ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ
НА ЕС В БЪЛГАРИЯ
Информацията е актуализирана на: 01.04.2020 Всички стойности са в лева.
Ръководство
Е-услуги
СФ на ЕС
За системата
Публична информация/
Организации/
Бенефициенти/
Оперативни програми
Транспорт
Околна среда
Регионално развитие
Конкурентоспособност
Техническа помощ
Развитие на чов. ресурси
Административен капацитет
Райони за планиране
Международен
Северозападен
Северен централен
Североизточен
Югозападен
Южен централен
Югоизточен
Организации
Бенефициенти
Партньори
Изпълнители
Проекти
Списък на проектите
Търсене
Разширено търсене
Речник
Речник на съкращенията
Справки
Справки публичен модул
Оперативна програма:
Всички
Район за планиране:
Всички
Обобщена информация
Идентификация
Описание
Партньори
Индикатори
Обобщена информация
Идентификация
Номер на проект от ИСУН:
BG051PO001-5.1.04-0002-C0001
Номер на проект:
---
Наименование:
Грижи за достоен живот
Бенефициент:
община Долна Баня
Източник на финансиране:
ЕСФ ==>
Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган:
19.10.2012
Начална дата:
22.11.2012
Дата на приключване:
01.05.2014
Статус:
Приключен
Място на изпълнение:
БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ          Югозападен               София област                    Долна баня
Описание
Описание на проекта:
Създаване на Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – Долна баня. Предоставяне на почасови услуги в дома на най-уязвимите жители на нашата община: за лична помощ, в подкрепа на социалното включване и за комунално-битови дейности по изготвени индивидуални планове, в зависимост от конкретните потребности на потребителите от предварително подбран и обучен персонал.
Дейности:
1. Организация и управление на проекта Дейността се състои от 3 специфични поддейности: 1.1. Текущо управление и администриране на проекта. 1.2. Подготовка на технически и финансов финален доклад; 1.3.Избор на изпълнители за съответните дейности
2. Подбор на потребители на услуги в домашна среда В община Долна баня има 470 лица с частична или пълна невъзможност да се самообслужват. В рамките на този проект не е възможно да бъдат удовлетворени всички нуждаещи се. Затова е необходимо да се направи подбор с цел услугите да се предоставят на най-уязвимите жители на нашата община. Подборът ще включва: 1. Подаване на заявления от кандидат-потребителите; 2. Изготвяне на оценка на потребностите от Дирекция „Социално подпомагане” на всеки кандидат-потребител; 3. Назначаване на комисия за подбор на потребители и определяне на потребителите 4. Изготвяне на регистър с резерви
3. Подбор на персонал на Звеното за услуги в домашна среда Стремежът на община Долна баня ще бъде насочен към подбор на добре мотивирани лица за персонал на Звеното за услуги в домашна среда. Подборът ще се извърши от комисия, назначена със заповед на кмета на общината в съответствие със следните условия: 1. Подборът и наемането на персонал съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. 2. Кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на нагласите им за работа 3. Наемат се само кандидати, които са безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. 4. Новоназначените лица – персонал на ЗУДС подписват трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, запознават се с длъжностната си характеристика.
4. Обучение на персонала за предоставяне на услуги в домашна среда Тази дейност включва въвеждащо и надграждащо обучение(супервизия). Обученията ще се провеждат съгласно формата и изискванията на утвърдените методики за предоставяне на услугите „личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник”. Въвеждащото обучение е предвидено за онези лица от персонала за предоставяне на услуги, които не са обучавани за извършване на подобни на предвидените в проекта услуги. Въвеждащото обучение ще се извърши в продължение на 5 дни от обучител, притежаващ необходимите знания, умения и квалификация и ще включва модул за опазване на околната среда. Супервизията ще се провежда два пъти месечно и ще помогне да бъдат решавани навреме възникнали въпроси, проблеми трудности.
5. Стартиране и функциониране на Звеното за услуги в домашна среда Разширяване на дейността на Домашен социален патронаж чрез създаване на Звено за услуги в домашна среда. За целта е необходимо община Долна баня да оборудва и обзаведе помещение(общинска собственост), което да предостави на персонала за управление на Звеното. На изпълнител ще бъде възложено доставката на канцеларски материали и консумативи. Дейността на звеното ще се състои в предоставяне на три типа почасови услуги в домашна среда: лична помощ, подкрепа за социално включване и помощ при комунално-битови дейности от подбран и добре обучен персонал. На всеки потребител ще се предоставят срещу заплащане една или повече услуги в зависимост от конкретните му потребности по изготвен индивидуален план, съобразен с направената му оценка на потребностите. С цел подобряване на качеството на предоставяните услуги и бързото реагиране на възникнали проблеми ежемесечно ще се провежда вътрешен мониторинг.
6. Популяризиране на проекта и услугите Тази дейност е ориентирана към привличане и ангажиране на общественото внимание към проекта като цяло – неговите цели, реализация и резултати. От друга страна конкретни дейности ще бъдат насочени към популяризиране на новите услуги, които ще се предоставят от ЗУДС чрез: 6.1. Използване на електронната страница на общината; 6.2. Изготвяне на рекламни материали (дипляни, рекламни табели, банери) за представяне и популяризиране на услугите, които ще се предоставят в община Долна баня чрез възлагане на изпълнител; 6.3. Предоставяне на информация от страна на проектния екип при важни събития в хода на проекта.
Партньори
Партньори:
Изпълнители:
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП:
194 986 BGN
Общ бюджет:
184 753 BGN
БФП:
184 753 BGN
Общо изплатени средства:
179 218 BGN
Източник на финансиране
Верифицирани средства
Валута
Безвъзмездна финансова помощ
184 753
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
0 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
76 779 BGN
2014
102 439 BGN
2015
0 BGN
179 218 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС
157 040
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
0 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
65 263 BGN
2014
87 073 BGN
2015
0 BGN
152 335 BGN
В т.ч. Национално финансиране
27 713
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
0 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
11 517 BGN
2014
15 366 BGN
2015
0 BGN
26 883 BGN
Финансиране от бенефициента
0
BGN
Индикатори
Индикатор 1
Брой лица, започнали работа в сектора на социалната икономика
Индикатор 2
Брой лица, преминали от сектора на социалната икономика към реалния пазар на труда, вследствие на предоставени интегрирани социални услуги
Индикатор 3
Брой подкрепени съществуващи форми на предприятия в сферата на социалната икономика по схема Помощ в дома
Индикатор 4
Минимален брой на потребители на услугите, предоставяни по проекта-2
Индикатор 5
Брой лица, на които е проведено: - въвеждащо обучение
Индикатор 6
Брой лица, на които е проведено: - супервизия -2
Индикатор 7
Брой обслужени потребители на услугите-0002
Индикатор 8
Брой лица, за които е предотвратено настаняването в специализирани институции
Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
Европейски съюз