Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0148-C0001
Номер на проект: ESF-1113-07-08001
Наименование: "Козметично ателие "БЕТИ_ОРВА""
Бенефициент: БЕТИ-ОРВА-Бедиха Неджибова
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 09.05.2014
Дата на приключване: 09.10.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Разград
                    Разград
Описание
Описание на проекта: Повишаване икономическата активност и развитие на пазара на труда чрез разкриване на работни места за безработни младежи до 29 г възраст, преминали обучение за професионална квалификация по професия „Козметик” и ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” в рамките на проекта, с подкрепата на безвъзмездната финансова помощ.
Дейности: 1. Информиране и публичност При стартирането и приключването на проекта ще се проведат пресконференции с местните медии, като ще им бъде дадена информация относно целите на програмата, финансиращите структури, целта на проекта, методиката на работа и резултатите. Ще бъдат отпечатани рекламни материали за същността на проекта и перспективите, които предлага. Те ще бъдат разпространявани сред представители на целевата група и работодатели. Ще бъде изработена табела, която ще се постави на мястото на провеждане на дейностите /фирмената база/. Ще бъдат изработени стикери за закупените за обучението материали и за закупеното за разкриване на новите работни места оборудване. В началото и края на проекта ще бъдат пуснати по две обяви в местните вестници.
2. Подбор на участници от целевата група Дейността обхваща представители на описана вече целева група – безработни младежи до 29-годишна възраст, регистрирани в бюро по труда гр. Разград, обл. Разград, отговарящи на изискуемото от ЗПОО минимално входящо образователно равнище за съответната професия и специалност и насочени за участие в проекта. Подборът на обучаваните ще се осъществи по преценка на специалистите от Д”БТ”– Разград, кандидата и екипа, като бъдат спазени принципите на равнопоставеност, равни възможности и превенция на дискриминацията. Ще се осъществи по предвидената в Ръководството на бенефициента процедура за подбор на представители на целевата група по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: „Ново работно място”, като се направи преценка на нагласата, мотивацията за участие в обучението, трудова ангажираност и бъдеща реализация в областта на изучаваната професия. Решаващо за подбора и окончателния избор на участници в обучението ще бъде тяхното желание за развитие, последващи обучения, трудова реализация по професията. Ще бъде сформирана група от 10 човека, които ще участват в предвидените обучения и успешно завършилите ще бъдат назначени на новооткритите работни места за срок от 12 месеца. Броят на участниците е съобразен с изискването за постигане на максимална ефективност от обученията, както и с възможностите и нуждите на кандидата да осигурят условия за обучение и последваща трудова заетост.
3. Провеждане на квалификационно обучение по професия „Козметик”- втора степен на професионална квалификация Обучението ще се проведе в базата на кандидата. За провеждане на занятията ще бъде използвано помещението за козметични услуги на кандидата с намиращото се в него оборудване. Дневно участниците ще бъдат ангажирани 7 учебни часа по теория и 7 при практическото обучение. Обучението ще бъде проведено съгласно рамкова програма „Б” – за професионално обучение с придобиване на втора степен професионална квалификация по професия „Козметик”,код:815020, специалност ”Козметика”, код:8150201. Общият брой на часовете по програмата е 660 часа, от които 228 часа теория и 432 часа практика. Общият обем на обучението е 95 дни. За периода на обучението са предвидени стипендии в регламентираните от насоките за кандидатстване размери. В бюджета са предвидени средства за транспорт на пътуващите курсисти /предвиждаме 5 човека от населените места на общината/. В бюджета са предвидени средства за ел. енергия, която ще бъде изразходвана по време на обучението: Количеството ел.енергия е изчислено на база почасовия разход на предвиденото за обучението оборудване и климатизация, като е съобразено с натоварването на техниката при предишните обучения, провеждани във фирмата. За провеждането на обучението са предвидени материали и консумативи, които ще бъдат осигурени от нас и са подробно разписани в Бюджета. След приключване на обучението ще бъдат проведени изпити, съгласно Националните изпитни програми по професията. Успешно издържалите изпитите ще получат Свидетелство за професионална квалификация.
4. Провеждане на обучение по ключова компетентност „Английски език” Успешно приключилите обучението за придобиване на професионална квалификация, представители на целевата група, ще бъдат включени в обучение по Ключова компетентност 2 – „Общуване на чужди езици” – Английски език. Обучението ще се проведе от, избрана по реда на ПМС 69, обучителна организация, тъй като кандидатът няма опит в провеждането на мотивационни обучения. Целта е да се осигурят условия за пълноценно усвояване на предоставените възможности за усъвършенстване на обучаемите лица. Изборът на ключова компетентност е свързан с възможностите за трудова реализация по професията. Към обучителната организация ще се постави изискването за провеждане на входящ тест за установяване на нивото на обучаемите лица, с което да бъде съобразено и самото обучение. Обучението ще се проведе в базата на кандидата. Учебният план ще бъде осигурен от обучителната организация в съответствие с показаните от предварителния тест резултати. Дневно участниците ще бъдат ангажирани 7 учебни часа. Общият брой на учебните часове е 100 часа, от които 50 часа теория и 50 часа практика. Общият обем на обучението е 15 дни. В бюджета са предвидени средства за транспорт на пътуващите курсисти /предвиждаме 5 човека от населените места в общината/. Необходимите материали и консумативи ще бъдат осигурени от обучителната организация – изпълнител и ще бъдат подробно разписани в офертите и договора за обучение. Успешно приключилите обучението ще получат Удостоверение за преминато обучение по английски език.
5. Създаване на нови работни места За обезпечаване на успешната реализация на проекта ще бъдат разкрити осем работни места. Към настоящия момент фирмата разполага с един фризьор-козметик на пълен работен ден, което е изключително недостатъчно в аспекта на непрекъснато растящия интерес към този вид услуги. Настоящата процедура предлага задоволяване на нарастващите нужди на фирмата от разкриване на още работни места, обогатяване на материалната база и осигуряване на квалифицирана и дългосрочно наета работна ръка. Фирмата притежава сравнително добре оборудвана козметична база, която до момента е използвана единствено за обучителни нужди, поради липсата на средства за нейното разширяване и дооборудване. Предлаганата по програмата финансова подкрепа за инвестиционни разходи и разходите за труд на новонаетите лица прави възможно разширяването на дейността на фирмата и разкриването на новите работни места. Благодарение на това е възможно закупуването на описаното в бюджета оборудване: • Професионален комбайн за маникюр и ноктопластика Fit Nails 6 в 1 – 1 бр • Педикюрен стол DINO III – 1 бр • Преносима IPL система за премахване на окосмяването Emily – 1 бр • Кавитация+Монополярен RF+Триполярен RF+Вакуум – 1 бр • Козметично легло – 1 бр За доставка на посоченото оборудване ще се проведат процедури по ПМС 69. Подготовката на документацията и провеждането на процедурите ще се осъществи от екипа на проекта и кандидата.
6. Трудова заетост на обучените лица След приключване на обученията, на успешно положили изпитите и придобили съответната професионална квалификация и компетентност лица, ще бъде осигурена трудова ангажираност за срок от 12 месеца. Предвид натовареността на ателието и пълното оползотворяване капацитета на разкритите работни места и закупено оборудване, назначените младежи ще бъдат разпределени на две смени по осем часов работен ден. Продължителността на работа на ателието е съобразена с интереса и възможностите на клиентелата, на база дългогодишния опит на фирмата. Основната дейност на фирмата- кандидат е, съгласно НКИД 96.02 – Фризьорство и козметични услуги. Осемте човека ще бъдат назначени на длъжност Козметик - код по НКПД 5142 2002. В бюджета на проекта са предвидени средства за обезпечаване на трудовите възнаграждения на персонала и осигурителни вноски за сметка на работодателя, за период от 12 месеца. Размерът на възнагражденията е съобразен с МОД 2012 г.
7. Вътрешен мониторинг Организацията на проекта и вътрешния мониторинг ще се осъществява за всяка дейност от Екипа, в зависимост на кого е възложено изпълнението й. При приключването на всяка дейност ще се съставят констативни протоколи. В тях ще бъдат описвани резултатите, трудностите, с които се е сблъскал екипа, причините и начините за преодоляването им . Въз основа на тях ще се вземат решения за по-нататъшната реализация на проекта /план за действие/. Предвижда се постоянен вътрешен мониторинг по отношение на качеството, сроковете и финансовото изпълнение на дейността. Членовете ще упражняват ежеседмичен контрол за изпълнение на планираната програма, присъствието и оценка за степента на придобиване на умения от обучаемите. По време на обучението ще се осъществява обратна връзка за мнението на обучаемите чрез провеждане на беседи. В началото и края на обученията ще се проведат анкети. Възникналите въпроси и мнения ще бъдат предоставяни на кандидата. Ще се направи анализ и оценка от кандидата в края на всяко обучение: очаквани и постигнати резултати; планирани и изразходвани средства; преодолени трудности; възможни алтернативни решения. Водещата организация ще осигури отчитане на финансовите резултати по пера. Финансовите отчети ще се изготвят ежемесечно, за да се следи изразходването на средствата по проекта и ще се прави съпоставка на това, което е залегнато в бюджета и това, което действително е изразходвано. Финансовите отчети ще бъдат представяни на Възложителя съобразно изискванията или при поискване от негова страна.
8. Приключване и отчитане на проекта Приключването на проекта ще се осъществи от екипа и включва систематизиране на цялата проектна документация, оформяне на окончателния доклад и представянето му на Възложителя.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
ПОЛИГРАФ - НЕДЕЛЧО ЕНЕВ
"ДОМИНАНТ" ООД
Би Ейч Ви Груп ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 97 941 BGN
Общ бюджет: 96 203 BGN
БФП: 96 203 BGN
Общо изплатени средства: 78 353 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 96 203 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 19 588 BGN
2015 58 765 BGN
78 353 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 81 772 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 16 650 BGN
2015 49 950 BGN
66 600 BGN
В т.ч. Национално финансиране 14 430 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 2 938 BGN
2015 8 815 BGN
11 753 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз