Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0057-C0001
Номер на проект: ESF-2303-08-01015
Наименование: Осигуряване на безопасност и здраве и постигане на благоприятен микроклимат във "Воловар" ООД
Бенефициент: "ВОЛОВАР" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 25.06.2013
Дата на приключване: 01.10.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: ДЕЙНОСТ 1. Сформиране на проектен екип и определяне начините за качествено планиране и реализиране управлението на проекта. Определянето на процедурата и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта ще създаде условия за изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Дейността включва определяне на задълженията на експертите от екипа за управление и изготвяне на подробен план за действие с водещата организация по проекта /включващ дейности, фази от дейности, отделни задачи, срокове и отговорници/, подготовка и подписване на договори за извънтрудово правоотношение на екипа за организация и управление, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител.
ДЕЙНОСТ 2. Провеждане на информационна кампания Кандидатът ще осигури широка публичност на проектното предложение като проведе масова информационна и рекламна кампания. Дейностите ще се извършват по време изпълнението на целия проект и при спазване изискванията за визуална идентификация. С цел по-голяма публичност и по-добра информираност сред целевата група е предвидено изготвяне и дизайн на 2300 информационни брошури и 1000 информационни постери, които ще съдържат подробна информация за всички дейности по проекта. Материалите ще бъдат разпространени в Агенцията по заетостта, социалните служби, Дирекция „Инспекция по труда”, Дирекция „Опазване на околната среда и водите”, големите хипермаркети по кварталите на града, обществени сгради, лекарски и стоматологични кабинети, кафенета и барчета и др. Предвидена е и 1 публикация в регионалната преса. Целта на публикацията е запознаването на заинтересованата общественост с целите и идеите на проекта, и хода на дейностите по неговото изпълнение. Ще бъде изработена и монтирана една информационна табела.
ДЕЙНОСТ 3. Подготовка и извършване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на предприятието. Целта на анализа е да се направи оценка на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието с оглед създаване на условия за по-рационално използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване на ефективността на производството и производителността на труда, както и набелязване на необходимите мерки за подобряване на условията на труд и намаляване на травматизма и заболеваемостта. Анализът трябва ще съдържа следните раздели: „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”. В раздел „Въведение” ще бъдат представени използваните изходни данни, характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента. В раздел „Изложение и анализ” ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в съответното предприятие. В раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” ще се обосноват и опишат надлежно елементите на организацията на основните и спомагателни дейности имащи необходимост от усъвършенстване и подобрения. В раздел „Заключение” ще се направят изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия проце, както и ще се определят приоритетите и препоръките за необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
ДЕЙНОСТ 4. Обновяване, реконструкция и ергономизиране на работните места, и изграждане на пожароизвестителна централа и нагнетателно-всмукателна аспирационна система, свързани с подобряване условията на труд Обновяването, реконструкцията и ергономизирането на работните места ще се изразява в осигуряване на ергономични работни столове на операторите на шевни машини и на основен производствен и административен персонал в основнитепроизводствени помещения, извършване на строително-ремотни дейности /хидроизолация на основно кроялно помещение/, изграждане на пожароизвестителна централа , аспирационна нагнетателно-всмукателна инсталация. Шивашката дейност е свързана с извършване на монотонна дейност при повишено зрително напражение и непрекъсната седяща работна поза. Това може да предизвика заболявания на опорно-двигателната система, на зрението. Монотонната работа е свързана с повишено нервно-психическо натоварване на работещите и може да доведе доведе до психофизиологични последствия за работещите. Шивашката дейност изисква особено внимание при работа от физически наранявания, вследствие на използваното работно оборудване /счупване и изхвръкване на шевни игли/. Към настоящия момент работодателят не разполага с необходимото работно оборудване и същото не е съобразено с ергономичните изисквания, което може да доведе до претоварване, умора и блоки в гърба, деформации на костите, изкривяване на гръбначния стълб и други. Това налага необходимостта от предприемане на мерки за минимизирането на горепосочените рискове чрез осигуряването на ергномични работни столове. Реконструкцията и обновяването на обекта ще се състои в извършване на строително-ремотни дейности /хидроизолация на основно кроялно помещение/, изграждане на пожароизвестителна централа , аспирационна нагнетателно-всмукателна инсталация, с които ще се постигнат нормални стойности на факторите на работната среда в работните помещения. Към момента едно от основните работни помещения /кроялно/, намиращо се в подпартерно помещение е необходимо да бъде изолирано от влага, която е просмукана както в стените, така и по подовата и таванна част на помещенията. Същата генерира мухъл и неприятни миризми. Същият може да доведе до алергии, заболявания на дихателните пътища, както и заболявания на ставите, вследствие на работа при наличната влага. Кроялното помещение е основен вид дейност на предприятието, където са монтирани съответните машини и съоръжения и същите не могат да бъдат премествани в други работни помещения, поради което е необходимо да се извърши съответната хидроизолация, с което ще се разреши един от основните проблеми на работещите. Помещенията, в които са разположени работните места за извършване на шивашка и кроялна дейност, не са обезпечени със съответните пожароизвестителни и алармени системи, съгласно изискванията на Глава 9 – Борба с пожари на Наредба №7/23.09.1999г., поради което съществува реален риск от невъзможност за овладяване на опасността от пожар. Към настоящия момент работодателят не разполага с пожароизвестителни системи, които да са надеждни и леснодостъпни, както и лесни за използване и да са сигнализирани с установените трайни и поставени на подходящи места знаци и сигнали за пожаробезопасност. С въвеждането на пожароизвестителната инсталация ще се гарантира контролирането на зоните на възникване на пожари, а от там спазването на пожарната безопасност, както на работещите, така и на сградния фонд. Обновяването на обекта ще се състои в изграждането на обща аспирационна нагнетателно-всмукателна инсталация в основните работни помещения. За ограничаване въздействието на неблагоприятните фактори на работната среда /прах от използваните текстилни и кожени материали, както и от използваните суровини – вредни лепила/ е необходимо изграждането на аспирационна инсталация. В работните помещения не следва да се допуска наличие на производствен прах, както и на съдържание на опасни вещества н работната среда /въздуха/, които влияят пряко върху здравето на работещите. Работните помещения съгласно изискванията на чл.124 от наредба №7/23.09.1999г. следва да са снабдени със вентилация-естествена, принудителна или смесена, която да осигури необходимия въздухообмен. Към момента не е създадено условие за постигане на пределно допустимите норми и концентрации на запрашеност от текстилни и кожени изделия и извеждане на летливите вредни вещества, генерирани от лепилата извън работното помещение и се разчита само на естествен въздухообмен, който в повечето случаи е неефективен. Естествения въздухообмен не гарантира постоянни стойности на работната среда /температура, прах и др./, и до неотстраняване на опасните фактори – запрашеност и наличие на вредни вещества във въздушната среда. С пречистването на работната среда посредством новоизградената пречистваща аспирация към основните работни помещения ще се доведе до предотвратяване на вредните фактори т.е пречистване на въздуха на работната среда, с което ще се запази и подобро здравето на работещите и ще се предотвратят професионалните заболявания и потенциалната опасност от пожари и експлозия вследствие на наличие на силно запалими и горими суровини и материали /лепила на органична и неорганична основа/. С постигането на необходимите параметри на факторите на работната среда посредством нововъведените системи за пожаробезопасност и пречистване на въздуха на работната среда ще се доведе до подобряване на здравословното състояние на работещите и ще се предотвратят или минимизарт професионалните заболявания.
ДЕЙНОСТ 5. Закупуване на лични и колективни средства за защита и специално работно облекло. Поради необходимостта от работа при установена работна среда на закрито, в топли и студени работни дни и невъзможността, работодателя да предприеме адекватни мерки за технологично отстраняване на вредните условия на труд е необходимо да се предприемат превантивни мерки по осигуряването на лични предпазни средства и специално работно облекло. С оглед на намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания за заетите в предприятието лица ще бъдат закупени нови предпазни средства и нови работни облекла, отговарящи на техните потребности и на спецификата на тяхната работа, съгласно съществуващите стандарти за видовете дейности. Характеристиките на досега използваните ЛПС и СРО не са достатъчно ефективни срещу съответните рискове, поради което с осигуряването на нови такива ще бъдат минимизирани рисковете. Новозакупените ЛПС и СРО ще бъдат съобразени с последните ергономични изисквания и здравословно състояние на работещите.
ДЕЙНОСТ 6 . Разработване (внедряване) и сертифициране на стандарт за безопасни условия на труд Дейността включва подготовка /внедряване/ на стандарта и сертифициране и придобиване на сертификат за стандарт BS OHSAS 18001. Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството.
ДЕЙНОСТ 7 . Организиране и провеждане на обучение на работещите и длъжностните лица с нововъведен стандарт за здравословни и безопасни условия на труд. Обучението ще бъде съобразено със спецификата на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007.В програмите на обучението ще бъдат включени дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес и ще обосноват нуждата от подобен вид обучения. Обучението ще се извърши в съответствие с установените нужди на работодателя и с насоченост към нововъведения стандарт и ще бъде с продължителност от 80 учебни часа.
ДЕЙНОСТ 8 . Оперативна дейност – документиране, осчетоводяване и докладване. Тази дейност ще има перманентен характер. Ще бъдат използвани следните полезни инструменти: Изготвяне на Индивидуален сметкоплан и Правила за съставяне, съхранение и архивиране на документите; Оповестяване на подходяща счетоводна политика; Съставяне на прогнозен паричен поток за добрия оперативен мениджмънт и стабилност на проекта; Обслужване на паричните средства от специална банкова сметка; Разпореждането с паричните средства ще се базира на принципа на “двойния подпис” / ръководител на проекта и счетоводител /, Изготвяне на месечни технически и финансови отчети за докладване на напредъка по проекта; информацията в тях ще бъде разбираема, уместна, достоверна и сравнима.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"Музи 26"ЕООД
"ВАС КОМ" ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 150 694 BGN
Общ бюджет: 146 622 BGN
БФП: 146 622 BGN
Общо изплатени средства: 146 615 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 146 622 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 30 139 BGN
2014 90 417 BGN
2015 26 059 BGN
146 615 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 124 629 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 618 BGN
2014 76 854 BGN
2015 22 151 BGN
124 623 BGN
В т.ч. Национално финансиране 21 993 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 4 521 BGN
2014 13 563 BGN
2015 3 909 BGN
21 992 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз