Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.09-0020-C0001
Номер на проект: ESF-1109-06-11001
Наименование: ДАИКС ООД
Бенефициент: "ДАИКС" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 13.08.2012
Начална дата: 19.09.2012
Дата на приключване: 01.01.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Пловдив
                    Пловдив
Описание
Описание на проекта: • Да се повиши конкурентоспособността на лицата, регистрирани като безработни в „Бюро по труда”, тяхната квалификация и трудова реализация чрез провеждане на обучение и производствен стаж в охранителна фирма „Даикс” ООД.
Дейности: 1. Подготовка и организация на изпълнението на проекта С тази дейност се полага началото на проекта и ефективното й реализиране има важно значение за постигане на поставените цели, резултати и състояния. За осъществяването й ще бъдат предприети следните стъпки: 1. Структуриране на екип за управление на проекта – За управлението на проектното предложение ще бъде формиран нарочен екип, състоящ се от четирима експерти: Ръководител на проекта, Експерт „Тръжни процедури”, Счетоводител, Технически сътрудник. 2. Административна подготовка – Създаване на административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводната отчетност; изготвянето на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборот, правила за работа на екипа за управление на проекта и други. 3. Провеждане на първа работна среща на екип за управление на проекта – На нея ще бъдат разпределени основните оперативни задачи между членовете на екипа, определени ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Като част от тази мярка предвиждаме: актуализация на графика за изпълнение на проектните дейности; уточняване на възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и набелязване на възможностите за тяхното преодоляване.
2. Провеждане на тръжни процедури и избор на изпълнители на проектните дейности В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени тръжните досиета за избор на изпълнители на проектните дейности и ще бъдат проведени съответните процедури за възлагане на изпълнението им на външни изпълнители. Цялата документация ще бъде изготвена в съответствие с изискванията на ПМС 55. Предвижда се дейността да бъда осъществена в следната последователност: 1. Подготовка на тръжните досиета от експерт „Тръжни процедури” – Документацията ще бъде в пълно съответствие със изискванията на ПМС 55, параметрите на настоящото проектно предложение и изискванията на Възложителя. 2. Съгласуване и одобрение на тръжната документация от Управляващият орган на ОПРЧР – Тази процедура ще бъде осъществена в отговор на изискванията на Наредбата за осъществяване на предварителен контрол върху процедури за обществени поръчки, финансирани напълно или частично със средства от европейските фондове, приета с ПМС № 96 от 23.04.2009 г. 3. Провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на следните проектни дейности на външни изпълнители - ще бъдат проведени 2 тръжни процедури. Процедурите за избор на изпълнители ще се осъществят съгласно: 1) изискванията на националното законодателство за разходване на публични средства; 2) оперативното ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПРЧР; и 3) при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на доставките и време за изпълнение.
3. Провеждане на обучение за придобиване на квалификационна степен Тази дейност ще бъде осъществена в следната последователност: 1.Подбор на безработни лица, регистрирани в Дирекция „Бюро по труда”, гр.Пловдив, които да бъдат включени в обучението – Селектирането на участниците ще се осъществи съвместно с Дирекция „Бюро по труда”, гр.Пловдив. Безработните лица ще подават писмени заявления за включване в обявеното обучение. На базата на предоставените документи ще се направи оценка на съответствието между притежаваното от безработното лице образователно равнище и изискваното образователно равнище за придобиване на съответната професионална квалификация. След което ще се направи същинският подбор на участници. При изпълнение на тази мярка може да използваме Методиката за подбор на безработни лица за включване в обучение за продобиване на професионална квалификация. 2.Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация 3-та степен за професия 861010 "Охранител", специалност 8610103 „Физическа охрана на обекти", с обща продължителност 600 учебни часа за 65 броя лица - Всеки курс ще се провежда в групи до 15 човека по 8 учебни часа на ден и ще приключи в рамките на 75 работни дни (4 месеца). Обучението ще се извърши в съответстви със Закона за народната просвета, Закона за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план, Закона за професионалното образование и обучение, Наредба №9/04.12.2006 г. за придобиване на квалификация по професията „Охранител”. Всеки учебен курс ще се състои от модули, разделени на теми (подмодули), в зависимост от конкретните нужди на целеви групи. Практиката на квалификационните курсове ще е поне 50% от общия брой на учебните часове. Комбинирането на учебни часове по теория и производствената практика ще гарантира практичност на представените умения и знания. Тази дейност ще се извърши от обучителна организация, която в ролята си на външен изпълнител ще бъде ангажирана с цялостното провеждане на курса за професионална квалификация, като ще има следните отговорности: • Разработване на учебния план и учебните програми в съответствие с предназначението, целите и задачите на курса, изискванията за образователното и квалификационното равнище, трудовия опит на обучаваните и формата на обучение; • Осигуряване на необходимите за провеждането на обучението работни помещения с материално-техническа осигуреност, климатизация и капацитет; • Подбор на преподавателския екип и сключване на договори; • Осигуряване на учебни пособия, учебно разписание и пакет с материали за обучение за всеки един безработен от целевите групи (папка, химикалка, презентационни материали, химикал, листа за писане). Следва да се предоставят само такива материали и консумативи за обучението, които да подлежат на рециклиране и след употребата им да не водят до замърсяване на околната среда. • Стартиране на курса и въвеждане на курсистите в процеса на обучение; • Провеждане на изпит за определяне на входното ниво на служителите; • Оценяване на качеството и ефективността на обучението; • Провеждане финални изпити, следене на присъствието, оценка на представянето на обучаваните лица по време на курса на обучение и издаване на свидетелство за професионална квалификация или удостоверение за професионално обучение; създаване на условия за пълноценен квалификационен процес и осигуряване на условия за спазване на нормативните актове, държавните образователни изисквания, учебните планове и програми и решенията на Учебно - методичния съвет; ще oсигурява здравословни и безопасни условия на труд и обучение. Избраната обучителна организация следва да предостави от обучението: • Списъци на участниците, съдържащи три имена, адрес, телефон, e-mail за контакт; • Месечна присъствена форма, предоставена от възложителя; • Списъци на обучителите по месеци; • Учебна програма по дни и часове, както и с посочено място, на което ще се реализира обучението; • Копия на учебни материали; • Формуляри за оценка на обучението от участниците; • Доклад за обучението и обобщение на формулярите за обратна връзка; • Копия на издадените Удостоверения за професионално обучение; • Снимков материал от проведеното обучение. При организирането на обученията ще се спазват изискванията за визуализация на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. По време на целият период на обучение безработните лица, включени в обучението ще получават стипендии в размер на 8 лева за всеки присъствен учебен ден. Изплащането на стипендиите на обучаващите се ще се прави в зависимост от оценката на това дали редовно посещават и участват в обучението. Квалификационният курс ще предостави условия на лицата от целевата група – младежи, неактивни лица, трайно безработни, които желаят да повишат своите умения и компетенции в областта на физическата охрана. Преподавателите в обучението ще представят и преподават на участниците както базисни неща, необходими за практикуването на професията, така и различни специфики, които да им помогнат да са конкурентни на пазара на труда. По този начин ще се подобрят техните възможности за бъдеща професионална реализация и намиране на добра работна среда. Обучението допринася за прилагането на принципите за учене през целия живот, което в последствие да бъде основата за развита икономика, основана на знанието и за участието на квалифицирани кадри в местния бизнес. Обучението ще доведе до придобиване на трета квалификационна степен по част от професията „Охранител”. Всеки един от обучаемите, успешно завършил обучението, ще получи сертификат за преминаване на курс за „Физическа охрана на обекти”, който ще удостовери придобиването на квалификационната степен.
4. Провеждане на стаж във охранителна фирма „Даикс” ООД След успешното преминаване на обучителния курс за придобиване на трета квалификационна степен по част от професия „Физическа охрана на обекти”, за участниците в обучението ще бъде организиран и проведен производствен стаж във фирма „Даикс” ООД. Дейността на фирмата е свързана с охраняване на обекти и различни охранителни системи. Тя вече почти две десетилетия се занимава с охранителна дейност и разполага с всички необходими персонални и технически условия за провеждането на качествена охрана; притежава разнообразие от възможности за модерни охранителни решения и професионално обслужване. Опитът и уменията, който ще придобият стажуващите във фирмата лица, ще е от голяма полза за тяхната бъдеща реализация в тази сфера на работа. Те ще могат на практика да почерпят знанията и „тънкостите на занаята” от квалифицирания персонал на фирмата. Стажът ще продължи общо три месеца, като минималният брой участници в него се предвижда да е 60 души. През това време те ще имат възможност да навлязат в работния процес и да придобият работни навици, необходими за практикуването на тази професия. Стажът ще завърши с получаване на сертификат за успешно преминат стаж във фирма „Даикс” ООД. С осигуряването на възможност за стажуване на лицата от целевата група във фирмата ние очакваме да подпомогнем интегрирането им на пазара на труда и да увеличим техните умения и компетентности, така че да бъдат достатъчно конкурентоспособни при търсенето на професионална реализация в сферата на охранителния бизнес.
5. Дейности за информираност и публичност на проекта В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: • Разпространение на 100 рекламни химикалки сред лицата, участващи в обучението и производствения стаж, притежаващи необходимите визуализационни атрибути. • Разпространение на 100 рекламни бележници сред лицата, участващи в обучението и производствения стаж, притежаващи необходимите визуализационни атрибути. • Регулярни публикации на интернет страницата на фирма „Даикс” ООД за напредъка на проекта. • 2 публикации в местни и национални медии – 1 при стартирането на проекта и 1 след неговото успешно приключване. • Доставка и монтаж на временна информационна табела – Ще бъде поставена на мястото на изпълнение на проектните дейности. Ще информира обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация, като ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика. • Доставка и монтаж на постоянна информационна табела - Ще бъде поставена на мястото на временната информационна табела шест месеца след приключването на проектните дейности и ще остане като постоянна визуализационна мярка. На нея ще присъстват задължителните атрибути - име на проекта, лого и наименование на финансиращата програма и схемата, по която е бил реализиран проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 196 828 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 39 366 BGN
2013 - 39 366 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 33 461 BGN
2013 - 33 461 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 905 BGN
2013 - 5 905 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз