Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта За цялостното изпълнение на дейността управление на проекта отговаря ръководителя.
Основните под-дейности, които ще бъдат направени при реализацията на дейността са:
1.1 Изготвяне на план за изпълнение на проекта
1.2 Избор на експерт-юрист тръжни процедури и договори. Подготовка на тръжна документация
1.3 Координиране процеса на организация при провеждане на тръжни процедури
1.4 Счетоводно и финансово управление
1.5 Координация и управление на дейностите, включени в изпълнение в проекта.
1.6 Организация и управление на дейностите, свързани с публичност на проекта
1.7 Отчетност (подготовка на месечни доклади за напредък, тримесечни, годишни доклади за напредъка и окончателнен доклад във връзка с изпълнението на проекта) и съхранение на документацията по проекта
1.8 Мониторинг, контрол и вътрешна оценка на проекта.
Екипът за управление на проекта е формиран основно от служители на дирекцията. Единственият външен експерт в екипа е експертът юрист- тръжни процедури и договори. (Приложение № 4.1 заповед на директора на ДПП”Странджа” с която е създаден екип за управление на проекта).
Изготвянето на актуализиран план за изпълнение на проекта дава възможност за ясна и последователна организация при изпълнението на проекта и се предвижда да бъде изготвен до края на първия месец от старта на проекта.
Тръжните процедури (под-дейност 1.2 и 1.3.) ще се извършват периодично, съгласно предвидения график на дейностите по проекта, за които се изисква провеждане на процедура и/или сключване на договор с изпълнители, за което основно ще отговаря координатора по проекта. В изпълнението и ще вземат участие и експертът юрист, както и ръководителя на проекта.
Взаимодействието и между екипа за управление и изпълнителите физически и юридически лица е представено подробно в приложената органиграма.
Предвидено е дейностите по осигуряване публичност на проекта да се организират директно от координатора на проекта, със съдействието (където се налага) на всички останали експерти от екипа за управление и експертите, включени в изпълнението на дейностите.
Задълженията за отчитане и докладване на текущото изпълнение, както и периодичната отчетност към договарящия орган са разпределени и описани в задълженията на отделните експерти.
Периодичността на отчитането ще бъде в съответствие с договора за финансиране на проекта.
Предвидена е система за вътрешна оценка (самооценка) в рамките на екипа за управление на проекта и някои от ключовите експерти. Дейност 2: Информация и публичност по проекта Предвидено е да се организира и управлява от координатора на проекта, със съдействието (където се налага) на всички останали експерти от екипа за управление и експертите, включени в изпълнението на дейностите.
Основните стъпки при реализацията на дейността са:
2.1. Избор на изпълнител за изработване на материали и осигуряване на публичност на проекта
2.2. Организиране на инфо срещи за старта на проекта
2.3. Организиране на 3 тематични събития (включени в заданието на изпълнителя по т.1)
2.4. Организиране на инфо срещи за представяне на резултатите на проекта
2.5. Медийни съобщения/публикации – периодично
2.6. Разпространение на материали – периодично
2.7. Информация за проекта на интернет страницата на парка - периодично
Събитията и срещите ще бъдат съобразени с датите на местните празници и периодите с интензивен посетителски поток в територията Дейност 3: Създаване на специализиран разсадник за посадъчен материал за редки и защитени видове от територията на ПП Странджа На ниво управление на проекта за дейността пряко ще отговарят експерт консервационни дейности и експерт биоразнообразие. За изпълнение на предвидените под-дейности ще бъдат избрани външни експерти (един експерт изграждане на разсадник и експерт за оценка на находищата) и външни изпълнители за доставки, услуги и строителство, както и наемането на трудов договор на допълнителни служители към кандидата – технолог и специалист по оперативните дейности в разсадника. Напредъкът в изпълнението на дейността и отделните под-дейности в рамките на тази дейност ще бъдат докладвани от екпертите по консервационни дейности и биоразнообразие на координатора и ръководителя на проекта.
Основните стъпки включват реализацията на няколко под- дейности:
3.1. Дейности във връзка с проучване състоянието на естествените находища и възможностите за събиране на размножителен материал (за 11-те растителни вида, описани в т. 2.3.2)
3.2. Дейности по проектиране, изграждане и оборудване на специализиран разсадник
3.3 Работи по възстановяване на видовете: а) събиране на размножителен материал от естествените находища (проучени в рамките на т. 3.1), б) отглеждане на фиданки/млади растения и попълване на находища с отгледаните в специализирания разсадник фиданки/млади растения. В рамките на проекта се предвижда попълване на находищата на 3 вида , а за останалите видове това е възможно на по-късен етап, поради необходимостта от по-дълъг период за отглеждане на посадъчен материал.
Специализираният разсадник, предвидено да бъде създаден в рамките на проекта ще бъде разположен в имот № 001152 (държавен горски фонд), м.Качул от землището на с.Граматиково. Съгласно лесоустройствения проект (Приложение № 4.5) и документите, удостоверяващи собствеността на имота (Приложение № 3.6.1- Решение за възстановяване на собствеността и скица на имота) Имотът е публична държавна собственост и има писменото съгласие от неговия собственик за извършване на дейностите по проекта (Приложение№ 3.7.1), като имотът е предоставен на дирекцията за ползване за период от 15 години. Тъй като имотът е съществуващ разсадник (Приложение №4.5 – извадка от лесоустройствен проект), до него е изградена и функционира основна техническа инфраструктура: външно (улично) водоснабдяване и електрификация на района, захранването на обекта ще стане от съществуващите мрежи, след получаване на съответните разрешителни съгласно ЗУТ и нормативни актове по други закони.
- Под дейност 3.2 ще стартира с изготвянето на документация и провеждането на две процедури: за избор на изпълнител за извършване на услуга „Изготвяне на инвестиционен проект за специализиран разсадник” (Приложение № 4.2.6- описание на предмета на поръчката) и услуга за инвеститорски и строителен надзор от фирма, специализирана в упражняването на инвеститорски контрол и лицензирана като консултант по смисъла на ЗУТ (Приложение № 4.2.7- описание на поръчката). Едновременно с провеждането на тези процедури, ще се извършват подготвителни дейности по набавяне на виза, изходни данни и др. документи и становища, необходими за целите на проектирането на специализирания разсадник съгласно действащата в Република България нормативна уредба (ЗУТ и др. приложими за този тип обект законови разпоредби и актове). След приключване на етапа проектиране инвестиционния проект ще бъде съгласуван/одобрен от компетентните органи с цел издаване на разрешение за строеж. Успоредно със съгласувателните дейности ще стартира подготовката на процедура за избор на изпълнител на строителството за поръчка: Специализиран разсадник за посадъчен материал за редки и защитени видове (Приложение № 4.3.1- КСС за обекта).
Изграждането на сградите и съоръженията, предвидени в рамките на този обект е планирано да стане в рамките на 12 месеца от датата на сключване на договора за строителство. Въвеждането на обекта в експлоатация ще стане в рамките на още 2 месеца.
След сключването на договор за строителство ще се стартират и двете процедури за доставка на оборудване (Приложение № 4.2.1 и Приложение № 4.2.2. – технически спесификации)
Под-дейност 3.3 обхваща четири вида работи:
o събиране на размножителен материал
o производство на посадъчен материал
o създаване на маточни плантации и вегетативна градина за бъдещо възпроизводство
o връщане на част от произведения материал в предварително проучени находища с необходимост за възстановяване
Разсадника няма стопански цели и не се предвижда генериране на приходи от тази дейност. Неговото предназначение е свързано само с изпълнението на строго консервационни и възстановителни цели.
Дейността е съгласувана с компетенния орган в областта на екологичното законодателство (МОСВ) и има разрешение за нейното извършване ( Приложение №3.8.1- писмо с искане за разрешения и Приложение 3.8.2- положително становище и разрешение за извършване на всички дейности по проекта) Дейност 4: Подобряване и информационно обезпечаване на посетителска инфраструктура (създаване на седем посетителски маршрути) За цялостното изпълнението на дейността отговарят експертите посетителска инфраструктура и туризъм (от екипа за управление на проекта). Определени задачи, основно свързани с предоставянето на информация, във връзка с тази дейност има и външния експерт по интерпретационни дейности. Непосредствения контрол по предвидените в рамките на дейността строителни работи (по отношение качество на изпълнение и спазване на нормативни изисквания) ще се осъществява от изпълнителя за упражняване на инвеститорски и строителен надзор, посочен в дейност 3, т.3.2.
Дейността включва създаване на седем опознавателни маршрути, които ще бъдат устроени и обезпечени с подходящи информационни средства .
- Маршрут 1- с. Граматиково – м.Припор –м.Карието – Голямата аязма, Влахов дол
- Маршрут 2 - с.Българи – м.дол Трашка - по течението на река Трашка – Голямата аязма, Влахов дол
- Маршрут 3 – с. Кондолово – м.Чифлик – Дяволски дол - Голямата аязма, Влахов дол
- Маршрут 4 – с. Кости – по десния бряг на Велека, срещу течението – м. Баба Дена - Голямата аязма, Влахов дол
- Маршрут 5 – с. Сливарово – Резовско било – м. Харами бунар - Голямата аязма, Влахов дол
- Маршрут 6 – с. Сливарово – м. Ликуди – пешерата Свети Марина- свещено оброчище
- Маршрут 7 - Петков врис – вр. Байову - Какачина – Рибарниците (м. Сокола) -Петков врис. В рамките на този маршрут е предвидено и създаването на атрактивен комплекс Какачина.
Работите които ще се изпълнят по маршрутите са описани в приложените количественно-стойностни сметки: Приложение № 4.3.2 - КСС за маршрути 1,2,3,4,5,6 и Приложение №4.3.3. -КСС за маршрут 7 и за атрактивен комплекс. Информационните табла, които ще бъдат поставени по седемте маршрута ще съдържат информация за видовете, които представят биоразнообразието на територията на ПП Странджа, вкл. видовете, които ще се отглеждат в специализирания разсадник (от дейност 3).
Изпълнението на дейността ще бъде възложена на външен/и изпълнител/и. За реализирането на дейност 4 вече са предприети действия - ДПП “Странджа” е възложила изготвянето на чертежи за опознавателен маршрут 7). Очаква се до края на м. март 2009г. чертежите да са предадени в ДПП”Странджа”. Работата, свързана с подобряването на посетителската инфраструктура ще стартира с подготовката и провеждането на процедура за строителство с три обособени позиции. Едната от трите обособените позиции ще бъде за видове работи, предвидени в рамките на дейност 5 (оформяне на вековни дървета като природни забележителности -атракции), поради сходство с работите по маршрутите.
За извършването на дейностите има разрешение от собственика на терена, по който ще се изпълняват дейностите по маршрутите (Приложение № 3.5) и съгласие на компетентния орган (Приложение 3.8.2) за всички дейности в т.ч и тези включени в тази точка.
В предложението са приложени и карти , с отразени по тях трасетата на маршрутите ( Приложение № 4.4) Дейност 5: Оформяне на вековни дървета като природни забележителности-атракции: ограждане, поставяне на информационни табели (на място) и насочващи табели В рамките на екипа за управление на проекта, основния експерт отговарящ за наблюдението и оценката на изпълнението на дейността е експерт посетителска инфраструктура, които ще съгласува работата си с експерт туризъм.
В рамките на тази дейност се предвижда извършването на под-дейностите:
5.1 Изготвяни на критерии за избор на стари дървета с достъпно местоположение, провеждане на огледи и определяне на конкретни екземпляри които да бъдат включени в дейността. Изработване на конкретна информация за всеки екземляр (информационна картичка), която да се постави върху табела на място.
Дейността ще бъде извършена от Експерт вековни дървета (външен експерт) с подкрепата на експерт консервационни дейности и експерт биоразнообразие.
5.2 Оформяне на 60 вековни дървета като природни забележителности -атракции (на място)
Дейността ще се извърши от външен изпълнител, определен с процедурата, описана в дейност 4.
И при тази дейност е необходимо да бъде осигурена добра координация между експертите и изпълнителите на дейността. Под-дейности 5.1 и 5.2 са времево обвързани (първо трябва да бъде извършена под-дейност 5.1, след което ще се пристъпи към изпълнение на дейност 5.2), което означава че стартирането и изпълнението на под-дейност 5.1 трябва да става възможно най-рано от стартирането на проекта, за да не се забавя работата по дейност 5.2 и дейност 4 (тъй като процедурата за избор на изпълнител на строителните работи включва и две обособени позиции от дейност 4). Дейност 6: Създаване на проектна експозиция “Редки и защитени видове на Странджа” В рамките на екипа за управление на проекта, основния експерт отговарящ за наблюдението и оценката на изпълнението на дейността е експерт туризъм, който ще се съгласува и с експерта по посетителска инфраструктура.
Основните стъпки при реализацията на дейността включват:
1. Избор на експерт
2. Изготвяне на цялостна концепция за интерпретационна програма за маршрутите и експозиция на тема „Редките и зашитени видове на Странджа”,
3. Подготовка на конкретни текстове, илюстративен материал, начин и метод на тяхното представяне/експониране
4. Доразвиване на заданието и наемане на изпълнители за подобряване и информационно обезпечаване на посетителската инфраструктура и изработка на материали за експозицията.
5. Изпълнение на поръчките, материалите за експозицията.
6. Подреждане и/ представяне на експозицията
Необходимо е да се планират дейностите в тяхната логична последователност Дейност 7: Одит За дейността отговаря ръководителя на екипа, като в работата си той ще бъде подпомаган от счетоводителя на екипа и от експерта- юрист тръжни процедури и договаряне.
Целта на дейността е да бъде избран независим одитор (лицензиран експерт-счетоводител), който да удостовери верността, и надеждността на отчетените разходи , както и това че последните са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин и че са обосновани с адекватни разходно-оправдателни документи.
Дейността ще бъде извършена от външен експерт/фирма преди подаването на окончателния доклад по проекта.
Като подготвителен етап преди, експертът юрист ще подготви проекто-договор и изискванията към изпълнителя, който ще бъде избран за извършване на дейността. Документацията ще бъде съгласувана със счетоводителя и ще бъдат одобрени от ръководителя на проекта.
За да бъде извършена дейността, следва изпълнението на всички дейности по проекта да са приключени, да са налични всички разходно-оправдателни документи .
|