Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.02-0230-C0001
Номер на проект: ESF-2102-01-07028
Наименование: Предоставяне на квалификационни и обучителни услуги на заети лица в системата на търговските услуги по принципа на мрежов маркетинг
Бенефициент: Аква Сорс ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 24.11.2009
Начална дата: 23.12.2009
Дата на приключване: 23.12.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Да се осигурят условия за инвестиране в човешкия капитал и се утвърди практиката за учене през целия живот на заетите в системата на „АкваСорс” като се подобри конкурентноспособността и професионалната мобилност на заетите на територията на страната и страните от европейската общност
Дейности: Дейност 1: Управление на проекта Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, координатор, експерт-консултант обучителна дейност, счетоводител и технически сътрудник. Запознаване на екипа с основните цели , задачи и структурата на проекта, очаквана ефективност, както и с техните индивидуални задачи. Провеждане на работни срещи на екипа по специално изготвен времеви график за периода на реализация на Проекта. Изготвяне на периодични отчети, съгласно насоките на ДО, както и изготвяне на финален технически и финансов отчет за проекта.
Дейност 2: Организиране и провеждане на мотивационни семинари Проектът стартира с провеждането на Шест (6) мотивационни семинара (МС), за да запознае обучаемите с целите и задачите на Проекта, респективно целите на Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”. МС се организират от управленския екип на проекта. Продължителността е 6 часа и се провеждат в демонстрационната зала на „АкваСорс” София, както и в наети за целта зали в градовете: Благоевград, Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново. МС завършват с попълване на анкетни карти от страна на обучаемите и формиране на квалификационните обучителни курсове.
Дейност 3: Организиране на конкурс за избор на подизпълнител и възлагане провеждането на обучителните квалификационни курсове, съгласно ПМС № 55/ 12.03.2007 и насоките на BG 051 PO 001-2.1-02 Управленския екип на проекта разработва задание за участие в тръжна процедура за избор на обучителна организация, наричана по проекта – Подизпълнител, след което организира и самия конкурс, като следи за спазване на Наредба за възлагане на малка обществена поръчка от 01.10.2004 година, Закона за професионално образование и обучение (ЗПОО) и спазване на насоките и изискванията на ДО, както и други законодателни разпоредби
Дейност 4: Организиране и провеждане на въвеждащо обучение за запознаване на обучаемите с основните дейности на ВО и спецификата на търговската услуга чрез франчайзингова система основана на хората под формата на модул, включен в квалификационните ку Тази дейност има задача да проведе въвеждащо обучение като модул от програма за професионална квалификация в две части. Първата част на модула запознава обучаемите: с основните принципи и профил на професията; с нормативните документи, регламентиращи търговската дейност; с работната документация; с тенденциите в развитието на професионалното направление „Продажби на едро и дребно” и „Стопанско управление и администрация”; Втората част на модула запознава обучаемите със спецификата на търговската услуга предоставена чрез франчайзингова система основана на хората. Организацията и провеждането на курса се извършват от ВО и Партньор 1. Продължителността на курса е 30 учебни часа (разпределени по 20 часа теория и 10 часа практика) и се провежда в обучителната зала на ВО и наетите за целите на проекта зали в градовете определени за провеждане на квалификационни курсове. Предвидено е часовете за практика да бъдат използвани като часове за самоподготовка под ръководството на преподавателия, като се допуска да бъде използвана дистанционна форма на обучение. Управленският екип подготвя и разпространява материалите за обучението и пакет с информационни материали за проекта за всеки участник в курсовете.
Дейност 5: Организиране и провеждане на квалификационен курс за формиране на професионални компетенции за придобиване на част от Втора степен на професионална квалификация по професия „Продавач-консултант” в професионално направление „Продажби на ед Тази дейност има задача да организира и проведе квалификационен курс за повишаване на професионалните компетенции и умения на заетите от Първа, Втора и Четвърта целевата група, обхванати в 7 курса. Продължителността на курса е 180 учебни часа, разпределени по теория – 102 и практика - 78. Квалификационният курс има задача да формира специфични професионални компетенци по професията „Продавач-консултант”. Организацията и провеждането на курса се извършват от Партньор 1, който разработва учебната план-програма, съобразена с ДОИ утвърдени от МОН, както и подготвя всички материали за обучението и ги предоставя на обучаемите. Квалификационните курсове завършат с полагането на изпитен тест разработен и проведен от Партньор 1. Успешно завършилите получават Удостоверение за завършен квалификационен курс на обучение, издаден от Партньор 1.
Дейност 6: Организиране и провеждане на квалификационен курс за формиране на професионални компетенции за придобиване на част от Втора степен на професионална квалификация по професия „Икономист”, за специалност „Търговия” в професионално направление Тази дейност има задача да организира и проведе квалификационен курс за повишаване на професионалните компетенции и умения на заетите от Втора и Четвърта целева група, с висше образование и показали добри резултати в процеса на предоставяне на търговската услуга, както и показали изявени „лидерски” качества. Обучаемите са разпределени в 13 курса. Продължителността на курса е 180 учебни часа, разпределени по теория - 72 и практика - 108 . Квалификационният курс има задача да формира специфични професионални компетенции по професията с цел придобиване на част от Втора степен на професионална квалификация. Организацията и провеждането на курса се извършва от Партньор 1, който разработва учебната план-програма, съобразена с ДОИ, утвърдени от МОН, както и подготвя всички материали за обучението и ги предоставя на обучаемите, завършва с полагането на изпитен тест разработен и проведен от ПО. Успешно завършилите получават Удостоверение за завършен курс на обучение, издаден от Партньор 1.
Дейност 7: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови компетенции за предоставяне на търговски услуги по метода на Мрежови маркетинг тази дейност се реализира във Трета целева група. ВО има задача да организира провеждането на тест за входящо ниво и да препоръча на обучаемите индивидуални обучителни планове, за изграждане на умения по комуникативност, адаптивност и мотивираност, както и умения за планиране. Продължителността на целия курс е 36 учебни часа, разпределени по 18 часа теория и 18 часа практика, като е предвидено часовете за практика да бъдат използвани като часове за самоподготовка под ръководството на преподавателите, като се допуска да бъде използвана дистанционна форма на обучение. Учебните материали се подготвят и разпространят от управленския екип. Обучението ще бъде организирано под формата на съботно/ неделно семинарно обучение и завършва с получаването на удостоверение за преминал курс на успешно завършилите.
Дейност 8: Организиране и провеждане на обучение по английски език, като чужд език различен от родния, за придобиване на ключови компетенции в общуването на чужд език този курс обхваща част от обучаемите във Втора целева група и има задача да предостави специализирани езикови познания по професията. Формирането на групите се извършва от ВО чрез тест за входящо ниво. Учебните материали се подготвят от Подизпълнител и се предоставят на обучаемите от екипа на проекта. Продължителността на курса е 24 учебни часа, включително часовете определени за провеждане на входните и изпитни тестове. Обучението се провежда в административната сграда на ВО. Обучението завършва с получаването на удостоверение за преминал курс на успешно завършилите, издадено от организацията „Подизпълнител”
Дейност 9: Организиране и провеждане на обучение по ИКТ за придобиване на дигитални компетентности при общуването с електронни средства и специализиран софтуер в областта на мрежовия маркетинг този курс обхваща част от обучаемите от Четвърта и Пета целева група. На обучаемите се предоставя обучение за входно ниво, както и обучение за повишаване на компетенциите по информационни и комуникационни технологии. Подизпълнител организира входящо ниво за обучаемите от Четвърта целева група, а за участниците от Пета целева група се организира общо образователен курс по компютърна грамотност. Учебните материали се подготвят от Подизпълнител, а ВО организира материалната база за провеждане на практическите занятия. Продължителността на курса е 30 учебни часа, включително часовете определени за провеждане на входните и изпитни тестове (разпределени по 16 часа теория и 14 часа практика). Предвидено е часовете за практика да бъдат използвани като часове за самоподготовка под ръководството на преподавателия, като се допуска да бъде използвано дистанционна форма на обучение. Обучението се провежда в административната сграда на ВО и в сградата на СУПЦ „Елена Грънчарова” – Горна Оряховица и СУПЗ „Княз Борис І” - София и завършва с получаването на удостоверение за преминал курс на обучение, издадено от организацията „Подизпълнител”.
Дейност 10: Информационно обслужване на проекта Информираност на управленския екип на проекта, както и на целевите групи за целите и задачите на проекта, респективо целите на ОР”РЧР” при неговото стартиране, в съответствие с Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и Съвета и Регламент 1083/2006 на Съвета; Провеждане на информационни събития и периодични публикации в регионални и национални медии за привличане на вниманието и повишаване на информираността на работодателите-членове на Асоциацията за директни продажби (АкваСорс е член на Асоциацията за директни продажби) за ролята на човешкия капитал при разработване на бизнес стратегии за бъдещо икономическо развитие; Публикуване на текуща информация за проекта в Интернет страницата на «АкваСорс» и „АкваСорс Елджи Груп” АД; Информираност на ръководствата на местните обучителни институции и обществени организации за развитието на проекта; Информационното обслужване на проекта ще включва: 2 информационни събития сред местни и национални средства за масова осведоменост; 2 статии за разпространение на платено съобщение за популяризиране на проекта и постигнатите резултати; 3 банера поставени в залите за обучение и популяризиране на проекта; 50 плаката разпространени сред организаторите, обучаваните и журналистите; 325 информационни пакета разпространени сред обучаваните и участниците в обучителната програма;
Дейност 11: Вътрешен и външен контрол Развитието на проекта преминава през процедура за вътрешен и външен контрол. Вътрешният контрол се осъществява от управленския екип, а външния от експерт-счетоводител, който се ангажира да извърши одит съгласно изискванията на схемата, по която се кандидатства. Вътрешният контрол обхваща оценка на обучителния процес и оценка на изпълнение на заложените в проекта дейности и качеството на постигнатите резултати. Оценката на обучителния процес включва междинна оценка за резултатите на обучаемите и оценка за качеството на преподаване, след завършване на дейности от 4 до 9 и се предава във вид на доклад. Също така от обучаемите и преподавателите се изисква да изразят удовлетвореността си от организацията и полезността на обучението в анкетна карта. Управленския екип е отговорен за изготвяне на периодични отчети за изпълнение на всяка една дейност. На базата на оценките за качество на обучителния процес, както и на междинните доклади се изготвя окончателния технически доклад за резултатите от проекта. Окончателния финансов отчет се изготвя на базата на извършения одит от експерт-счетоводител и от междинните съдоклади след приключване на всяка дейност.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 216 924 BGN
Общ бюджет: 175 243 BGN
БФП: 175 243 BGN
Общо изплатени средства: 175 240 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 175 243 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 43 385 BGN
2011 0 BGN
2012 113 715 BGN
2013 18 140 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
175 240 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 148 957 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 36 877 BGN
2011 0 BGN
2012 96 658 BGN
2013 15 419 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
148 954 BGN
В т.ч. Национално финансиране 26 286 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 6 508 BGN
2011 0 BGN
2012 17 057 BGN
2013 2 721 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
26 286 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз