Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0111-C0001
Номер на проект: ESF-2302-01-11018
Наименование: Осигуряване на безопасни условия на труд в „Нактайм” ЕООД
Бенефициент: 'НАКТАЙМ'' ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 16.08.2012
Дата на приключване: 28.09.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта:  Подобряване на условията на труда и повишаване на производителността на заетите в „НАКТАЙМ” ЕООД при спазване на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа  Адаптиране на управленските процеси в „НАКТАЙМ” ЕООД и внедряване и сертифициране на съвременна система за безопасен труд.
Дейности: 1.Управление на проекта Дейност Управление на проекта включва започва с: 1. Сформиране на екип, който ще бъде отговорен за изпълнението на проекта. Екипът ще се състои от Ръководител, двама координатори и Счетоводител. 2. Детайлно обсъждане в рамките на екипа на целите, предвидените дейности и очакваните резултати. В тази част се предвижда и идентифициране на възможни проблеми при реализацията на проекта, както и разглеждане на различни алтернативи за разрешаването им. Впоследствие се преминава към осъществяването на дейността, като тя се състои от следните няколко дейности: 1. В съответствие с плана за действие по Проекта управленският екип изработва детайлна разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава графика за тяхното изпълнение. В съответствие с направената детайлна разбивка по задачи се утвърждават окончателно отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане. 2. Установяване на система за вътрешен контрол и мониторинг, включително водене на отчетност по проекта – документална и счетоводна. За правилното функциониране на системата ще бъде отговорен управляващият екип, като вътрешният контрол и мониторингът ще бъдат прилагани за всички дейности по проекта. Обосновка: Дейността е от съществено значение за реализацията на проекта, имайки предвид, че в нейните рамки ще се осъществява цялостното ръководство и ще бъдат установявани и разрешавани възникнали проблеми. Съгласно условията и реда, предвидени в ПМС № 55/12.03.2007г и Оперативното ръководство ще бъде проведена процедура за избор на изпълнители за извършване на следните дейности:  Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност  Внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007  Сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007  Обучение за работа с OHSAS 18001:2007  Закупуване на работно облекло и лични предпазни средства  Доставка и монтаж на оборудване за климатизация на помещенията в офиса на бенефициента Обосновка: Изпълнението на дейността гарантира ефикасност и ефективност при разходването на средствата по оперативната програма, както и прозрачност при избора на изпълнители.
2.Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществените поръчки Съгласно условията и реда, предвидени в ПМС № 55/12.03.2007г и Оперативното ръководство ще бъде проведена процедура за избор на изпълнители за извършване на следните дейности:  Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност  Внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007  Сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007  Обучение за работа с OHSAS 18001:2007  Закупуване на работно облекло и лични предпазни средства  Доставка и монтаж на оборудване за климатизация на помещенията в офиса на бенефициента Обосновка: Изпълнението на дейността гарантира ефикасност и ефективност при разходването на средствата по оперативната програма, както и прозрачност при избора на изпълнители.
3.Изготвяне на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Анализът на условията на труд и организацията на трудовата дейност в производствена база Пловдив ще се извърши въз основа на нормативните изисквания за състоянието на сгради, работни помещения, работни места, работно оборудване, организация на трудовата дейност, режим на труд и почивка, структура и численост на персонала и т. н. Ще се оценят извършените до момента дейности за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, в т. ч. вътрешни нормативни документи по ЗБУТ, инструктаж и обучение на работещите, фактори на работната среда, които подлежат на контрол, мониторинг на условията на труд, оценка на риска, програма с мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на рисковете при работа, анализ на състоянието на ЛПС, осигурени и ползвани до момента, ефективност на употребата, анализ на здравното състояние и трудов травматизъм до момента и др. Въз основа на резултатите от прегледа ще са определени положителните практики в дейността на предприятието до момента и несъответствията в условията на труд; както и предложения за необходимите мерки за усъвършенстване на дейността по осигуряване на ЗБУТ, отстраняване на констатираните несъответствия в приоритетен ред и подобряване на условията на труд. Създаването на програми за предотвратяване, намаляване и ограничаване на идентифицираните рискове за здравето и безопасността на работещите ще цели изпълнението на планираните мерки, периодична оценка на ефективността им, проверка и предприемането на последващи коригиращи действия. Обосновка: Необходимостта от непрекъснатото прилагане на фирмената политика по ЗБУТ /система от методи и средства/ за подобряване на условията на работа в предприятието, оптимизиране на организацията на труда, работните места и трудовата задача, обучение на работещите за идентифицираните рискове при работа, използването на ЛПС, осъществяването на непрекъснат здравен мониторинг за запазване на висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работещите.
4.Внедряване на система за управление на безопасността и здравето при работа OHSAS 18001:2007 Внедряването на системата OHSAS18001:2007 включва следните етапи: Първи етап:  Провеждане на предварителна среща с Ръководството на Организацията;  Провеждане от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на одит за оценка на съществуващото състояние на Системата за управление на Организацията в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007;  Анкетиране на Ръководителите на структурни единици за определяне на управляваните от тях процеси и документи;  Извършване на консултации по въпроси повдигнати като несъответствия по време на одита;  Внасяне на необходимите корекции и предоставяне на окончателен вариант на документи липсващи в системата за управление; Втори етап:  Методическа помощ при пробно внедряване, в т.ч.тестване на документите;  Провеждане от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на Вътрешен одит за оценка степента на съответствие на СУК спрямо определените в документите изисквания;  Консултиране по изпълнение на изискванията на OHSAS 18001:2007 за провеждане на Преглед от ръководството;  Отстраняване на несъответствията, констатирани в резултат на проведения вътрешен одит;  Предоставяне на клиента материали, улесняващи провеждането на бъдещи вътрешни одити към системата Обосновка: Придобиването на стандарта носи следните предимства за компанията и за нейния персонал:  Подпомага и подобрява управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа.  Подпомага спазването на законовите задължения за безопасност на труда.  Подобрява културата на безопасен труд в организацията.  Намалява разходите по злополуки и подобрява ефикасността на труда.  Подобрява репутацията на организацията за безопасен труд.
5.Сертифициране на система за управление на безопасността и здравето при работа OHSAS 18001:2007 Първоначалната оценка на системата за управление се извършва на два етапа: Първи етап: Преглед на документите на системата за управление за оценка на съответствието с избрания стандарт за сертификация, Втори етап: Оценка на място на системата за управление. Всички записи, които са част от системата за управление, трябва да бъдат на разположение за прегледа.
6.Закупуване на работно облекло и лични предпазни средства Обект на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат дейностите по проекта, свързани с доставката на ЛПС, отговарящи на основните изисквания за безопасност, залегнали в & 10 и 11 на Европейската директива 89/686 ЕЕС, с минимално негативно въздействие върху хората, работната и околната среда. Обосновка: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Предвидените за закупуване облекла и лични предпазни средства са необходими на компанията и по-конкретно на нейния персонал поради износването на старите, което налага тяхната своевременна подмяна. При избора на ЛПС ще се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво. Икономически критерии–максимално дълъг живот, многократна употреба и рециклиране.
7.Доставка и монтаж на ПВЦ дограма, врати и остъкляване за производствения цех на бенефициента Обект на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат дейностите по проекта, свързани с доставка и монтаж ПВЦ дограма и врати на компанията в град София, отговарящо на съответните минимални технически изисквания. Дейността може да бъде разделена на следните етапи:  Ще бъде осъществена предварителна среща с фирмата изпълнител, в рамките на която ще бъдат доизяснени детайлите.  Фирмата изпълнител ще осъществи доставката на предвиденото в проекта оборудване за климатизация и прахоулавяне.  Начало на работата по монтаж на оборудването на предвидените за това места.  Проверка за изправността на работата на монтираното оборудване.  Одобряване на извършеното от екипа, ангажиран с управлението на проекта. Обосновка: Предвидените по проекта дейности ще подобрят работната среда чрез подобряване повишаване на температурата, намаляване на влагата и ограничаване на завихрянето на въздушните потоци. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще повиши производителността на заетите лица във фирмата и ще позволи рационално използване на трудовите, материални и финансови ресурси, постигайки над 50% икономия в разходите за отпление. Температурата, влажността и скоростта на движение на въздуха са важни елементи от микроклимата на работната среда, като изискванията за него са регламентирани в Наредба № 7 от 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Съгласно същата наредба, през работното време температурата на работните места, на които постоянно работят хора, трябва да отговаря на установените норми. Осигуряването на енергийна ефективност има за цел именно да отговори на тези изисквания, като по този начин ще бъдат подобрени и условията на труд.
8.Информиране и популяризация на проекта Подготовка и провеждане на PR-кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща провеждането на две презентации, на които ще бъдат поканени представители на ДРСЗ и ДБТ, както и на местните и централни медии. По време на първата презентация ще бъде представен Проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и очакваните резултати. Втората презентация ще се проведе при приключването на Проекта и ще има характер на своеобразен обществен отчет за направеното по него и постигнатите резултати, както и за проблемите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на Проекта и/или оторизирани представители на Водещата организация. Изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на Водещата организация информационна табела за Проекта. Ще бъде качена информация за проекта и на официалната уеб-страница на “Нактайм” ЕООД.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 122 609 BGN
Общ бюджет: 71 882 BGN
БФП: 71 882 BGN
Общо изплатени средства: 71 882 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 71 882 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 24 522 BGN
2013 10 988 BGN
2014 36 373 BGN
2015 0 BGN
71 882 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 61 100 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 20 843 BGN
2013 9 339 BGN
2014 30 917 BGN
2015 0 BGN
61 100 BGN
В т.ч. Национално финансиране 10 782 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 3 678 BGN
2013 1 648 BGN
2014 5 456 BGN
2015 0 BGN
10 782 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз