Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-3.2.06-0016-C0001
Номер на проект: 14-32-16
Наименование: Разработване на платформа за опосредяване дейностите по управление и потребление на електронни публични регистри, поддържани от Дирекция за национален строителен контрол
Бенефициент: ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 23.07.2014
Начална дата: 01.10.2014
Дата на приключване: 01.10.2015
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Подобряване на обслужването за гражданите, бизнеса и свързаните администрации от страна на ДНСК, чрез изграждането на платформа за управление и поддръжка на регистрите на ДНСК
Дейности: Дейност 1 Управление на проекта Изпълнението на дейността ще се извършва от екип за управление на проекта от служители на ДНСК, в чийто състав са включени ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Дейността се изразява в навременно организиране на процедурите за избор на изпълнители по проекта, координиране и организиране на оценката на избор на изпълнители, сключване на договори с тях и управление на договорите, контрол, мониторинг и отчитане на дейностите по проекта, публикуване на материали по проекта на Интернет портала на ДНСК, комуникация с Управляващия орган на ОПАК, изготвяне на документация по проекта, вкл. междинни и финален доклади, финансово управление на проекта, вкл. авансово, междинни и окончателно искане за плащане към УО на ОПАК, разплащане към избраните изпълнители и др. За да се гарантира законооъборазното и целесъобразно подготвяне и провеждане на процедурите по реда на ЗОП, ще бъде нает външен консултант, който да разработи документации за обществени поръчки за дейностите на проекта. Това ще осигури и съкращаване на сроковете за изпълнение на дейностите по проекта, тъй като ще бъде използвана външна експертиза, която да позволи в значително поз-кракти срокове, разработването и публикуването на тръжни процедури. В изпълнение на изискването на настоящата процедура, в дейността по управление на проекта се предвижда и извършването на независим задължителен одит на проекта.
Дейност 2 Разработване и внедряване на функционалности по електроннно управление на процеса на водене и поддръжка на публичен регистър по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ В рамките на дейността ще бъде разработена регистровата система, която да опосреди работата на служители на администрацията, гражданите и бизнеса с публичния регистър по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Нормативното основание за водене на регистъра и негвата структура са описани в Наредба № РД-02-20-25 от 3 декември 2012 г.на МРРБ, за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. Регистровата система, която ще бъде изградена по смисъла на настоящето проектно предложение ще представлява модулно, уеб-базирано решение, с централизирана база от данни, за улесняване на дейностите по администриране на данните, достъпа до регистъра, търсенето и изготвянето на справочна информация за реализация на услугите, свързани с регистъра и публичното му представяне на интернет страницата на . Изграждането й на модулен принцип ще позволи гъвкавост и лесна разширяемост, за гарантиране на устойчивото развитие на системата в бъдеще. Ще бъде проектирана по начин, позволяващ да се поддържа пълна функционалност и добра работоспособност при съществено увеличаване на обема на обработваната информация и броя на едновременно работещите потребители. Системата ще бъде проектирана и разработена в съответствие с изискванията на ЗЕУ, НОИОСИС и свързаните подзаконови нормативни актове, за постигане на съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност. Системата ще сигурява достъп на оторизирани потребители с определени права на достъп и работа с различните информационните масиви и техните компоненти, в условията на бърз и сигурен достъп до базата данни, бързо генериране и бърза визуализация на изискваната от потребителя информация, за постигане на по-високи нива на потребителска удовлетвореност. Основните функционалности са свързани с: Онлайн подаване на заявление за вписване / актуализация / заличаване на данни в регистъра от оператори, които извършват дейностите по валидация, проверка и вписване на обстоятелства в регистъра по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ.; Проверка и валидиране на получените заявления в регистровата система от отговорен служител на ДНСК Реализация на публичната част на регистъра, в съответствие с добрите практики за визуализация на информация, с разширена система за търсене и възможност за визуализация на данните по юридически лица и експерти Справки в данните в регистъра Унификация и създаване на таксономична система, осигуряваща уникалност на записте в него и извършване на автоматични проверки за спазване на нормативните изисквания, при въвеждане на данни от заявител Проектиране и разработване на система, в съответствия с изисквания на ЗЕУ за обслужване на електронно подадените заявления в целия жизнен цикъл по предоставяне на свързаните регистъра услуги Изграждане на интерфейс за връзка със с централните системи на електронното правителство на РБ
Дейност 4 Дейности за информация и публичност В рамките на тази дейност ще бъдат организирани една входяща пресконференция при стартиране на проекта и една финална пресконференция при завършването му. На тях ще бъдат поканени журналисти от медии и заинтересовани лица и ще бъде представен проекта, очакваните и постигнатите резултати, както и къде могат да бъдат намерени те с цел мултипликация. Материалите от проекта, ще бъдат публикувани на Интернет портала на ДНСК, където ще бъде публикувано и кратко представяне на самия проект. В допълнение се предвижда да бъдат подготвени и отпечатани 1000 информационни материала за резултатите от проекта. Информационните материали ще представляват пакет, съдържат брошура с цели, дейности и резултати по проекта, ноутпадове, химикалки. Отпечатването на материалите ще бъде на два етапа – първи етап в началото на проекта и втори етап при приключването на проекта.
Дейност 3 Разработване и внедряване на функционалности по автоматизация на процеса по електронна обработка, обмен на данни и поддръжка на регистъра на наказателните постановления и за предоставяне на услуги по смисъла на Закона за администрацията. В рамките на дейността ще бъде разработена регистровата система, която да опосреди работата на служители на администрацията, гражданите и бизнеса с регистъра по смисъла на Закона за администрацията. Допълнителни разпоредби, §1., т.2, „в“... Регистровата система ще облекчи значително предоставянето на електронните услуги на ДНСК, свързани с удостоване на фактология относно наличието или липсата на извършени нарушения по Закона за устройство на територията, които се издавт на юридически лица и еднолични търговци от Централно управление на ДНСК. Към настоящият момент, регистърът се поддържа в електронна (.xls) форма, но търсенето и валидацията спрямо него са изключително затруднени от факта, че липсва консистентна база данни, информацията е сегментирана и за периоди. В процес на подготовка за реализация е проект за електронно заявяване на услугата по издаване на Удостоверение за извършени нарушения по Закона за устройство на територията. Изграждането на регистрова система за управление и поддържане на данните и обстоятелствата ще облекчи значително работата на служителите на администрацията и ще доведе до намаляване на сроковете по предоставяне на услугите и повишаване на качеството на административното обслужване. Системата, която ще бъде изградена по смисъла на настоящето проектно предложение ще представлява уеб-базирано решение, с централизирана база от данни, за улесняване на дейностите по администриране на данните, достъпа до регистъра, търсенето и изготвянето на справочна информация за реализация на услугите, свързани с регистъра. Системата ще бъде проектирана и разработена в съответствие с изискванията на ЗЕУ, НОИОСИС и свързаните подзаконови нормативни актове, за постигане на съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност. Системата ще сигурява достъп на оторизирани потребители с определени права на достъп и работа с различните информационните масиви и техните компоненти, в условията на бърз и сигурен достъп до базата данни, бързо генериране и бърза визуализация на изискваната от потребителя информация, за постигане на по-високи нива на потребителска удовлетвореност. Основните функционалности са свързани с: Обработка на онлайн подадените заявление за издаване на удостоверения.; Функционалност по автоматизирана проверка и валидиране на получените заявления в регистровата система от отговорен служител на ДНСК Справки в данните в регистъра Изграждане на интерфейс за връзка със с централните системи на електронното правителство на РБ
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 477 554 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Административни услуги, предоставяни онлайн
Индикатор 2 (Д) По Дейност 1 - Сключени договори с екипа на проекта
Индикатор 3 (Д) По Дейност 1 - Подготвени тръжни задания
Индикатор 4 (Д) По Дейност 1 - Одитен доклад
Индикатор 5 (Д) По Дейност 2 - Функционираща система
Индикатор 6 (Д) По Дейност 2 - Електронна услуга, обслужвана чрез регистъра
Индикатор 7 (Д) По Дейност 3 - Функционираща система
Индикатор 8 (Д) По Дейност 3 - Електронна услуга, обслужвана чрез регистъра
Индикатор 9 (Д) По Дейност 4 - Проведени пресконференции
Индикатор 10 (Д) По Дейност 4 - Подготвени и отпечатани информационни материала за проекта


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз