекта на редовни оперативни срещи. Освен индивидуални дейности, те ще имат взаимен контрол и ще разчитат на взаимопомощ при нужда.
Анализ на състоянието и цялостната организация на трудова дейност на МАРЕЛИ ЕООД Тази дейност ще се изпълни на няколко етапа: 1-ви Събиране и обобщаване на изходните данни и състоянието на цялостната организация на трудовата дейност. 2-ри Изготвяне на подробен анализ и оценка на нивото на ефективност и организация на процесите и трудовата дейност – управление и организация, условия на труд, мероприятия по ЗБУТ и др. 3-ти Извеждане на силните и слабите страни на трудовата дейност и цялостната организация. 4-ти Обосновка за усъвършенстването на работата и цялостната организация на трудовата дейност. 5-ти Формулиране на изводи и определяне на приоритети въз основа на изготвения анализ. Всички тези дейности ще се реализират и в трите звена на предприятието – в София, Благоевград и с.Дуванлии. Чрез тази дейност ще се направи детайлна оценка на организацията на трудовата дейност и работната среда. Ще се създадат по-добри условия на труд и по-ефикасно използване на материалните и човешките ресурси в предприятието. С изготвяне на анализа се цели постигане на високи резултати в управлението на човешките ресурси и безопасността и здравето при работа.
Закупуване, доставка и зачисляване на нови ЛПС и работно облекло на всички служители Тази дейност се състои от доставка и разпределение на ЛПС и работно облекло за всички служители по списък на работните места и длъжност. Новозакупеното работно облекло ще отговаря на идентифицираните нужди на работещите и на утвърдения списък на работните места и видовете работа при които се използват лични предпазни средства за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Моментното състояние на ЛПС и СРО на всички работещи не е добро. Работните облекла са износени и с намалена якост на материала и лесно се прокъсват при контакт с агресивни повърхности. Подновяването се извършва регулярно, но цялостно облекло за всички работещи не е купувано от две години. Работното облекло ЛПС са подложени на множество влияния и замърсяване, които ускоряват темповете на износването му. Особено неблагоприятно се отразява замърсяването на СРО с масла и други нефтопродукти, което налага често изпиране, което намалява устойчивостта му. Поради характера на извършваната работа и не достатъчно високото качество (а вероятно и поради недостатъчно добросъвестно отношение на работещите) се налага честа подмяна на ЛПС, значително на по-къси интервали от предвидената им годност. Често работещите са едновременно изложени на няколко въздействия – неблагоприятен микроклимат, шум, изпарения и интензивни движения. През зимата температурата в работните помещения трудно достига оптимални стойности, същевременно често се налага на работещите да са на открито, при транспортирането на материали и заготовки между цеховете. За това се налага закупуване и на зимно СРО. Изработваните детайли, както и заготовките са метални и с високо собствено тегло, което е предпоставка за риск от травми на долните крайници при изпускане или неволно падане. Поради това се налага закупуването на обувки със защитни бомбета, които препоръчително да са от композитен материал.
Доставка и монтаж на вентилационна система в Бояджийското отделение на производственото хале в с.Дуванлии Дейността е свързана с доставка и монтаж на нова вентилационна система със следните компоненти: • таванни топловъздушни апарати за вентилация и подгряване на въздуха с воден топлообменник, топлинна мощност 15 kW, двускоростен • вентилационен рекуперативен модул за пресен въздух, комплект с два броя центробежни вентилатора • вентилационни решетки • въздуховоди от поцинкована ламарина с периметър до 2700 мм, прави и фасонни, комплект с подвески за укрепване към покривната конструкция на сградата. Необходимостта от изграждане на нова цялостна вентилационна система е породена от факта, че в работното помещение се извършва изпичането на боядисаните детайли в тунелна пещ. Процесът на изпичане е свързан с отделянето на технологична топлина, което през лятото нагрява въздуха в помещението над допустимите нива. Същевременно зимата помещението трудно може да бъде отоплено ефективно поради големия си размер. Неблагоприятното въздействие се характеризира с т.нар. „скрита симптоматика” (проявяваща се след провокация) като реакциите касаят целия организъм – отслабва се имунната система и човек става по-податлив на вирусни и простудни заболявания. Също така микроклимата действа кумулативно в съчетание с други неблагоприятни въздействия на работната среда – осветление, запрашеност, шум и нездравословен начин на живот – употреба на алкохол, пушене, неправилно хранене, липса на двигателна активност и пр. Поради тези причини е важно да се реализира тази дейност и да се инсталира нова цялостна масообменна вентилационна система. Такава липсва в момента в бояджийското отделение, има само изградена локална вентилация на камерата за боядисване,която е крайно недостатъчна. За това доставката и монтажа на нова цялостна вентилационна система, ще окаже пряко позитивно влияние върху условията на труд в тази част на предприятието.
Провеждане на обучение на работещите за безопасна експлоатация, където ще се монтира новото оборудване. Чрез тази дейност 13-те работещи в Бояджийното отделение на производственото хале в с. Дуванлии ще бъдат обучени за повишаване на своите компетенции по ЗБУТ във връзка с монтираната нова вентилационна система и променените условия на труд. Ще се насочи вниманието върху оценката и управлението на рисковите фактори на работните места и спазването на правилата за безопасност. Обучението ще е насочено към развиването на знания и умения за запознаване с елементите на вентилационната система и начина й на поддръжка и техническа експлоатация. Ще бъдат запознати с изискванията за режимите на работа и количествени параметри, както и условията на номинално и максимално натоварване. Служителите също така ще бъдат запознати и с изискванията за безопасна експлоатация, нормативни правила по ЗБУТ и принципи на безопасен и здравословен труд на конкретните работни места. Ще бъдат запознати още и с: БДС и други изисквания към факторите на работната среда и принципи на реализиране на колективните средства за защита; Фактори на работната среда и контрол върху неблагоприятните ефекти за здравето и безопасността на труда. Учебната програма ще бъде с обща продължителност мин. 54 уч. часа. Обучаваните служители ще бъдат разделени мин. 2 малки група, за да има по голям ефект от самото обучението и да не се пречи на работния процес. Точната програма и план за обучение ще бъде съставен от избраната обучителна организация и ще отговаря на обучителните нужди на лицата и организацията на трудовия процес. За целите на обучението от избрания изпълнител ще организира и осигури всички ресурси: учебни помагала, материали и консумативи, мултимедийна техника и др. необходими за ефективното обучение.
Разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа За да се гарантира високото ниво на ЗБУТ в предприятието, ще се разработи и внедри цялостна система за управление на здравето и безопасността при работа. Внедряването ще обхваща всички дейности, връзките между тях, взаимодействието със средата и начина на функциониране на фирмата, свързани със ЗБУТ. Ще бъдат внедрени стандарти за осигуряване и управление на ЗБУТ. Ще бъде изготвен анализ за изходното начало на условията на труд, ще формира информационната база за оценка, ще определи нуждите от развитие, ще се анализира съществуващата нормативна уредба в предприятието. По този начин ще се осъществи надграждане на създадените вътрешни правила за организация на трудовия процес и ще се премине към въвеждане на стандарти за здраве и безопасност при работа.
Сертифициране на внедрената система по ЗБУТ по международен стандарт OHSAS 180001:2007 След внедряването на системата за управление на ЗБУТ, тя ще бъде сертифицирана по международен стандарт BS OHSAS 18001:2007. По този начин ще се гарантира международен стандарт на безопасност и здраве на работещите. Тази дейност ще бъде реализирана от външна сертифицираща организация, чрез следните основни дейности: - Първоначален сертификационен одит - Същински сертификационен одит - Регистрация и издаване на сертификат по стандарт BS OHSAS 18001:2007. Ще се търси сертифицираща организация с доказан опит и авторитет в тази дейност. Международно валидния сертификат трябва да бъде достатъчно разпознаваем от международните клиенти и партньори на Кенеди ООД.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 176 404 BGN
Общ бюджет: 174 586 BGN
БФП: 174 586 BGN
Общо изплатени средства: 174 584 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 174 586 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 35 281 BGN
2014 0 BGN
2015 139 304 BGN
174 584 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 148 398 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 29 989 BGN
2014 0 BGN
2015 118 408 BGN
148 397 BGN
В т.ч. Национално финансиране 26 188 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 5 292 BGN
2014 0 BGN
2015 20 896 BGN
26 188 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз