Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.15-0060-C0001
Номер на проект: ESF-2115-01-07005
Наименование: Юнион ивкони ООД - социално отговорен работодател
Бенефициент: "ЮНИОН ИВКОНИ" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 16.05.2012
Начална дата: 19.07.2012
Дата на приключване: 01.04.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: - Въвеждане на иновативни подходи и мерки на заетост за служители на Юнион Ивкони, предлагащи допълнително стимулиране на професионално и личностно развитие; - Реализиране на мерки, гарантиращи устойчива заетост в Юнион Ивкони за лица над 55 години и повишаване на тяхната професионална компетентност, чрез включването им в обучение за обучители.
Дейности: 1. Управление на проекта. За спазването на заложения в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта. Обхвата на дейностите по управление на проекта са насочени в посоки на: - дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта; - дейности, които да гарантират прокарване на целите и изпълнение на заложените дейности. В тази връзка за прозрачно и добро изпълнение екипа за управление на проекта (ЕУП) ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. В случай на необходимост, ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите. Всеки етап от изпълнението на проекта ще бъде контролиран и членовете на екипа на проекта ще бъдат отговорни за успешното изпълнение на всички дейности. Ще се изготвят протоколи от провеждането на ежемесечни работни срещи на ЕУП, по време, на които ще се обсъжда и отчита напредъка по проекта, срещани трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачи и планират предстоящи дейности. На срещите ще бъдат планирани и обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Счетоводителя ще изготвя ежемесечна информация за разходването на средствата, както и междинен и финален финансов отчет. След сформирането на екипа по проекта, ще бъде изготвен и представен на ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност. За контрол и прозрачност ще способства и формирането на Консултативен съвет за прозрачност, в които бъдат поканени да вземат участи (двама управители и трето лице от фирмата, което не участва в проектните дейности и ще бъде опредлен преди стартиране на дейностите). Функциите на този орган ще бъдат преди всичко в посока на подкрепа на ЕУП, което е гаранция за изпълнение на заложените показатели. Предвижда се Съвета да бъде свикан регулярно (3 пъти – 2, 9 и 18 месец) по време на изпълнението на проекта. Ръководителят на проекта ще има възможност да отчете пред членовете на Консултативния съвет за прозрачност напредъка и да ги запознае с предстоящите дейности по проекта, като заседанията на съвета също ще бъдат протоколирани.
2. Информиране на обществеността и популяризиране на проекта. Тази дейност се предвижда да стартира с провеждането на 1 пресконференция, на която ще бъдат представени общите параметри и дейности на проекта, източниците на финансиране и очакваните резултати. В края на проекта ще се състои и 2-ра пресконференця –където ще се представят резултатите от проекта. На видно място ще бъде поставен 1 бр. транспарант. За информиране на обществеността, относно проекта и неговите параметри, ще се публикуват също така 2 прес-съобщения в национален ежедневник, където ще се отразят и самите пресконференции. На интернет страницата на Юнион Ивкони периодично ще бъде публикувана информация за напредъка по проекта. При изработването и отпечатването на документи по проекта, задължително на заглавната страница ще бъде посочена схемата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи, съобразени с изискванията на ДО. За информиране и публичност ще допринася и факта, че на всички документи по проекта ще се отбелязват финансовия принос на Общността и ще се поставят логото на ЕС и на ОП РЧР. За офиса на управление на проекта ще се постави 1 бр. информационна табела, съобразена с изискванията за визуализация.
3. Разработване на планове за обучение и кариерно развитие на заети лица в Юнион Ивкони. Разработването на необходими планове за обучение и кариерно развитие на вече заетите лица е една приоритетна задача за фирмата. Това се налага от факта, че много области от глобалната икономика вече се сблъскват с проблема за недостиг на кадри. Но както знае всеки работодател, не броят на наличните таланти на пазара ще разреши този проблем. Решението зависи от това да разполага с точните хора с нужните качества. Ето защо целта на тези планове е да повиши професионалната пригодност на лицата, работещи в дадената организация. В рамките на проекта ще се избере изпълнител, които ще разработи програми за планиране на индивидуалното кариерно развитие и самооценка като: • Кариерно консултиране и прегледи на кариерата от по-висшестоящи – обсъждане на възможностите за кариерно развитие между представители на организацията и служителите, както и даване на навременна обратна връзка. • Инструменти за самооценка – общи или специфични материали (тестове, въпросници, ръководства за самостоятелна работа, аудио и видео касети). • Групови дискусии за планиране на кариерата – групова работа, целяща да определи кариерните предпочитания и цели на индивида и насочване към възможности за съвместяване на потребностите на организацията с интересите на служителите. Планира се и разработването на програми за управление на кариерата като: • Ротация на длъжностите – осигуряват развиващи задачи и подкрепа. • Менторство – взаимоотношения между по-неопитни и по-опитни членове на организацията, при които менторите предлагат съвети, помощ, видимост и достъп до позициите на влияние и власт. • Центрове за оценка (assessment centre) – служителите се оценяват групово спрямо множество критерии, извлечени от експертен анализ на работата. Ще се оценяват личностните качества, възможностите, нагласите, мотивацията за работа и поведението в различни ситуации. • Програми "бързи процедури" – програми за бързо развитие на служителите с висок потенциал.
4. Обучение на заети лица над 55-годишна възраст в Юнион Ивкони за обучители. Обучението ще се проведе през втори месец от изпълнението на проектните дейности, от избран по реда на ПМС 55 на МС от 12.03.2007 г. външен изпълнител. То ще бъде приоритетно с практическа насоченост и ще засяга усвояването на умения, които ще способстват за по-доброто и успешно предаване на знания и опит, в последствие, на служителите участвали в дейността. Примерни модули на обучението, съобразени с основните приоритети на УЦЖ в България, могат да са в посока на: • Изграждане на умения за структуриране и прилагане на обучителни програми; • Изграждане на умения за задържане на вниманието и овладяване на групата; • Въвеждане на практически упражнения и презентации, подкрепени с теоретични знания в областите на вербалната и невербалната комуникация; • Обучение за справяне с конфликти; • Стартиране на цикъл от проблемно-ориентирани обучения; • Овладяване на интерактивни методи и техники при провеждане на обучения и тренинги; • Ефективни методи на преподаване и учене; • Менторство и др. В обученията ще бъдат включени 10 бр. служители. Всеки един участник ще премине 60 обучителни часа, по програма разработена от избрания изпълнител, с включени и дейности, съдържащи хоризонтални принципи. В края на обучителната програма, фирмата/организацията изпълнител ще издаде удостоверение за всеки служител, участвал и преминал обучението.
5. Провеждане на обучение на работното място на заети лица в Юнион Ивкони от обучените за обучители. Изпълнението на дейността е съобразена и е в съответствие с приоритетните действия съгласно чл. 3 от Регламент 1. Обученията са съобразени както с конкретните приоритети и потребности на Юнион Ивкони като работодател на регионално и национално ниво, така и със стратегически документи като в Национална стратегия за учене през целия живот за периода 2008-2013 г., Българската “пътека” за гъвкавост и сигурност на пазара на труда и Лисабонската стратегия. Необходимостта от обученията произитича и от покриване на изискванията на националните и европейски стандарти за бранша – Наредба за организацията на работното време на лицата, които извършват транспортни дейности в автомобилния транспорт /01.01.07/ ПМС 244/11.09.06г. ДВ. 77/19,09,06/; Наредба 36/15,05,06, изм. ДВ бр18/2010г по чл.152 ал.1 т.2 от ЗДП – изисквания за психологическа годност на водачите; Наредба 41/04,08,10 за квалификация на водачите; РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета; Регламент (ЕС) № 1266/2009 на Комисията от 16 декември 2009 година за адаптиране за десети път към техническия прогрес на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт Текст от значение за ЕИП. Планира се поетапно провеждане на обученията, така че да не се възпрепядства като цяло трудовия процес. Графикът за провеждане на обученията ще бъде съобразен както с професионалната, така и с личната ангажираност на лицата от целевата група. Обученяита ще бъдат съобразени и с индивидуалните планове за кариерно развитие, разработени за всеки служител (в Дейнсот 3). Основни теми, които се преджидат да бъдат засегнати по време на обучението ще са съобразени със спецификата на работа за съответната позиция – „Шофьор”, “Търговци – Служители издаване на пътницески билети”, „Механик” и т.н. и ще бъдат в посока на: - Експлоатационни и технически изисквания за работа с контролни уреди (работа с тахограф и дигитална карта) - Усвояване на добри практики за управлението на времето за управление и време за почивка. - Усвояване на добри практики за правилно съставяне на графици и издаване на т.нар. Анекси – потвърждение от Превозвача за почивките на водача в последните 28 дни. - Усвояване на добри практики за наблюдение на общо състояние – умора и концентрация при управление и възможности за въвеждане. - Спазване на национални и фирмени стандарти за изпълнение и предлагане на услугите във фирмата; - Справяне с трудности при изпълнение на служебните задължения. Упражняване на реакции в различни ситуации от работното ежедневие и т.н. Обученията ще включват и: - Усвояване на добри практики за обслужване на клиенти, чрез осигуряване на бърза информация за разписания и презентиране на възможности за пътуване. - Работа с резервационни модули и управление на данни за пътуване и изпълнение на разписания; - Контрол на преминаващи разписания и комуникация с клиенти; - Усвояване добри практики за предоставяне на информация и организиране на пътувания на лица в неравностойно положение. Предвидени са също и тематики като: - Повишаване уменията за работа при спазване на експлоатационни и технически изисквания за работа с контролни уреди, (работа с тахограф и дигитална карта). - Процедури и действия при изънредни събития и мерки за осигуряване на добра техническа експлоатация; - Усвояване на добри практики за ползване на навигационна техника; - Усвояване на добри практики за разпределение на време за управление, съобразно пътната обстановка и експлоатационните характеристики на МПС и т.н. На обучителите ще се разчита да съставят ефективна и практична обучителна програма, съобразена с конкретната проблематика за всяка отделна длъжност. По време на самото обучение ще бъдат стимулирани креативност и практическо мислене за предлагането на нови идеи за подобряването на работния процес и повишаването на качеството на услугите от страна на обучаваните. Провеждането на обученията ще допринесе както за професионалното обогатяване на служителите, така и до своеобразен обмен на опит помежду им, споделяне и актуализиране на професионални умения, ще се стимулира неформалното общуване, сплотяването, опознаването и социалното сближаване между служителите на фирмата. Очаква се придобитите знания и умения да бъдат ползвани за усъвършенстване на контрола върху трафика и неговата безопасност; върху риска от инциденти и ПТП; за развитие на социални програми за осигуряване на планираност на почивното време и повишаване на плътността на работното време; за презентиране на добрите практики в управлението на персонала пред новоназначени и пред представители на бранша; за създаване или актуализиране на вътрешните актове на работодателя, в т.ч. длъжностни характеристики на отделните групи персонал, за изготвяне на наръчници и др. Обучението за всеки участник ще бъде в рамките на 48 часа. Оценката на ефекта от обучението ще се извърши на база анкети, попълвани от обучаваните, на входа и изхода на процеса. В края на обучението за всеки служител, участвал в него, ще бъде издаден сертификат от Юнион Ивкони. Предвижда се в обучението да бъде преминато от 510 служители на фирмата.
6. Въвеждане на гъвкави форми на заетост за персонала в Юнион Ивкони. Осигуряване на материални стимули за лицата, участващи в гъвкави форми на заетост. Доказано е, че по-индивидуализираното работно време има положителен ефект върху степента на трудовата заетост и може да помогне на служителите да балансират между професионалния и личния живот, а това е във взаимен интерес както за компанията, така и за заетите в нея. Ето защо, част от стратегията за развитие на човешкия ресурс на Юнион Ивкони е сумарното отчитане на работното време и нормата за изработени часове. Гъвкавите работни графици са също предпоставка за избягване или намаляване на извънредния труд, което рефлектира и до по-добра хигиена на труда и спазване на разпоредбите на ЗБУТ и КТ. Това от своя страна ще осигури и равни възможности между мъжете и жените, както и по-дългосрочна заетост във фирмата. Дейността предполага прилагането на индивидуален подход спрямо всеки един от служителите и ще се прилага в синхрон с изготвените индивидуални планове за обучение и кариерно развитие в Дейност 3. Гъвкавите форми на заетост, които са предвидени по проекта ще бъдат въвеждане на гъвкаво и плаващо работно време за 71 служители на фирмата (по-конкретно обслужващ и ниско квалифициран персонал). Това произтича от факта, че в това звено на трудовия процес на фирмата се наблюдава голямо текучество, произтичащо изцяло с обвързаността на работното време с разписанието на автобусите. Например: миячите са ангажирани с измиване и хигиенизиране на пристигащите автобуси, а през останалото трябва да изчакват пристигащите автобуси, за да си извършат дейността. Въведеното плаващо работно време, ще даде възможност на служителите по-добре да съвместят личните и професионалните си ангажименти. Освен това, за да се стимулира по-дълготрайна заетост за тези служители, ще се приложа финасови стимули, регламентирани по настоящата схема. Периодично, всеки служител, участник в тази проектна дейност, ще попълва анкетна карта, която ще бъде и инструмент (за Кандидата и избрания Изпълнител за Дейност 3 от настоящото проектно предложение) за анализ на ефективността на нововъведение форми на заетост, обучения и план за кариерно развитие и до каква степен служителя се чувства личностносно удовлетворен от това. Ще се приложи и индивидуално стимулиране чрез допълнителни възнаграждения за служителите (вкл. дължимите осигуровки за сметка на работодателя по КТ и КСО), участващи в гъвкави форми на заетост, в рамките на допустимите разходи по схемата.
7. Ремонт и оборудване на помещения за отдих и почивка на персонала. Реализирането на дейността ще премине през два етапа: подготвителен и същинска реализация на дейността. По време на подготвителният етап на дейността ще бъде извършен избор на изпълнител за извършване на предвидените дейностии - доставка на оборудване и обзавеждане на местата за отдих и почивка. След сключване на договорите за доствака и монтаж, ще се премине към същинското изпълнение на дейността, в резултат на което ще има обособени стаи за почивка на персонала, които ще бъдат напълно оборудвани.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 182 407 BGN
Общ бюджет: 163 031 BGN
БФП: 163 031 BGN
Общо изплатени средства: 160 891 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 163 031 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 36 481 BGN
2013 32 445 BGN
2014 91 965 BGN
2015 0 BGN
160 891 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 138 577 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 31 009 BGN
2013 27 578 BGN
2014 78 170 BGN
2015 0 BGN
136 758 BGN
В т.ч. Национално финансиране 24 455 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 472 BGN
2013 4 867 BGN
2014 13 795 BGN
2015 0 BGN
24 134 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой обучения на работното място
Индикатор 2 Дял на служителите, успешно завършили обучение
Индикатор 3 Брой лица, на които са разработени планове за кариерно развитие
Индикатор 4 Брой лица, ползвали преференции за включване в гъвкави форми на заетост (работа на непълно работно време, ротация на работното място, работа на плаващо работно време)
Индикатор 5 Дял на лицата, преминали на друго ниво на заплащане в резултат на ползваната насърчителна мярка
Индикатор 6 Дял на лицата, запазили гъвкавата си заетост след приключване на насърчителните мерки
Индикатор 7 Брой лица обучени за обучители


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз