Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.16-0013-C0001
Номер на проект: ESF-2116-02-02001
Наименование: "ИМПУЛС: Изграждане и моделиране на производствени умения чрез Лисабонската стратегия."
Бенефициент: АЛТЕСТ АЙ ДЖИ ТИ ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.08.2012
Начална дата: 04.10.2012
Дата на приключване: 02.11.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проектното предложение е насочена към подобряване производителността на труда и създаване на устойчива заетост на заети лица в Алтест Ай Джи Ти ЕООД (ВО), Алупласт – ЖТГ (П1) и в Алтест Джи Ти ЕС (П2), в качеството им на работодатели, чрез обучения, които ще подобрят пригодността, адаптивността и уменията на техните служители и работници; ще съдействат за удължаване на активната им трудова заетост и ще ги подпомогнат в процеса на адаптиране към икономика на знанието.
Дейности: Дейност 1: Ефективно и ефикасно управление на проекта. Ефективното и ефикасното управление ще бъде резултат от целевия и прецизен подбор на включените в екипа за управление на проекта служители от Водещата организация и двамата Партньори. Проектното предложение предвижда екипът да се състои от общо 5 човека – 3-ма от Алтест Ай Джи Ти ЕООД (ВО) и по един от Алупласт – ЖТГ (П1) и от Алтест Джи Ти ЕС (П2). Разпределението на функциите между членовете и ясно дефинираните канали за вътрешноекипна комуникация ще гарантират постигане на заложените индикатори и резултати. Екипът от 3-те работодатели ще разработи Система за управление на проекта, предвиждаща: • Механизъм за проследяване на заложените индикатори за изпълнение и за резултат от проектните дейности; • Разпределение на отговорностите по дейностите, свързани с провеждане на тръжната процедура по ПМС №55 за избор на изпълнител; • Осигуряване на непрекъсната пряка и обратна връзка с целевите групи по проекта; • Спазване на изискванията за публичност и визуализация; на изискванията за провеждане на процедура по ПМС 55; техническо и финансово отчитане на дейностите; съхранение на проектната документация и др. • Предотвратяване на риска от налагане на финансови корекции чрез детайлно запознаване и спазване с Ръководството за бенефициенти по схемата и осъществяване на непрекъсната комуникация с ДО; • механизми за предотвратяване на възникнали трудности/ забавяния и др. По време на изпълнението на проектните дейности, в съответствие с Ръководството за бенефициенти по схемата, екипът по проекта ще изготвя съотвените авансови искания за плащане/междинни искания; междинни технически доклади и финансови отчети; уведомления до ДО за планираните обучения по проекта и спазването на план - графика. След приключване на проектните обучения и подписването на приемо-предавателен/и протокол/и с доставчика/ците, екипът по проекта ще подготви окончателните технически доклад, финансов отчет и окончателното искане за плащане.
Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител/ и по ПМС №55 за провеждане на проектните обучения. Юристът по проекта ще подготви тръжния пакет с документи за избор на доставчик/ци за проектните обучения. Той притежава опит в подготовката и в участието на ЗОП-процедури по проекти на МРРБ. Юристът ще се консултира и с ДРСЗ-Бургас, както и ще спазва изискванията за провеждане на ПМС55, описани в Ръководството за бенефициенти. В процеса на избора на външен/шни изпълнител/и комисията от ВО и 2-та Партньори ще заложи на следните критерии: опит в предоставяне на обучение за производствени предприятия, в търговски дружества и във логистични фирми, поддържащи складова и транспортна инфраструктура; опит по сходни проекти, финансирани по ОП РЧР; налични референции; достатъчен на брой и мобилност персонал, който да може да покрие големия брой представители на целевата група. При провеждането на процедурата по ПМС №55 г. ще бъдат спазени всички изисквания към бенефициентите на безвъзмездна помощ по отношение на подготовката на тръжната документация, сроковете за провеждане на открита процедура, съгласуването й с ДО, публикуването на обявата в национален ежедневник и на сайта на 3-мата работодатели, подписването на договор/и с избрания/ите изпълнител/и. Екипът предвижда 2-те обучения по проекта да бъдат разделени в две обособени позиции в тръжната процедура с открит избор. По-подробно тази дейност е разписана в т. 2.2. Методика за изпълнение на проектното предложение.
Дейност 3: Провеждане на обучения по два вида ключови компетентности за заети лица от ВО и двете Партньорски организации. Видове обучения по проектното предложение Обосновката за избора на проектните обучения и броя на представителите на целевите групи е приложен в т.4.4. 314 лица от допустимите целеви групи на Кандидата и двамата Партньори ще преминат през следните обучения по ключови компетентности (КК): • 92 заети лица по КК 5 „Умение за учене” на тема „Систематичен подход, логическо мислене и умения за учене, свързани с естеството на работа” (5-та КК) • 222 заети лица ще преминат обучение по КК 7 „Инициативност и предприемачество” на тема „Организация на работната среда чрез умения за планиране”. Разпределение на участниците в 2-те проектни обучения, в зависимост от работодателя По КК5 „Умение за учене” ще бъдат обучени: • 48 административни служители, началници на склад, търговски мениджъри и работници от Алтест Ай Джи Ти ЕООД (ВО) • 18 инспектори по контрол на качеството, началници на производство и началници склад, директори и ръководители производство от Алупласт – ЖТГ (П1) • 26 управители и началници на склад, търговски представители от Алтест Джи Ти ЕС (П2) По КК7 „Инициативност и предприемачество” ще бъдат обучени: • 30 товаро-разтоварачи и работници-производство от Алтест Ай Джи Ти ЕООД (ВО) • 162 оператори, машинни оператори, пом. Оператори и сортировачи от Алупласт – ЖТГ (П1) • 30 касиери, товаро-разтоварачи и заместник-началници на склад от Алтест Джи Ти ЕС (П2). Териториален обхват на обученията • Дейностите по проекта ще обхванат представители на целевите групи от офисите, търговските и производствените обекти на ВО и Партньорите, разположени в Стара Загора, Монтана, Бургас, Пловдив, Варна, София и Русе. • В малкото случаи, кагота обучаемите ще трябва да пътуват до друг град за провеждане на обучение, това ще става за сметка на работодателите с междуградски транспорт. • Планираните обучения по проекта ще се реализират в обучителни зали на ВО и партньорите в 5 града – Бургас, Пловдив, Варна, София, Русе. • Координирането на проектните обучения ще се осъществява от офисите на 3-мата работодатели в 5-те града. Логистика на обученията • Броят на обучаемите в една група ще бъде между 12-15 човека; • Обучаемите в целия проект ще бъдат разпределени в общо 26 групи, като прогнозния брой групи за всяко от обученията по КК, е както следва: - общо 8 групи по КК 5 (като обученията ще се проведат в Бургас, Пловдив, Варна, София и Русе) - общо 18 групи по КК 7 (обученията ще се проведат във Варна, Бургас, София, Русе и Стара Загора); • Общо разпределение на групите по двете КК в градовете, в които ще се проведат обученията: - Бургас – 19 групи обучаеми; - Варна – 2 групи; - София – 2 групи; - Пловдив – 2 групи; - Русе – 1 група; - Общо 26 групи по 2-те КК. Продължителност на всяко от заложените проектни обучения в учебни часа • Всяко от обученията по КК 5 ще бъде с обща продължителност 30 учебни часа (15 учебни часа теория и 15 учебни часа практика); • Всяко от обучения по КК 7 – с обща продължителност 30 учебни часа (15 учебни часа теория и 15 учебни часа практика). • В края на всяко обучение успешно завършилите ще получават сертификат от обучителната организация – външен доставчик. Обща продължителност на всяко от проектните обучения, съгласно план-графика на дейностите • 92 заети лица по КК 5; обща продължителност на обученията – 5 проектни месеца; • 222 заети лица по КК 7; обща продължителност на обученията – 7 проектни месеца. • Общата продължителност на целия проект е 12 проектни месеца, като планът за разпределение на дейностите предвижда обученията да стартират на 4-я проектен месец, след като е подписан договор с избраната обучителна организация, чрез ПМС №55. Методически инструментариум за проектните обучения Минимумът от обучителни методи и техники, които ще бъдат търсени при провеждане на проектните обучения е: • използване на принципа „учене чрез преживяване”; • съобразяване с различните стилове на учене при различните участници, споделяне на опит и добри практики; • разработени групови и индивидуални задачи и упражнения; • провеждане на дискусии; • използване на творчески техники; • въвеждане на игрови методи като симулации, експерименти, ролеви игри, демонстрации, учебни филми, казуси и др.; • разработване на задания за самостоятелна работа по практически задания за натрупване на опит в „сигурна” среда; • въпросници и тестове за проверка на знанията. По-подробно методиката за реализиране на проектните обучения е описана в т. 5.2.1. Обучителни материали по всяко от проектните обучения За всяко от планираните проектни обучения ще бъде разработен целеви пакет от обучителни материали. Предвид очаквания ефект върху обучаемите, пакетите с обучителни материали по всяко от проектните обучения, ще включва: • Пакет с обучителни материали по КК 5 – пишещи средства, учебни материали и ресурси на първо и второ равнище: учебни и методически материали на хартиен носител и техния електронен вариант на CD; мултимедийни и интерактивни учебни материали, разпространявани на електронен носител, аудио- и видеоепизоди; работна книга, тестове за определяне на профил за екипна ефективност, казуси и симулации, работна книга, тестове за определяне на уменията за учене чрез използване на систематичен подход, канцеларски материали за практическите казуси (цветна хартия, тиксо, ножица, моливи и др.); • Пакет с обучителни материали по КК 7 – пишещи средства, учебни материали и ресурси на първо и второ равнище: учебни и методически материали на хартиен носител и техния електронен вариант на CD; мултимедийни и интерактивни учебни материали, разпространявани на електронен носител, аудио- и видеоепизоди; тестове, казуси и симулации, работна карта за определяне нивото на организация на работната среда, канцеларски материали за практическите казуси (цветна хартия, тиксо, ножица, моливи и др.). С така подробно разписаните параметри на обученията по проекта, ВО и двамата Партньори смятат, че притежават достатъчно детайлен предварителен план, който впоследствие ще послужи като основа за по-конкретно разпределение на отговорностите на екипа по проекта.
Дейност 4: Дейности за информиране и публичност. Във връзка със задълженията на ВО и двамата Партньори като бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ:  ще бъдат изготвени 3 информационни табели за оповестяване на проекта – по 1 за всеки от административните офиси на Кандидата и двете Партньорски организации;  ще бъде отпечатана информационна листовка в тираж от 300 броя;  ще бъдат проведени 2 пресконференции (откриваща и закриваща) с най-малко по 50 участници всяка; • най-малко 6 публикации, свързани с проекта, ще бъдат поместени в национални, местни и регионални печатни и електронни медии.
Партньори
Партньори:
"АЛУПЛАСТ-ЖТГ" ЕООД
АЛТЕСТ ДЖИ ТИ ЕС ЕООД
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 60 297 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 25 841 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 2 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз