Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.09-0044-C0001
Номер на проект: ЦА12-22-22
Наименование: „Повишаване на чуждоезиковата компетентност и комуникационните умения на служители на Държавна агенция „Национална сигурност”
Бенефициент: Държавна агенция „Национална сигурност”
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 02.04.2013
Начална дата: 06.06.2013
Дата на приключване: 06.06.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Подобряване на ефективността в работата служители в Държавна агенция „Национална сигурност” чрез повишаване на административния капацитет.
Дейности: 1. Чуждоезиково обучение по английски език от Каталог за 2013 г. на ИПА Дейност 1 включва 5 поддейности: Поддейност 1 – Разговорен английски език)(ЧЕО-1Б) Обучението се фокусира върху доразвиване на уменията за слушане и говорене по определени теми, които са от значение за изпълнение на служебните задължения на служителите. Предвижда се да бъдат обучени 85 служители. Поддейност 2 – Комуникативни умения на английски език)(ЧЕО-2А) Обучение за развиване на умения за личностно представяне и представяне на собствената институция – структура, функции, административни услуги; усвояване на стандартите за делова кореспонденция на английски език и най-често използваните формати на документи; развиване на умения за използване на специфичен тон, език и стил при водене на кореспонденция на английски език (имейли, писма); представяне на термини и английски наименования на учреждения, органи, длъжности, видове документи и служби в Европейския съюз и Република България. Обучението предвижда и работа по казуси (писане на писма, съобщения). Предвижда се да бъдат обучени 39 служители. Поддейност 3 – Делови умения, участие в работни срещи, дискусии и посещения)(ЧЕО-4) Обучение за изграждане на умения за подготовка и провеждане на срещи, активно участие в дискусии и работни посещения, усвояване на стандартите и развиване на умения за изготвяне и представяне на тема пред аудитория. Обучението предвижда и Ролева игра – среща/дискусия с предварително подготвени теми и роли. Предвижда се да бъдат обучени 59 служители. Поддейност 4 – Презентационни умения на английски език (ЧЕО-5) Обучение, което представя и упражнява езика, вербалната комуникация между партньори. Развива умения за презентиране, подготовка на резюме, отговор на възникнали въпроси по време на презентацията. Обучението запознава със специфичните изисквания за структура и организация на съдържанието на презентацията, ключови думи, език и стил на презентацията. Средства за визуализация/илюстрация – видове и начин на използване. Специфични фразеологични съчетания, използвани в хода на презентацията, и изрази за постигане на интерактивност. Въпроси от аудиторията – задаване на въпрос и отговор на въпрос. Обучението предвижда представяне на тема от всеки участник, анализ на силните и слаби страни на презентацията – групова дискусия. Предвижда се да бъдат обучени 26 служители. Поддейност 5 – Английски език (за юристи)(ЧЕО-7) Обучение за обогатяване на правната лексика чрез фокусиране върху разнообразни теми в областта на правото и използването на автентични текстове за практикуване на правния език. Темите включват държавно управление, право на ЕC, корпоративно и търговско право, облигационно право и интелектуална собственост, и др. Текстовете са придружени от упражнения за разширяване на познанията и изграждане на умения за прилагането им в творчески дискусии по съответната тема. Предвижда се да бъдат обучени 15 служители. Всеки служител преминал обучение ще получи сертификат.
2. Обучения по комуникационни умения от Каталог за 2013 г. на ИПА Дейност 2 включва 4 поддейности: Поддейност 1- Връзки с обществеността (ЕФ-3) Обучение за формиране и развитие на практически умения за ефективна работа с медиите. Представяне на особеностите на изграждането на персонални, институционални и държавни публични образи, както и какви са приложимите техники за налагането им в публичното пространство. Обучението представя начини за изготвяне на Комуникационни анализи за мониторинг на имиджа, както и начините за поддържане на ефективни връзки с неправителствени организации, бизнеса и групи в неравностойно положение. Предвижда се да бъдат обучени 10 служители. Поддейност 2- Специфика на междукултурните комуникации(ЕФ-5) Обучението пояснява основните понятия за културните различия, междукултурните комуникации и типове култури. Начините на общуването в междукултурна среда на основата на различните подходи: Хофстеде, Хол, Търнър-Тромпенаарс и др. Изтокът и Западът, Америка и Европа: основните разлики в деловото общуване. Техники за преодоляване на бариери в междукултурното общуване. Ефективност на общуването в междукултурна среда. Обучението включва тестове, диалог по казуси и ролеви игри за овладяване на поведенчески стереотипи и развитие на уменията за междукултурното общуване. Предвижда се да бъдат обучени 9 служители. Поддейност 3 – Практически умения за ефективни комуникации (ЕФ-8) Обучението развива практически умения за ефективно общуване, като запознава участниците с комуникационния процес, представя правила и примери за ефективни вербални и невербални комуникации и начините и средствата за успешна комуникация, безсловесна комуникация – езикът на тялото, използване на обратна връзка. Обучението включва казуси и ролеви игри за развиване на практически умения за ефективна комуникация. Предвижда се да бъдат обучени 60 служители. Всеки служител преминал обучение ще получи сертификат.
3. Управление на проекта Дейността включва осигуряване на мерки и конкретни задачи, фокусирани към доброто управление, изпълнение, контрол и отчетност по проекта. • Сформиране на екип, който осъществява цялостното • изпълнение на проекта. • Създаване на условия и организация за изпълнението на дейностите. • Изготвяне на междинни и окончателни доклади. • Осъществяване на контактите с външни за ДАНС организации във връзка с изпълнение на дейностите • Непрекъснат контрол с цел постигане на резултатите от дейностите • Изготвяне на междинните и окончателните финансови отчети. Дейността ще стартира с детайлно разпределение на задачите и функциите на всеки член от екипа на проекта, разработване на детайлен план-график за изпълнение на дейностите с включени срокове, индикатори за постигането на съответната дейност и йерархичната структура на участниците в проекта. Екипът по проекта е съставен само от служители на Държавна агенция "Национална сигурност", като се отчита индивидуалният им професионален опит и включва следните длъжности/позиции: Ръководител на проекта – отговаря за цялостното изпълнение на проекта, планира работата на екипа, координира дейността на координаторите и счетоводителя, следи за изпълнението на дейностите и организира изготвяне и обобщаване на междинните и окончателния доклади. Утвърждава цялата документация във връзка с извършване и отчитане на дейностите по проекта, включително финансово-отчетните документи. При необходимост изпълнява и други функции във връзка с осъществяването на проекта. Първи координатор – отговаря за изпълнението на плана за работа на екипа, осъществява мониторинг и координира работата по Дейност 1. Чуждоезиково обучение по английски език от Каталог за 2013 г. на ИПА по проекта, участва в подготовката на междинните и окончателния доклади. Втори координатор – отговаря за контактите с трети страни във връзка с изпълнението на дейностите по проекта (медии, организации изготвящи рекламни материали и др.), осъществява мониторинг и координира работата по Дейност 4. Дейности по информация и публичност, участва в подготовката на междинните и окончателния доклади. Трети координатор – осъществява мониторинг и координира работата по Дейност 2. Обучения по комуникационни умения от Каталог за 2013 г. на ИПА, участва в подготовката на междинните и окончателния доклади, при необходимост указва съдействие на счетоводителя. Счетоводител – извършва осчетоводяване на операциите, изготвя междинните и окончателния финансови отчети. Професионалният опит на лицата, които ще бъдат ангажирани с изпълнение на тези длъжности, до голяма степен е гаранция за качествено и добро управление на проекта. При разпределението на отговорностите на членовете на екипа ще бъде спазен чл. 13 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор (ЗФУКПС) и така ще бъде осигурен механизъм, който не позволява един служител едновременно да има отговорност по одобряване, изпълнение, осчетоводяване и контрол. В рамките на дейността ще бъдат провеждани и ежемесечни срещи за осъществяване на вътрешен мониторинг по изпълнението на проекта.
4. Дейности за информация и публичност Дейността включва: • Организиране и провеждане на откриваща конференция, представяща целите и дейностите по проекта. • Организиране и провеждане на закриваща конференция представяща и популяризираща резултатите от проекта. • Публикации и съобщения в централни медии. • Разработване, отпечатване и разпространение на информационни материали
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 86 884 BGN
Общ бюджет: 75 470 BGN
БФП: 75 470 BGN
Общо изплатени средства: 75 470 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 75 470 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 30 229 BGN
2014 45 241 BGN
2015 0 BGN
75 470 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 64 150 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 695 BGN
2014 38 455 BGN
2015 0 BGN
64 150 BGN
В т.ч. Национално финансиране 11 321 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 4 534 BGN
2014 6 786 BGN
2015 0 BGN
11 321 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 2 Общ брой на обучените служители по проекта
Индикатор 3 Служители, успешно преминали обученията с получаване на сертификат
Индикатор 4 Общ брой на обучените служители в администрацията - обучени жени
Индикатор 5 Дейност 1: Брой обучени служители
Индикатор 6 Дейност 1: Брой обучения
Индикатор 7 Дейност 2: Брой обучени служители
Индикатор 8 Дейност 2: Брой обучения
Индикатор 9 Дейност 3: Окончателен доклад с постигнати цели по отделните дейности
Индикатор 10 Дейност 4: Проведени пресконференции, разпространени прессъобщения, публикувани платени съобщения в медиите, разработени и разпространени информационни и рекламни материали ( презентации,папки,брошури), статии в медиите


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз