Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-7.0.01-0099-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: ТРАНСНАЦИОНАЛНО СЪТРУДНИЧЕСТВО ЗА РАЗВИТИЕ НА УСЛУГА ЗА МАЛКИТЕ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ „ПСИХОЛОГИЧЕСКА ИНТЕРВЕНЦИЯ И ПРЕВЕНЦИЯ НА КОНФЛИКТА ПРИ СЪЧЕТАВАНЕТО НА СЕМЕЙНИЯ И ПРОФЕСИОНАЛНИЯ ЖИВОТ”
Бенефициент: ИНСТИТУТ ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО И ЧОВЕКА, БЪЛГАРСКА АКАДЕМИЯ НА НАУКИТЕ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 26.01.2012
Начална дата: 02.04.2012
Дата на приключване: 01.11.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: На територията на ЕС
Описание
Описание на проекта: Оптимизиране на съчетаването на семейния и професионалния живот на заетите лица в малките и средни предприятия, посредством ефективно иновативно транснационално сътрудничество
Дейности: 1. Управление на проекта 1.1. Създаване на екип – сключване на договори с проектния екип и експертите. 1.2. Приспособяването на част от офиса на Кандидата за целите на проекта. 1.3. Ръководителят на проекта съставя схема за вътрешния контрол, определя със заповед реда за осъществяването му и упълномощените за това лица. 1.4. Техническият сътрудник подготвя и изпълнява документооборота. 1.5. Ръководителят на проекта организира функционалните връзки с донора, подизпълнителите, средствата за масова информация, държавните и общински институции. 1.6. Счетоводителят организира финансовия документооборот на проекта. Открива се отделна банкова сметка. Изготвят се междинни и финални финансови отчети. 1.7. Ръководителят на проекта изготвя технически отчети, съпроводени с план за дейността през всяка следваща фаза. 1.8. Подготовка и провеждане на работни срещи на проектния екип, разписване на план за действие. Обосновка: Необходимо е да се изгради работеща структура за текущо управление и контрол на проекта, при спазване на изискванията за ефикасност, прозрачност и качество, в съответствие с добрите практики в областта на сътрудничеството. Изключително важно е ефективното управление на проекта, систематизиране на дейностите и ясно разпределение на отговорностите по тяхното изпълнение. Механизмите за мониторинг и вътрешен контрол са предпоставка за прецизност, прозрачност и качество при изпълнението на проектните дейности. Дейността е съобразена с нормативните изисквания за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на Европейския съюз.
2. Проучване състоянието на проблема в България и Румъния и обмяна на експертен опит 2.1. Анализ на публикации и съществуващи организационни практики в България и Румъния за състоянието, интервенцията и превенцията на проблема. 2.2. Обмяна на експертен опит между партньорите, във връзка с описаната проблематика, чрез работни посещения в Румъния и в България. 2.3. Създаване на транснационална партньорска мрежа от експерти по интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот Обосновка: Създаването на надеждна методика за провеждане на представително за страната проучване на проблема за конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот изисква детайлно проучване на въпроса и организационните практики в двете страни и обмяна на експертен опит.
3. Съвместно създаване и развитие на услугата 3.1. Подготвителна: Тръжна процедура за възлагане на дейност 3.3.3.на изпълнител 3.2. Изготвяне на инструментариум за диагностициране на проблемите при съчетаването на семейния и професионалния живот сред целева група от служители и мениджъри от МСП в България. 3.3. Провеждане на изследване по проблема на съчетаването на семейния и професионалния живот: 3.3.1. Провеждане на пилотно изследване за установяване надеждността на изготвената методика (50 изследвани лица от малките и средни предприятия в България). 3.3.2. Валидизиране и оптимизиране на методиката на базата на пилотното изследване. 3.3.3. Провеждане на същинско представително за страната изследване сред малки и средни предприятия (1300 изследвани лица от малките и средни предприятия в България). 3.3.4. Статистически анализ на получените данни, интерпретация на резултатите и разпределяне на изследваните лица в квадрантите от следната таблица: + Удовлетвореност от професионалния живот /поле за частична интервенция/ Неудовлетвореност от семейния живот - + Удовлетвореност от професионалния живот /ресурс за обсъждане/ Удовлетвореност от семейния живот + - Неудовлетвореност от семейния живот /поле за цялостна интервенция/ Неудовлетвореност от професионалния живот - + Удовлетвореност от семейния живот /поле за частична интервенция/ Неудовлетвореност от професионалния живот - 3.4. Разработване на специфични стратегии за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот. 3.4.1. Изследване на 3 фокус-групи за обсъждане на ефективните стратегии за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот – с участието на експерти от трите партньорски организации. 3.4.2. Експертно обобщаване на ефективните стратегии за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот. Обосновка: За създаването и въвеждането в практиката на полезната за организационната практика услуга „Психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот” е необходимо провеждане на представително проучване, което да идентифицира точно проблемните области. Стратегиите за интервенция ще се формират на базата на изследване с фокус групи и експертно обобщение.
4. Внедряване в практиката на услугата 4.1. Подготвителна: Тръжна процедура за възлагане на дейност 4.2.1. на изпълнител Внедряване в практиката на разработената услуга ще се извърши посредством: 4.2. Обучителен семинар на специалисти „Човешки ресурси” от Сдружение БАУРЧР, заети в малки и средни предприятия за провеждане на специализирана интервенция. 4.2.1. Логистика (зала, кетъринг, озвучаване и др.) на Обучителен семинар. 4.2.2. Провеждане на Обучителен семинар на специалисти „Човешки ресурси”. Обосновка: Услугата е иновативен, специфично разработен за целите на организационната практика в България инструмент, което налага нейното внедряване за оптимизирането на дейността на специалистите „Човешки ресурси” и решение на проблема за конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
5. Създаване на Консултативен център 5. 1. Индивидуално консултиране за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот (с основна целева група заети лица в малки и средни предприятия) – Онлайн и персонално. 5.2. Групови семинари и обучения на специалисти „Човешки ресурси” по прилагане на услугата „Психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот” – при заявка. 5.3. Супервизия от експертната транснационална партньорска мрежа за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот на ротационен принцип на консултантската дейност на Центъра – чрез поставяне на казуси за дискусия и шестмесечни обзори на дейността Обосновка: Създаването на Консултативния център е гаранция за устойчивост на резултатите от проекта, а също ценен ресурс за всички страни по проекта – целевите групи имат възможност да получат експертно мнение; транснационалната партньорска мрежа е в постоянен обмен на професионален опит, иновативно ноу-хау и практически съвети.
6. Провеждане на Международна конференция 6.1. Подготвителна: Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител на дейност 6.3. 6.2. Експертна работа по изготвяне на докладите. 6.3. Логистика на конференцията (осигуряване на зали, озвучаване, превод и др.). 6.4. Провеждане на конференцията „Психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаване на семейния и професионалния живот”. Обосновка: Провеждането на международна конференция е кулминацията на проектните дейности. Отговаря на необходимостта от обобщаване, систематизиране и популяризиране на получените резултати и добри практики, във връзка с психологическата интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
7. Осигуряване на публичност по проекта 7.1. Подготвителна: Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител на дейността 7.2. Публикуване и постоянно актуализиране на информация по проекта на Интернет сайтовете на ИИНЧ и БАУРЧР. - на Интернет сайтовете на ИИНЧ и БАУРЧР се поддържа секция „Новини”, в която ще бъдат отразени основните събития по проекта. Ще бъдат представени информации за начало на проектните дейности; провеждане на обмена на информация, Конференцията, резултатите от проекта. На Интернет сайтовете на ИИНЧ и БАУРЧР ще бъдат публично достъпни водещи документи по проекта. 7.3. Провеждане на 2 пресконференции за осигуряване на публичност на проекта – в началото и в края на проекта с участието на местни и национални медии. 7.4. Отпечатване на Практически наръчник за психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот. 7.5. Отпечатване на Сборник с доклади от Международната конференция. 7.6. Изработване на табела за проекта. 7.7. Публикации в печатни и електронни научни издания и медии на целите, дейности и резултати от проекта, както и на аналитични материали, разработени в проектните дейности. На всички документи, информационни материали, наръчници, плакати ще бъдат поставени флагът на ЕС, логото и слоганът на ОП РЧР, логото и слоганът на ЕСФ, задължителните текстове, показващи получената финансова подкрепа. Обосновка: Тази дейност ще осигури повече заинтересовани лица, организации и местни власти да добият представа за целите, проектните дейности и резултатите от проекта, а също така ще бъде популяризирана финансовата подкрепа, получена от ОП РЧР и ЕСФ.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 174 647 BGN
Общ бюджет: 98 887 BGN
БФП: 98 887 BGN
Общо изплатени средства: 98 887 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 98 887 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 65 292 BGN
2013 32 106 BGN
2014 1 490 BGN
2015 0 BGN
98 887 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 84 054 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 55 498 BGN
2013 27 290 BGN
2014 1 266 BGN
2015 0 BGN
84 054 BGN
В т.ч. Национално финансиране 14 833 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 9 794 BGN
2013 4 816 BGN
2014 223 BGN
2015 0 BGN
14 833 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой разработени проекти за обмяна на опит и създадени мрежи
Индикатор 2 Брой лица, участвали в транснационални и междурегионални програми за обмяна на опит
Индикатор 3 брой разработени анализи на съществуващи практики и публикации - за всяка от страните България и Румъния
Индикатор 4 брой проведени представителни за България изследвания
Индикатор 5 брой проведени съвместни консултации 0099
Индикатор 6 брой проведени работни посещения 0099
Индикатор 7 брой експерти включени в посещенията
Индикатор 8 брой разработени и приложени методологии
Индикатор 9 брой разработени практически наръчници
Индикатор 10 брой отпечатани сборници с доклади от конференция
Индикатор 11 брой организирани и проведени конференции и семинари
Индикатор 12 брой публикации 0099


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз