Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.07-0027-C0001
Номер на проект: ESF-1107-08-01004
Наименование: Заедно можем повече
Бенефициент: Сдружение "Творческо начало"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 06.01.2012
Начална дата: 09.03.2012
Дата на приключване: 07.08.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               Благоевград
                    Петрич
Описание
Описание на проекта: Реализация на комплекс от дейности насочени към подобряване умунията за учене и професионална реализация на лица от социално уязвимите групи Активизиране на устойчиво партньорство между заинтересованите страни от неправителствения сектор и работодател за подобряване социалния капитал Подобряване уменията за устойчива заетост на лицата от социално уязвимите групи, чрез обществено значима дейност
Дейности: Дейност 1 : Управление на проекта Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща с екипа по проекта с основни поддейности: Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на времеви график за работа по проекта; Разработване на рекламна стратегия за популяризиране на проекта. Изготвяне на правилник за наблюдение на изпълнението и вътрешната оценка на проекта. Впоследствие се предвиждат ежемесечни срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица, и ежемесечни работни срещи с координатора и заинтересовани страни, които могат да подкрепят реализацията на проекта. При реализацията на обученията ще се провеждат и ежеседмични срещи на ръководителя и координатора на проекта с експертния и ръководен персонал в него. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. В тази дейност влизат още: подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане заложените индикатори. Екипът за управление на проекта се сътои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват социалните дейности на територията на общината (ръководител, координатор, счетоводител). За реализацията на проектните дейности екипът ще ползва подходящо оборудвано помещение в гр. Петрич, което разполага с компютри, мултифункцинолани устройства, интернет връзка и телефон. Документацията на проекта ще бъде съхранявана в гр. Сапарева баня в офиса на екипа за управление на проекта.
Дейност 2: Кампания за идентифициране на целевите групи Основната цел на дейността е да се гарантира максимална прозрачност при избора на целевите групи и включването им в проекта с оглед на предстоящите дейности по обучения и стаж. В рамките на дейността се предвижда следното: Установяване на контакти със заинтересованите страни – Дирекция Бюро по труда, местни лидери, специалисти, които работят с представители на целевите групи с цел идентифициране на обезкуражените лица сред маргинализираните общности. По този начин ще получим ценни насоки при разработка на методология, която ще позволи адекватно включване и на лицата от малцинствен произход в смесени групи за провеждане на обучения, както и ще получим насоки при методите за успешно включване и привличане на целевите групи в проекта. В рамките на дейността ще идентифицираме и местните лидери или медиатори в ромската общност, за да гарантираме участие на представители на ромския етнос в изпълнението на проектните дейности. Провеждане на предварителни проучвания – анализ на потенциалните участници в проекта – представители на целевите групи. Реализацията на тази дейност ще изисква работа на място в райони с компактно ромско население, където по време на разговори и консултации ще бъде анализиран профил на подходящи участници в проекта, ниво на образование, интереси с цел насочването им към подходящи обучения и сформиране на групи, които да се характеризират с устойчивост и постоянен състав. Активно участие в предварителните проучвания ще имат оперативните асистенти, които ще подпомогнат работата на експерт анализаторите при разработката на адекватна методология за идентифициране и привличане на лицата от ромски произход в дейностите по проекта. Разработване на методология за идентифициране на обезкуражените лица сред маргинализираните общности. Прилагане на разработената методология с цел активно включване на представителите на целевата група, в частност лицата от ромски произход. Провеждане на анкети, интервюта и предварителни консултации с представителите на целевите групи и други дейности, предвидени в разработената методология.
Дейност 3: Адаптация и организация Сформиране на групи за участие в планираните по проекта обучения по ключови умения и професионални компетенции. Необходимо, защото лицата включени в целевата група следва да имат сходни нива на образователно равнище, за да може да се сформират и смесени групи и обучението да е максимално полезно и ефективно. Съдействие на лицата включени в предварителните групи за определяне на график за провеждане на обученията, помощ при подготовка на документация за професионалното обучение и изготвяне на доклад с профили на канадидатите с цел подпомагане адаптирането на учебните програми. Адаптиране на учебните програми с оглед на целите заложени в проекта, спецификите на лицата от целевата група и предстоящия стаж. Изготвяне на индивидуални планове за обучение на участниците в проекта, съдържащи препоръки за допълнителни дейности (например консултации, допълнителни обучения и тн.) и график за участие в обученията по проекта. Основна функция в изпълнението на дейността имат техническия организатор и методиста обучения.
Дейност 4: Провеждане на мотивационно обучение от ДБТ Основните задачи предвидени в тази дейност са следните: провеждане на работни срещи с представители на служители от ДБТ с цел информирането им за предварителни списъци на идентифицирани представители на целевите групи. Предвиждат се и работни срещи с цел обсъждане на програмата и съдържанието на мотивационните обучения, както и консултация за планираните от участниците в проекта обучения. В изпълнението на проекта се предвижда и работни срещи с оглед информирането на служителите от ДБТ за адаптираните учебни програми с цел избягване на дублиране и ефективност на обученията, които целевите групи ще преминат в рамките на проекта. Провеждане на мотивационни обучения за целевите групи обхванати по проекта от служители на ДБТ. Продължителността на оученията е един месец. Предвидено е резервно време в случай, че част от идентифицираните лица се откажат.
Дейност 5: Процедура за избор на изпълнител Дейността ще стартира непосредствено след подписване на договор за финансиране с изготвяне на график за провеждане на тръжни процедури и пердоставяне за съгласуване от договарящия орган Предвижда се организация и провеждане на избор на изпълнители, които да извършат следните дейности: За провеждане на дейностите по информираност и публичност – изработка на информационните материали Избор на експерт анализатор за изготвяне на методология за идентифициране на най-уязвимите представители на целевата група, в това число представителите на маргинализираните общности с ромски произход За обучаваща организация за провеждане на обученията по ключови компетенции и професионално обучение. Основните задачи в изпълнение на дейността са свързани с: преглед на предлаганите услуги по обучения, изготвяне на документация за провеждане на избор за изпълнители, сформиране на комисия за оценка на постъпилите оферти, извършване на оценка и класиране, сключване на договор с избраната обучаваща организация.
Дейност 6: Провеждане на обучение по ключови компетенции Предвидени са обучения по ключови компетенции, като групите лица, които участват в тях ще бъдат подбрани на базата на анкетни карти и интервюта от предходната дейност, за да се постигне индивидуален подход при работата с целевите групи. Планирани са обучения в следните направления по КК: Умение за учене: Обучение 1: Умения за водене на преговори. Специфика на продажба на рекламата като услуга – на 5 лица, 1 група. Предвижда се обучение на една група в рамките на 36 учебни часа с продължителност (6 дни.) Обучение 2 „Успешна комуникация” Обучението за подобряване на уменията за комуникация има за цел запознаване с основни понятия и методи на комуникация, овладяване и упражняване на психологически техники за установяване на отношения в екипа и с клиентите и оказване на влияние в процеса на комуникация и провеждане на успешни продажби; формиране на базови знания, свързани със структурата на процеса на продажба, подходите за мотивиране на клиента и бариерите пред успешното обслужване на клиенти. В обучението ще бъдат включени 10 лица от целевата група, в рамките на 36 учебни часа (6 дни). Участниците в това обучение ще имат възможност съвместно със журналисти от радиото да подготвят две радиопредавания, в които да разкажат своя опит от преминатите обучения, стажа в радиото. По този начин представителите на целевата група ще могат да споделят в ефир от първа ръка ползите от участието в проекта, както и да насърчат други представители на целевата група да потърсят подкрепа от бюрата по труда и неправителствения сектор с цел интегриране към пазара на труда и разширяване на социалните контакти. Обучение 3 „Основна езикова грамотност”. Обучението е предвидено за група от 10 лица, с продължителност 42 часа (7 дни). Целта на обучението е да подобри езиковите и комуникативни умения на участниците предвид факта, че предстои стаж в отделите на медията. КК в сфера инициативност и предприемачество: Обучение 1„Обща икономическа култура”. Целта на обучението е да подпомогне участниците в работата с различни източници на информация и иентересни събития за икономическия живот в общността, което ще бъде от полза за участието им в стажа впоследствие. Обучението е предвидено за една група от 10 лица (36 часа, 6 дни) Обучение 2 „Лидерство”. Целта на обучението е да стимулира личностното развитие и умението за мотивация и ръководна дейност при участниците. В съчетание с предвидения стаж обучението ще подпомогне лицата от целевата група, които да съдействат за мултиплициране на проектните резултати в местните общности (особено в райните с компактно ромско население). Обучението е предвидено за една група от 10 лица (36 часа, 6 дни). Обучение 3 – Финансов мениджмънт Обучението на потребителите в областта на финансовия мениджмънт им позволява да формират знания и умения за оптимално управление на личните си и семейни финанси, според своите индивидуални и социални потребности, права и отговорности. Обучението е предвидено за една група от 5 лица (48 часа, 8 дни). Лицата включени в обучението ще имат възможност за подобряване на уменията си да планират бюджет, да работят с базови финансови документи. Лицата преминали успешно обучението ще бъдат приоритетно насочвани към стаж в административния отдел. Обучение 4. Методи и практики за отразяване на икономически и културни събития. От целевата група ще бъдат подбрани хора, имат желание да подпомагат дейността на медията, като разработват статии и материали отразяващи икономически, културния и социален живот в общините Петрич и Сапарева баня. Обучението ще бъде с продължителност 48 часа (от които практически поне 36) за една група от 5 лица. Обучението ще се води от един лектор. Тези лица ще бъдат включени в първата група стажанти. Обикновено това са представители на обезкуражените лица, които са в близка до понсионна възраст. Преимнавайки обучението ще се насърчат предприемаческите им умения, да прилагат своя жизнен и практически опит като местни репортери на радиото. Обучение 5. Методи и практики за провеждане на ефективни маркетингови проучвания. Обучението е необходимо, тъй като информационната ни агенция извършва постоянни проучвания за ефективността на различните радиопредавания, преглед на общественото мнение по социално значими въпроси и тн. По време на обучението участниците ще придобият умения за различните техники и подходи за провеждане на маркетингови проучвания, методи за осъществяване на контакт, невербална комуникация и тн, които ще бъдат изключително полезни за последващия стаж. Обучението ще бъде порведено за 10 лица, с продължителност 60 часа (10 дни). С цел оптимизиране на бюджета и ефективност е планирано съчетаване на лектори при провеждане на обученията.
Дейност 7: Провеждане на професионално обучение Представителите на целевата група ще преминат професионално обучение по следните професии: 1. Оператор на компютър, специалност Текстообработване ( 1 с.п.к.) – две групи, във всяка група от 10 лица. Общият брой часове ще бъде 310 часа, от които 135 часа теория и 173 часа практика. Продължителност на обучението е два месеца и половина. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат свидетелство за професионална квалификация. В това обучение ще бъдат включени част от лицата, преминали обучение по ключови компетенции, които ще подобрят уменията си за работа с компютърни приложения. Обучението ще има пряка практическа приложимост за тях, тъй като ще ги подпомогне в оформянето на журналистически материали, работа и организиране на бази от данни, въвеждане на данни от анкетни проучвания и ще повиши уменията им за по-успешна трайна реализация на пазара на труда. Обучението ще се проведе в градовете Петрич и Сапарева Баня (по една група във всеки град). Обучението ще бъде полезно и необходимо на участниците в него, които ще бъдат насочвани приоритетно към стаж при специалистите от отдела, които обработват данни от анкетни проучвания, анализ на радиорейтинга, ще подпомагат дейността на административния отдел, както и ще могат да участват в изготвянето на кратки информационни материали и материали за информационната агенция, касаещи регионалните новини в общините Петрич и Сапарева баня. Други основни функции, които ще бъдат възлагани на стажантите ще бъдат свързани с преглед на периодичен печат и информационни източници, с цел подпомагане дейността на информационната агенция. Убедени сме, че уменията усвоени от стажантите ще бъдат изключително полезни за тях –тъй като ще обогатят тяхната обща и езикова култура, ще разширят социалните им контакти и ще ги мотивират. Професионално обучение за част от професия: Сътрудник малък и среден бизнес, специалност Малък и среден бизнес (2 с. П.к) – две групи от по 15 участника общо 30 лица. Обучението е с продължителност 300 часа, от които 60 по теория и 240 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат удостоверение за професионална квалификация по част от професия. Продължителност на обучението 3 месеца. Обучението ще се проведе в град Петрич и град Сапарева баня – по една група. Професионално обучение за част от професия: Сътрудник в бизнес услуги, специалност бизнес – услуги (2 с. П.к) - една група от 15 лица. Обучението е с продължителност 300 часа, от които 60 по теория и 240 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат свидетелство за професионална квалификация. Продължителност на обучението 3 месеца по рамкова програма Б за начално професионално образование. Лицата преминали успешно обучението ще получат удостоверение за професионална квалификация, след полагането на изпитите по теория и практика. Професионалното обучение ще се проведе в град в Петрич в наето помещение. По-конкретно стажантите ще подпомагат функциите на репортерите и ще участват в изготвянето на информационни материали в следните области в общините Петрич и Сапарева баня: Отразяване на актуални събития и информация от срещи и информационни източници на:  Общинска администрация  Областна администрация  Местни политически лидери  Дейност на партиите  Сдружения/на инвалидите, на учителите, на бизнеса и т.н./  Бюро по труда и други подобни учреждения Както и преглед, обобщаване и предосатвяне на актуална инфорамция на:  Преглед на културния бюлетин  Преглед на местния печата  Отразяване на посещението на важни личности в града и областта  Информация от детски градини, училища и болници  Пътна обстановка Репортерът в радио станции “Фокус” всекидневно трябва да взима интервю от личности имащи отношение към важни събития засягащи не само страната, но и конкретния регион.
Дейност 8: Стаж Организиране на стажа – провеждане на индивидуални консултации с преминалите обучение за обсъждане на подходящо време за преминаване на стажа и съобразяването на стажа с лични или професионални (ако са възникнали в хода на проекта) ангажименти Интервюта с представители от отделите: Маркетинг, администрация и общи услуги на с цел определяне на цели на стажа. Тъй като информационната агенция има специалисти, които имат опит в организиране на въвеждащи, поддържащи обучения и стажантски програми, след провеждане на интервютата стажантите ще имат възможност да участват в избора и планирането на отдела за стаж. Изработване на графици за провеждане на стажа, разясняване на очакванията към стажантите и кратко представяне на организацията. Ще бъдат изготвени графици, така че стажантите да имат възможност да се възползват максимално от стажантската програма и активно да участват в дейността на специалистите от отделите и различни вътрешни проекти на организацията. Провеждане на стаж на лицата по групи (оформяне на програми за стаж, график за посещеня, график за контрол и програма за въвеждащо обучение по време на стажа) Стажантите ще се координитарт, консултират и подпомагат от координатор и технически организатор. Предвижда се достатъчно време за разпределение на стажантите и възможност за гъвкаво организиране и съчетаване на мотивационни обучения, клучови обучения с непосредствен стаж. Ще бъдат сключени тристранни договори, ка то възнагражденията на стажантите ще бъдат изплащани от кандидата, а самият стаж щесе провежда от партньора.
Дейност 9: Посреднически услуги за лицата, преминали обучение Дейността ще се реализира от ДБТ, като екипът за управление на проекта ще подпомага служителите при установяване на контакт с партньори на организацията. Особено полезни ще бъдат контактите и проектите на сдружението, което има опит в предоставяне на социални услуги, като за част от обучените лица с най-добри резултати ще се търси възможност за заетост в проекти на сдружението или в структурата на информационната агенция.
Дейност 10: Информираност и публичност Организиране и провеждане на две пресконференции в градовете Сапарева Баня и Петрич (в началото и края на проекта), за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). Общият брой участници в пресконференциите е 20 лица. Ще бъдат поканени представители и на заинтересованите страни и местни медии. Провеждане на начални информационни срещи в населените места – Петрич (в града, две срещи в квартала с компактно ромско население) – 3 срещи и по една информационна среща в гр. Сапарева баня и селата: Овчарци, Ресилово, Сепарево. Провеждане на две междинни информационни срещи в градовете Петрич и Сапарева баня ( преди стартирането на обученията). Планират се и две информацинни срещи в градовете Сапарева баня и Петрич (след преминаването на професионалното обучение и преди стартирането на стажа), както и две финални информационни срещи в Сапарева баня и Петрич. На информационната среща ще бъдат поканени и представители на общинска администрация, ДБТ, както и неправителствения сектор и потенциални участници в проекта. За популяризирането на проекта (основни дейности, цели, екип за управление) ще бъдат отпечатани 3500 информационни брошури, 50 плаката и 4 табели, както 2500 флаера (съдържащи календар на конкретните дейности – обучения и тн.) Публикации в медии ( 3 бр.). В допълнение партньорът ще публикува информация за проекта в интернет сайта на радиото, както и ще излъчи две радиосъобщения, за които не се изискват средства по проекта. В интернет страницата на сдружението ще бъде разработена специална секция посветена проекта – основни цели, дейности, информация за екипа, календар на дейностите, както и галерия със снимки за проведените дейности. На интернет страницата на информационна агенция Фокус ще бъде включена също секция на проекта, която ще популяризириа основните цели и дейностите предвидени в проекта, както и получената финансова подкрепа по ОПРЧР. При реализацията на дейността ще се популяризира и получената финансова подкрепа и ще се съблюдават изискванията на Ръководството за визуализация и публичност приложимо за Бенефициенти.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 168 553 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 33 711 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 33 711 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
33 711 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 28 654 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
28 654 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 057 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
5 057 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, получили посреднически услуги
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 3 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз