Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0058-C0001
Номер на проект: ESF-2303-07-12002
Наименование: "Повишаване безопасността на трудовия процес в "Рън уейлд" ЕООД чрез внедряване и сертифициране на система по стандарт BS OHSAS 18001:2007, модернизация на производствена база и осигуряване на ЛПС и специално работно облекло с по-висока степен на защитеност"
Бенефициент: “РЪН УЕЙЛД” ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 18.06.2013
Дата на приключване: 01.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1: Проектен старт С цел успешно управление и изпълнение на проекта е формиран екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Договарящия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат разпределени конкретните задачи и отговорности към всеки един член на екипа съгласно предвидения времеви график и дейности по проекта. Ще бъде детайлно дискутирани целите, предвидените дейности, планираните резултати по проекта и съответно ще бъде определен най-добрия начин за тяхното постигане, включително водене на ясно проследима отчетност по проекта – документална и счетоводна. В рамките на дейността ще бъде установена и система за вътрешен контрол и мониторинг за успешно изпълнение на проектните дейности. С оглед успешното управление на проекта, ЕУП ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация в екипа, редовни срещи на екипа с цел да се следи цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи действия.
Дейност 2: Подготовка и провеждане на избор на изпълнители по проекта В рамките на проекта са предвидени дейности, които ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители. Касае се за: 1. Избор на изпълнител за изготвяне на анализ на моментното състояние на организацията на трудовата дейност във фирмата и проектиране, при необходимост, в следствие констатациите на анализа, на нова организационна форма на труда, с оглед по-рационалното използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване ефективността на производството и ограничаване на риска от трудов травматизъм и професионална заболеваемост; 2. Избор на изпълнител за разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001, който ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата; 3. Избор на изпълнител за сертификация на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001; 3. Избор на изпълнител, който да извърши дейността, свързана с осигуряване на информиране и публичност; 4. Избор на изпълнител, който да достави нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието, с цел създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и заболявания. 5. Избор на изпълнител, който да достави и монтира предвидената пожароизвестителна система по проекта в производствените и работни помещения, дългосрочно наети от фирмата, с цел подобряване на условията на труд и намаляване на трудовите злополуки. Възлагане на тези услуги и доставки ще бъде осъществено в съответствие с реда, предвиден в ПМС №69/2013 и последващите му изменения. По този начин ще се гарантират принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на „Рън Уейлд“ ЕООД Чрез настоящата дейност ще бъде установено състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност за целия управленски цикъл (планиране, организация, изпълнение и контрол), в т.ч. изпълнението на изискванията на КТ, Закона за ЗБУТ и свързаните с тях наредби. Анализът ще бъде структуриран, съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване по процедура BG051PO001-2.3.03 „Безопасен труд”- фаза 2. Дейността включва следните етапи: I. Въведение – анализ на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес, включващо: 1. Оценка на риска и всички свързани с нея документи; 2. Вид производство и използвани технологии и характерни производствени вредности; 3. Проблемите за здравето и безопасността, и предприетите мерки в тази връзка; 4. Характеристиките на работещите във фирмата – общ брой и разпределение по възраст, пол, трудов стаж, професия, етническа принадлежност, данни за здравни проблеми във връзка с работата; 5. Данните за професионалните заболявания, трудов травматизъм и отсъствията поради болест; 6. Запознаване с прилаганите работни методи и практики, измерване на експозицията и определяне броя на експонираните на конкретните опасности работещи; 7. Нивото на знанията на работещите за възможните проблеми за здравето и безопасността; 8. Планове за промени в производството, въвеждане на нови технологии, машини и съоръжения, промени в организацията на труда; 9. Организацията на работния процес. II. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието, включващо: 1. изследване, анализиране и оценяване състоянието на организацията на труда и избиране на обектите и насоките на усъвършенстването й; 2. описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес; 3. разработване на план за усъвършенстване на основата на разкритите чрез анализа резерви, планиране на мероприятия с конкретни срокове за внедряване, отговорници за изпълнението им и определяне на икономическия ефект от всяко мероприятие. III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – препоръки и необходима обоснова за прилагане и усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието. Описание на методи и средства за повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието; IV. Заключение – общи препоръки и изводи за бъдещо развитие и подобряване на организацията на работа, използваните технологии и практики и тенденции за развитие Извършването на анализа е необходимо, с цел установяване на моментното състояние на организацията на трудовата дейност, при необходимост проектиране на нова, за да може да се създадат необходимите предпоставки за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси във фирмата.
Дейност 4: Разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001 Стремежът към постоянно подобрение на условията за труд и концентрацията на усилията по посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на „Рън Уейлд“ ЕООД, като организация стремяща се към повишаване на производителността на труда, чрез грижа за работоспособността и здравето на работниците; Освен това, „Рън Уейлд“ ЕООД желае да демонстрира ангажираност по отношение безопасността на труда, да управлява и минимизира рисковете за здравето на своите служители, и тези, към които е насочена дейността й. Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на Система за управление на здравето и безопасността при работа /СУЗБР/ в организацията са:  Подобрява управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа; Здравословните и безопасни условия на труд се управляват като процес, така че ефективността на СУЗБР да може да бъде измервана и подобрявана;  Позволява на ръководството да насочи ресурси и усилия към дейности с висок риск; Създава механизъм за контрол над подизпълнители и доставчици за осигуряване на по-здравословни и по-безопасни условия на труд;  Осигурява механизъм за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд;  Повишава доверието в организацията както от страна на служителите, така и от гледна точка на нейните бизнес партньори, клиенти, акционери и др. Дейността ще включва:  Дефиниране на политика и цели по здраве и безопасност; Разработване на Документацията на СУЗБР, съгласно изискванията на стандарта; Внедряване на СУЗБР; Провеждане на Вътрешен одит на СУЗБР; Подготовка за сертификация; Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда.
Дейност 5: Сертификация на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001 Сертификацията на системата ще позволи на организацията да демонстрира пред служителите, партньорите и клиентите, както и пред други заинтересовани страни в лицето на държавни и общински структури и обществото като цяло своята ангажираност за ефикасно управление и непрекъснато подобрение на процесите по осигуряване на ЗБУТ. Дейността се състои от следните етапи: 1) Заявление за сертификация Дейността се състои в подготовка и подаване на заявление за сертификация към сертификационна организация, акредитирана от орган, който е член на Международния акредитационен форум (International Accreditation Forum - Multilateral Recognition Agreement (IAF MLA) съгласно ISO/IEC 17021:2006 (EN 45012/ISO/IEC Guide 62). Сертификационната организация избира подходящ одиторски екип и планира извършването на сертификациония одит. Сертификационният одит се състои в провеждане и изготвяне на първоначална оценка, която включва два етапа: 2) Одит Етап 1; 3) Одит Етап 2 Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда.
Дейност 6: Закупуване на нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието. Описание: Чрез настоящата дейност ще бъдат закупени нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло на заетите, които включват: Костюм яке с полугащиризон, летен; Костюм яке с полугащиризон, зимен; Обувки половинки-с метално бомбе; Обувки боти-с метално бомбе; Тениски с хигиенични изисквания; Антифони; Защитни каски; Шапка с козирка, лятна; Шапка с козирка, зимна. Предвиденото по настоящия проект закупуване на лични предпазни средства се базира на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места (приложен към подкрепящите документи). В този списък са уточнени работните места, опасностите, на които са изложени работещите на тези места, вида на личните предпазни средства и работно облекло, които се полагат за съответното работно място и срока на износоустойчивост. Необходимостта от подмяна и/или закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло е записана и в Програмата за предотвратяване и намаляване на професионалните рискове и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работещите в „Рън Уейлд“ ЕООД.
Дейност 7: Закупуване и монтаж на пожароизвестителни системи, свързани с подобряване условията на труд Въз основна на тези препоръки в проекта са предвидени дейности за закупуване и монтаж на пожароинвестителна система за работните и производствени помещения, отговаряща на изискванията на СД CEN/TS 54-14 „Пожароизвестителни системи. Част 14: Указания за планиране, проектиране, инсталиране, въвеждане в експлоатация, използване и поддържане” и осигуряване пожарна безопасност съгласно на НАРЕДБА № Із-2377 от 15 септември 2011 г.за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите. Монтирането на пожароизвестителна система, ще надгради досегашните усилия на кандидата по отношение на осигуряването на по-безопасна и здравословна работна среда и едновременно с това ще подобри допълнително параметрите на здраволословни и безопасни условия на труд.
Дейност 8: Провеждане на обучение на тема „Критични ситуации” Обучението ще е в съответствие с приоритетните действия съгласно чл. 3 от Регламент 1081/2006. В програмата на обучението ще се включат дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес и ще обосноват нуждата от подобен вид обучения. Обучението ще съдържа модули информиращи за хоризонталните принципи: информационно-обучителен модул по равенство на половете, равни възможности и антидискриминация, устойчиво развитие с продължителност не по-малко от 45 учебни часа. Обучението ще се извърши в съответствие с установените нужди на работодателя. От изпълнителя ще се изисква след извършване на дейностите по обучение следва да бъде издаден документ, удостоверяващ успешното завършване и придобитите умения и компетентности. Обучаемите лица ще се разпределят на две групи за да не прекъсва производствения цикъл на фирмата, а и за да може да се приложат учебните методи „Обучение в реална работна среда”, „Ролеви игри”. Обучаемите лица ще имат възможност да дискутират и обсъждат различни казуси. Планира се запознаване и обсъждане на възможни вероятни инциденти при работа. Обучението ще обхване 11 лица, като ще се проведе в рамките на 45 учебни часа. Ще се сформират 2 курса, по 6 и 5 човека. Обучението ще се извърши от външна фирма по предварително съгласуван с работодателя график. Обучението ще се проведе в на място в производствената база на „Рън Уейлд“ ЕООД, където има всичко необходимо за провеждане на планираното обучение. Провеждане на обучение на тема „Критични ситуации” ще надгради досегашните усилия на кандидата по отношение на осигуряването на по-безопасна и здравословна работна среда и едновременно с това ще подобри допълнително параметрите на здраволословни и безопасни условия на труд.
Дейност 9: Визуализация и публичност Прилагане на мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006, относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на „Насоките на ЕС за визуална идентификация при външни действия”. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно: - Осигури провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта; - Изготвяне на дизайна и отпечатване на брошури – цветни - гланц, А5 формат, съдържащи информация относно провежданите дейности и резултатите от тях; - Две публикации в регионални печатни медии; - Поставяне на 2 броя информационни табели на видно място във фирмата. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Това се отнася и за предвидените правила за работа, методики и т.н Дейностите за информация и публичност ще популяризират резултатите от проекта не само сред неговaтa целевa групa, а и сред широката общественост.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 127 038 BGN
Общ бюджет: 122 079 BGN
БФП: 122 079 BGN
Общо изплатени средства: 122 078 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 122 079 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 408 BGN
2014 96 670 BGN
2015 0 BGN
122 078 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 103 767 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 21 596 BGN
2014 82 170 BGN
2015 0 BGN
103 766 BGN
В т.ч. Национално финансиране 18 312 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 811 BGN
2014 14 501 BGN
2015 0 BGN
18 312 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз