Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0192-C0001
Номер на проект: ESF-1113-03-13004
Наименование: "Подкрепа за обучение и заетост"
Бенефициент: "ЕКОГРУП" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 09.05.2014
Дата на приключване: 09.09.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Добрич
                    Балчик
Описание
Описание на проекта: ) Да се стимулира включването и умението за учене през целия живот на 24 младежи, регистрирани в ДБТ чрез обучение по професионална квалификация и ключови компетентност.
Дейности: Дейност 1 Организация, управление и мониторинг на проекта Обосновка: Дейността е необходима за постигане целите на проекта, осигуряване на ефикасно, ефективно и надеждно изпълнение. Подготовката за дейността ще започне веднага след сключване на договор с ДО. Ще включва:, Сключване на договори между екипа и управителя на Екогруп ЕООД, разпределяне на конкретните отговорности, изготвяне на длъжностни характеристики. Издаване на оперативни заповеди, подготовка на планиращи документи - адаптиране на плана за действие към актуалното време, план за оперативни срещи и комуникация на екипа, план за провеждане на процедури по ПМС 69/2013 година, изготвяне на план за разходване на средствата, изготвяне на план за вътрешен мониторинг и оценка на проекта, план за информационна кампания, доставка на консумативи и канцеларски материали за нуждите на проекта, Подготовка на образци за използваните документи и отчетни форми. Изпълнение на дейността: Ще се осъществява оперативно и чрез заседания на екипа в присъствието на управителя на фирмата в съответствие с изготвения план. Ще бъдат провеждани и оперативни срещи, когато е необходимо, както и срещи в края на всяка дейност за анализ и оценка на съответните етапи на обучението. При управлението на проекта ще се спазват принципи на екипност, прозрачност, оперативност, ясно формулиране на ролите. Ще се осъществява чрез: създаване на документи, реализиране на дейности, анализ на данните, анализ на възможните проблеми, ограничения и рискове и набелязване на мерки за изпреварващи действия.
Дейност 2 Подбор на крайните бенефициенти, регистрирани безработни до 29 години Обосновка: Дейността е необходима за осигуряване на оптимален брой лица от целевите групи за включване в дейностите по проекта. Ще бъде извършена в съответствие с правилата за подбор, предвидени в процедура за подбор на представители на целевата група по приоритетна ос 1 на оперативна програма «Развитие на човешките ресурси» , процедура 051PO001-1.1.13 - «Ново работно място» , в сътрудничество с ДБТ община Добрич и Добричка. Подготовка за дейността: Ще започне непосредствено след подписване на договор с ДО през първия месец от реализиране на дейността. Ще се направят информационни съобщения по местното радио и в местната преса. Провеждането на информационна кампания по подбор на бенефициенти ще бъде документирана съгласно изискванията на Ръководство за бенефициенти към настоящата процедура. Изпълнение на дейността: Подборът ще се осъществява текущо, съобразно процедура за подбор, като първо ще се направи подбор по професии „Сервитьор- барман” – втора степен на професионална квалификация и част от професия „Администратор в хотелиерството” , в предвид продължителността на обучение по професионална квалификация. Опитът на кандидата показва голям интерес към упражняването на тези професии, което ще даде силен старт на кампанията по подбор и възможност на не класираните желаещи бенефициенти да се включат във втория етап на подбор по професии „Камериер” и част от професия „Хлебар- сладкар”- производство на пици. При извършване на подбора ще прилагат задължителните изисквания за входящо образователно ниво за съответната степен на професионална квалификация или част от професия. Ще бъде поставено изискване за здравословно състояние/ доказано с медицинско удостоверение от личния лекар, че професията, по която кандидатът желае да се обучава и практикува не е противопоказна за здравословното му състояние/, съгласно изискванията на Закона за професионално образование и обучение/, Включва: • Подаване на Заявка до Дирекции БТ община Добрич и община Добричка с посочени критерии за кандидатстване в съответствие с изискванията за допустимост на целевите групи по настоящата процедура. • Провеждане на подбор по реда на процедурата на два етапа за формиране на 4 групи за обучение по професии. Подборът ще приключи със сформиране на две групи за обучение по професии, наричани по- долу както следва: Първа група обучаеми- представители на целевата група, които ще се обучават и практикуват по професии: „Сервитьор- барман” – втора степен на професионална квалификация и част от професия „Администратор в хотелиерството” и Втора група обучаеми, представители на целевата група, които ще се обучават и практикуват по професии „ Камериер” и част от професия „Хлебар-сладкар”- производство на пици. След приключване на подбора на всяка група, ще се проведат работни срещи с избраните кандидати: представяне, подписване на индивидуални договори за участие и обучение, провеждане на анкета за очакванията от обучението по ПК и КК, попълване на декларации за доброволно предоставяне на лични данни, други организационни въпроси.
Дейност 3 Провеждане на обучение по ключова компетентност 2 Общуване на чужди езици Обосновка: По данни на ИТАР-ТАСС до края на м. Октомври над 400 хиляди руски туристи са посетили България, което е с 30 % повече от посещенията през 2011 година. Гостите на комплекс Добруджа, където ще бъдат наети на работа след приключването на обучението представителите на целевата група, също са предимно руски туристи. Поради провеждането на младежкия фестивал Вълна на идеите в с. Кранево, само в периода юни-юли в Кранево идват над 5000 младежи и деца, които говорят руски език. В последните години руският език е все по- малко застъпен в образователната система и все по-малко младежи говорят руски език. Обучението по руски език, включен като ключова компетентност «Общуване на чужди езици» значително ще повиши професионалната пригодност на наетите на работа младежи и ще повиши качеството на предлагания хотелиерски продукт от страна на Екогруп ЕООД. Подготовка на дейността: Провеждането на обучение по ключова компетентност 2 ще бъде подготвено през третия месец от реализиране на дейността и ще включва провеждане на процедура по реда ПМС 69/2013 г. Ще се изпрати покана до Изпълнител, включен в списъка на доставчици на обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”- Руски език от гр. Добрич. В поканата ще бъде поставено изискване обучението да бъде с хорариум от 100 часа за придобиване на езикови компетентности по руски език на ниво А1 от Европейската езикова рамка на две групи по 12 човека. След представяне на оферта от изпълнителя, с него ще бъде сключен договор за провеждане на обучението Изпълнение на дейността: Всички представители на целевата група ще преминат обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици ” с хорариум от 100 часа, с продължителност 17 работни дни по 6 часа дневно. Преди започването на курса ще бъде проведен тест за определяне на входящото ниво на обучаемите. Първата група обучаеми ще премине обучение по ключова компетентност 2 през осмия месец от реализиране на дейността, след приключване на професионалната подготовка, а втората група обучаеми ще започне обучителната си подготовка с обучение по ключова компетентност. От избраната организация изпълнител на дейността ще се изисква да проведе обучението в собствена база, да предостави на обучаемите учебни материали, да осигури обучители с необходимата квалификация и правоспособност, да води присъствен списък по време на обучението, да извърши текущо и крайно оценяване на резултатите от обучението, да издаде сертификати за проведено обучение по Руски език на ниво А1 по европейската езикова рамка на всеки представител на целевата група, който успешно приключи подготовката и положи успешно необходимите изпити. По време на провеждане на обучението по ключови компетентости на бенефициентите ще бъдат изплащани стипендии, съгласно условията на настоящата процедура и разходи за път на пътуващите от Община Добричка
Дейност 4 Закупуване на оборудване и обзавеждане, необходими за създаването но нови работни места за представителите на целевата група Обосновка: Инвестициите в ново оборудване ще дадат възможност да се разкрият нови работни места или да се модернизира съществуващо оборудване. Това ще доведе до създаване на нови, съвременни условия на работа за откритите работни места. За работещите ще се създадат модерни условия за труд, удобство и комфорт при работа, което ще повиши мотивацията им за заетост, а от там и конкурентните предимства на Екогруп ООД. Подготовка на дейността: Дейността ще бъде планирана при стартирането на проекта в одобрения план- график за дейностите по проекта и плана на тръжните процедури. Подготовката включва избор на изпълнители по реда на ПМС 69/2013 г. При провеждане на процедурата ще бъдат спазвани образци на документи в съответствие със Заповед № Р-79/30.03.2011 г. за управление на средствата от Европейския съюз и бланки, включващи логото на операцията и позоваване, сочещо, че оперативната програма се осъществява с подкрепа от ЕСФ на ЕС. Доставката на оборудването ще бъде обособена в три отделни позиции в зависимост от предмета на оборудването. Ще бъдат изпратени покани да до 4 различни изпълнители за доставка на: оборудване за производство на пици, оборудване за фронт-офис, компютърна техника за фронт офис и доставка на почистваща техника.След получаване на оферта от страна на изпълнителите, с тях ще бъдат сключени договори за доставка. Изпълнение на дейността: Разходите за дейността са по правилата на ЕФРР , допустими са по чл. 8 ал. 1 от ПМС 180/17.07.2007 г, и са пряко насочени към създаване на нови работни места за представителите на целевите групи. На изпълнителите ще бъде възложена доставка на: • Оборудване за производство на пици, с обща стойност 8380 лв., състоящо се от хладилна маса среднотемпературна за пици с вместимост 386 л., мощност 0,35 kw/230V, 2025х800х990h- 1 брой, професионална фурна за пици, неръждаема стомана, защита при прегряване, 4.2 kW размери , спирална тестомесачка с фиксирана глава, обем на басанa - 10 литра, за 7 кг тесто, мощност 0.37 kW, монофазна. С тях ще бъде обособен участък за производство на пици и закуски в ресторанта на хотел «Добруджа-1» . До сега в обекта няма такъв участък и се очаква към произвежданите пици и закуски да се прояви голям интерес от страна на гостите на заведението, особено от децата и младежите. Оборудването, което е предвидено отговаря на най-съвременните изисквания и ще даде възможност на бенефициентите да упражняват професията в условията на най- модерната професионална техника. • Оборудване за фронт- офис, с обща стойност 6860 лева, състоящо се от рецепция, сейф и два офис стола за фронт-офиса на хотел Добруджа- 1. Провелите подходяща професионална квалификация младежи ще бъдат назначени на работни места, които създават първите впечатления на гостите от хотела. От тяхната организираност, делово и вежливо отношение, от изрядното и естетично работно място ще зависят първите впечатления на гостите. Хотелът е преустроен като такъв от бивша почивна станция и сега съществуващата рецепция е морално и технически остаряла, а доброто обслужване на клиентите предполага предоставяне на все-повече допълнителни услуги на рецепцията. Поставянето на нова, естетически издържана рецепция и предоставянето на възможност за съхраняване на ценни вещи ще повиши качеството на предлаганите услуги във фронт-офиса, а поставянето на ергономични столове на работното място ще подобри условията на труд на назначените младежи. • Компютърна техника за фронт –офис, на стойност 1847 лева, състояща се от компютърна конфигурация/компютър, монитор, клавиатура, мишка / и многофункционална машина/принтер, скенер, факс/ В хотелиерството по-добрата техническа съоръженост повишава качеството на неговия продукт. Електронизацията навлиза не само в резервациите, но и при оформяне на сметките на клиентите, което създава сигурност и удобство при разплащанията. Модернизирането на рецепцията ще предостави възможност на младежите да работят в съвременна и динамична среда, ще се създадат условия те да харесат упражняваната профисия и работното си място, което е предпоставка за осигуряване на трайна заетост. • Почистваща камериерска техника и камериерски колички, на стойност 5055 лева, състояща се от три камериерски прахосмукачки, три водопрахосмукачки за сухо и макро почистване и 6 броя едностранни камериерски колички. Предвидените прахосмукачки са с ниско нива на шум и висок клас енергоспестящ клас. Изпълнението на дейността ще приключи със съставяне на приемателно-предавателни протоколи за доставеното оборудване, издаване на фактура, попълване на гаранционни карти за получената доставка. Оборудването ще бъде маркирано със стикери в съответствие с правилата за получаване на БФП от ЕС.
Дейност 5 Провеждане на професионално обучение Обосновка: Успешното реализиране на дейността ще доведе до изпълнението на основната и специфична цел №6, формулирани в настоящото проектно предложение. Подготовка на дейността: Дейността ще се извърши от обучаваща организация, определена по реда на ПМС 69/2013 г. за избор на изпълнител между три оферти. При провеждане на процедурата ще бъдат спазвани образци на документи в съответствие със Заповед № Р-79/30.03.2011 г. за управление на средствата от Европейския съюз и бланки, включващи логото на операцията и позоваване, сочещо, че оперативната програма се осъществява с подкрепа от ЕСФ на ЕС. Ще протече в следната последователност: подготовка и съгласуване на процедурата с АЗ чрез ДРСЗ, покани до минимум три организации, с приложени изисквания към обучението, издаване на заповед за назначаване на комисия за оценка и класиране на постъпилите оферти от трима члена, събиране и разглеждане на офертите, изготвяне на доклад с класиране на офертите по критерий „икономически най-изгодна оферта”, определяне на решение за избор на изпълнител, покана до класирания на първо място кандидат, уведомителни писма до неспечелите, сключване на договор с избрания изпълнител. С избраната обучаваща организация ще бъде сключен договор за извършване на обученията. Неразделна част от договора с обучителната организация ще бъдат: учебни програми и учебен график с разбивки по дни и часове, както и с посочено място, на което ще се реализира обучението и обучители, които ще провеждат обучението. Задължително изискване ще бъде обучителите да отговарят на изискванията на ДОИ за обучение по професията. Изборът по критерий „Икономически най-изгодната оферта ще включва критерии: Цена на предлаганото обучение, опит в обучението по възлаганите професии, опит и квалификация на обучаващия екип, използвани методи на преподаване с определена тежест по всеки критерий. Към обучаващата организация ще бъдат предявени изисквания за стриктно спазване на ДОИ за придобиване на квалификация по съответните професии Изпълнение на дейността: На обучаващата организация ще бъде възложено извършване на обучение за придобиване на квалификация по професия или част от професия в дневна форма, организационна форма квалификационен курс, съответно: • Част от професия с трета степен на професионална квалификация - Професия: „Администратор в хотелиерството”, код 811020,Специалност:„Организация на обслужването в хотелиерството” код : 8110201 с хорариум 600 часа- 6 представители на целевата група със завършено средно образование. • Първа степен на професионално образование по Професия „Камериер” код: 811030,Специалност „Хотелиерство” код: 8110301 с хорариум 300 часа- 6 представители на целевата група с минимално входящо образователно равнище- завършен шести клас • Втора степен на професионална квалификация по Професия : „Сервитьор-барман” код: 811080, Специалност: „Обслужване на заведения в обществено хранене” код: 8110801 с хорариум 660 часа- 6 представители на целевата група с минимално входящо образователно равнище- средно образование • Част от професия с втора степен на професионална квалификация Професия: „Хлебар- сладкар” код : 541030 • Специалност „Производство на хляб и хлебни изделия” код: 5410301 с хорариум 300 часа минимално входящо образователно равнище основно образование. Към обучаващата организация ще бъде поставено изискването обучителната програма да съдържа теория и практика, учебните занятия по теория да бъдат с продължителност не по- малко от 6 часа дневно, а занятията по практика до 7 часа дневно. Обучението да включва производствена практика, която да се проведе в условията на ресторантите и хотелите на Екогруп ЕООД. По време на обучението на представителите на целевата група ще се изплащат стипендии в размер на 8 лева за всеки присъствен ден, а на живеещите извън град Добрич ще бъдат закупети карти за обществен транспорт от населеното място до гр. Добрич. Присъствието на учебни занятия ще бъде отразявано в присъствени листи. Всеки представител на целевата група, успешно положил изпитите по теория и практика на професията ще получи предвиденият в ЗНП документ според степента на проведената професионална квалификация, издаден от обучаващата организация.
Дейност 6 Наемане на успешно завършилите обучението лица Обосновка: Включването в заетост на представителите на целевата група ще им даде възможност за придобиване на трудов опит, който да повиши пригодността им за заетост и в дългосрочен план им предостави възможности за кариера в областта на ресторантьорския и хотелски бранш. Подготовка на дейността: Успешното изпълнение на дейността е в пряка връзка с успешното изпълнение на дейности 2, 3 и 5 от проектното предложение. Подготовка за изпълнение на дейността ще бъде и проведената производствена практика на първата целева група в условията на дружеството, при което те ще се запознаят с условията и изискванията на работата. Изпълнение на дейността: Всички успешно завършили обученията представители на целевата група ще бъдат наети в Екогруп ЕООД за срок пот 6 месеца през деветия месец от реализирането на проектните дейности. С всеки бенефициент ще бъде сключен срочен трудов договор на пълно работно време с продължителност 8 часа дневно при работа на смени и 5 дневна работна седмица. През работната седмица на работещите на смени ще бъде предложена възможност за нощуване в хотелската база на кандидата в с. Кранево. При назначаването и по време на работа за преките бенефициенти ще бъдат гарантирани всички изисквания на КТ, ЗЗБУТ, КЗОО. На всички ще се връчат длъжностни характеристики. Ежедневното явяване на работа ще се отчита с присъствени форми, въз основа на които ще бъдат съставяни и ведомостите за заплащане на положения труд. Успешно завършилите обучението младежи ще бъдат назначени на работни места съответно: На новообособения участък за производство на пици в ресторанта на - 4 представители от целевата група, придобили квалификация по част от професия Хлебар- сладкар” код : 541030 Специалност „Производство на хляб и хлебни изделия” код: 5410301, на две смени. В ресторант Чучурите ще бъдат назначени другите двама представители на целевата група, успешно приключили обучението по професията. На модернизираната рецепция в хотел Добруджа- 4 представители на целевата група, придобили квалификация по част от професия „Администратор в хотелиерството”, код 811020, Специалност: „Организация на обслужването в хотелиерството” код : 8110201 на смени. На рецепцията на хотел Добруджа- 2 ще бъдат назначени другите двама представители на целавата група, придобили тази квалификация. Придобилите квалификация по професия „Камериер” код: 811030,Специалност „Хотелиерство” код: 8110301 ще бъдат разпределени съответно по трима в хотел Добруджа- 1 и Добруджа- 2, а придобилите квалификация по професия „Сервитьор-барман” код: 811080, Специалност: „Обслужване на заведения в обществено хранене” код: 8110801, ще бъдат разпределени в ресторант «Чучурите» и ресторанта към хотел «Добруджа- 1» За срока на договора на заетите ще бъдат изплащани възнаграждения в съответствие с на МОД за 2013 година за икономическа дейност „Ресторантьорство и хотелиерство ” и съответната квалификационна група – 5 – та /за професиите Камериер , Пицар и Сервитьор- барман/ – 430 лева месечно и 7 – ма / за професията Администратор/-515 лева месечно, заложени в бюджета. Всички представители на целевата група ще имат право на платен годишен отпуск от 20 дни, ще се начисляват дължимите от работодателя осигурителни плащания към които се отнася разкритото работно място за период от 6 месеца въз основа на изготвени ведомости за заплати, платими чрез превод на работната заплата по банкови карти на всеки бенефициент. Проучвания относно становището на преките бенефициенти относно различни аспекти от тяхната трудова заетост ще бъдат извършвани, обобщавани и анализирани от екипа на проекта на различни етапи по време на работата и при необходимост ще бъдат предприемани корегиращи въздействия.
Дейност 7 Информиране и публичност Обосновка на дейността: Дейността се предвижда, за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Тъй като в началната фаза проектът разчита да достигне до възможно най-много потенциални бенефициенти, дейността е от съществена важност за реализиране на следващите дейности по проекта. Подготовка на дейността: Включва: Изготвяне на план за информационна кампания, провеждане на процедури по реда на ПМС 69/2013 г. за избор на изпълнител на рекламните материали, сключване на договор с изпълнителя, Изпълнение на дейността: За информиране на потенциалните бенефициенти, заинтересованите страни и обществеността, както и за разпространяване на финансовия принос на общността ще бъдат изпълнени: Информационна среща при стартиране на проекта – за да се оповестят предвидените дейности, срокове, обхвата и очакваните резултати от реализирането на проекта, Текуща информация за проекта- съобщения по радио Добруджа, публикации в регионалните вестници на различни етапи от реализирането на проекта. На участващите в информационните събития ще се раздават листовки за проекта. Ще се изработят 5 рекламни табели, която ще се поставят на видно място в обектите на фирмата. За всеки бенефициент, обучител и член на екипа ще се изработят баджи с отличителните знаци на проекта. Ще се проведе заключителен семинар по проекта за оповестяване на реализираните дейности и постигнатите резултати. На местата на провеждане на информационни събития и местата за провеждане на обучителните дейности ще бъдат поставени плакати с основна информация за проекта. На придобитото оборудване, свързано със създаването на работни места ще бъдат залепени стикери, с отличителните знаци на проекта и приноса финасирането, получено от ЕС. При изработването на всички рекламни и информационни материали ще се спазват правилата и специфичните технически изисквания, описани в Ръководство за информиране и публичност на помощта от фондовете на ЕС съгласно регламент 1828/2006
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 167 450 BGN
Общ бюджет: 154 067 BGN
БФП: 154 067 BGN
Общо изплатени средства: 108 843 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 154 067 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 108 843 BGN
2015 0 BGN
108 843 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 130 957 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 92 516 BGN
2015 0 BGN
92 516 BGN
В т.ч. Национално финансиране 23 110 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 16 326 BGN
2015 0 BGN
16 326 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз