Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0041-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0096
Наименование: „ШАНС ЗА ВСИЧКИ”
Бенефициент: ОБЩИНА НОВО СЕЛО
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 30.06.2009
Дата на приключване: 30.08.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Видин
                    Ново село
Описание
Описание на проекта: Подобряване качеството на живот на хора с увреждания и самотно живеещи, включително и на семейства, в които има деца с трайни увреждания, зависими от постоянни грижи, чрез създаване на условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване, упражняване правото на труд и намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи. Разширяване кръга и подобряване качеството на предлаганите в общността социални услуги чрез предоставянето на нови форми на алтернативна грижа в семейна среда, насочени към възрастните, самотно живеещите и хората с трайни увреждания, като услугите бъдат съобразени с техните индивидуални потребности
Дейности: 1.Провеждане на кампании, разработване на информационни материали. Изработване на брошури; Обяви в местната преса; Рекламни съобщения в местните кабелни телевизии.
2.Набиране база данни за потребителите на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Социален работник на Дирекция „Социално подпомагане” разработва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, социалната му активност и интереси, битови условия на живот, допълнителни потребности, опасности и рискове.
3.Подбор на потребители на услугите „Социален асистент” и/или „Домашен помощник”. Потребители на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” са: - лица, в това число и деца, с различни видове трайни увреждания над 50 % ТНР; - самотно живеещи лица, които поради различни причини от здравословен характер не са в състояние сами да организират бита си и поддържане на хигиена в дома си.
4.Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите „Социален асистент” и/или „Домашен помощник”. Разяснителна дейност по договора. Юрисконсулт изработва договор, съответстващ на действащото законодателство в Р България.
5.Изработване на индивидуални графици за доставка на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” на всеки потребител. Въз основа на изготвената индивидуална оценка членовете на екипа изработват индивидуалните графици за доставка на услугите СА и ДП, съобразени с реалните нужди на потребителите.
6.Набиране база данни за кандидати за Социални асистенти и Домашни помощници. Подбор на кандидатите за включване в обучителен модул. Екипът и партньорите съвместно разглеждат подадените заявления на кандидатите. Прави се съвместен подбор, като приоритетно се включват безработни лица с медицинско или педагогическо образование и лица, работили в сферата на социални услуги.
7.Обучение на социални асистенти и домашни помощници. Доставчикът осигурява въвеждащо 3 дневно обучение на новоназначените социални асистенти и домашни помощници, преди да започнат работа в дома на потребителя. Обучението включва следните теми: - Общи познания за домашните грижи и за спецификата на социалните услуги; - Специфика на грижите за стари хора, за деца и лица с увреждания; - Оказване на долекарска помощ - видове и методи. - Зравословни и безопасни условия на труд.
8.Сключване на договори със социални асистенти и домашни помощници. Разяснителна дейност по договора. Юрисконсулт изработва договор, съответстващ на действащото законодателство в Р България.
9.Предоставяне на услугата „Социален асистент” на потребителите. - Помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; - Административни услуги; - Медицински услуги; - Педагогически услуги за деца; -Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца;
10.Предоставяне на услугата „Домашен помощник” на потребителите. Помощ за поддържане на лична хигиена; - Поддържане на хигиена в жилищното помещение, обитавано от обгрижваното лице; - Доставка/приготвяне на храна, помощ при хранене; - Битови услуги.
Партньори
Партньори:
Фондация „Сбъдната мечта” – с. Гомотарци
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 100 456 BGN
Общ бюджет: 98 691 BGN
БФП: 90 766 BGN
Общо изплатени средства: 90 544 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 90 766 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 20 091 BGN
2010 70 453 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
90 544 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 77 151 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 17 078 BGN
2010 59 885 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
76 962 BGN
В т.ч. Национално финансиране 13 615 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 3 014 BGN
2010 10 568 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
13 582 BGN
Финансиране от бенефициента 8 770 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз