Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-1957-C0001
Номер на проект: ESF-1203-05-10014
Наименование: "Откриване и развитие на автосервиз"
Бенефициент: "ХАП 13" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.01.2014
Начална дата: 04.04.2014
Дата на приключване: 01.01.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Монтана
                    Монтана
Описание
Описание на проекта: Създаване на устойчив в дългосрочен аспект бизнес, който чрез своите конкурентни предимства (инвестиране в машини/оборудване и в човешки капитал) да създаде възможност за подобряване на микро и макро икономическият климат в региона
Дейности: Дейност 1: Извършване на подготвителни дейности за успешното стартиране на дейността на фирмата. 1.1 Възлагане изработката на стратегия за развитие на новосъздадената фирма – след проучване и подбор на консултантска компания, ще бъде възложена изработката на стратегия за развитие. Тази стратегия за развитие би дала една допълнителна основа за стабилно функциониране на фирмата. Експертната оценка и насоки, чрез разясняване и конкретизация на основните пунктове в създаването и развитието на автосервизна дейност, както и набелязване на показатели за следене, биха внесли допълнителна яснота в общият поглед върху развитието на фирмата. В изработването на стратегията ще вземат участие както представители на консултантската компания, така управителя и ръководителя на кандидата по настоящият проект. Ръководителя на проекта е с повече от петгодишен опит създаването и развитието на автосервизи на територията на цялата страна.
Дейност 2: Доставка на оборудване и първоначално закупуване на материали и консумативи 2.1. Подготовка и сключване на договор за доставка и инсталиране на оборудването – след сключването на договор между кандидата и Договарящият орган, ще бъде направено повторно запитване до няколко по-големи вносители (производители) на оборудването предвидено за закупуване по проекта. След внимателен подбор и съпоставка между получените офертни предложения, ще бъде направен избор на доставчик (един или няколко). Изборът ще бъде основан единствено и само на база оптимално съотношение между цена и качество на предложеното оборудване. При сключването на договор ще бъде отделено специално внимание на клаузите за правилното инсталиране, обучението за работа (инструкции за експлоатация), гаранционна и извънгаранционна поддръжка.
Дейност 3: Цялостна поддръжка и обслужване на ходова част, двигатели и климатична инсталация на автомобили: Изпълнението на същинските дейности по проекта касае: 3.1. Поддръжката и обслужването на ходовата част вкл. смяна на отделни възли и детайли (накрайници, шарнири, биалети, накладки, амортисьори, лагери и т.н.), с цел привеждането им в норми за експлоатация осигуряващи безопасността при движение по пътищата. 3.2. Поддръжката и обслужването на двигатели на различни автомобили вкл. текущо обслужване като смяна на масла, ремъци, филтри и др. консумативи подлежащи на периодичен контрол както и по-задълбочен ремонт на двигатели и скоростни кутии, като основни ремонти, поправка или подмяна на възли и агрегати и др., с цел осигуряване сигурност при движение по пътищата. 3.3. Поддръжката на климатичната инсталация на автомобила включва възстановяване, рециклиране и презареждане на масло и охладител, с цел осигуряване на комфорт при пътуване
Дейност 4: Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице и наетия персонал: В рамките на проекта ще бъдат създадени 2 устойчиви работни места, включително чрез самонаемане. Ще бъде сключен трудов договор със служителя във фирмата, който ще бъде обявен съгласно нормативната уредба на страната;
Дейност 5: Управление на проекта 5.1. Водене на приемен график и стриктен документооборот – създаване на ред за прием. Ежедневно отразяване приходите, разходите и др. счетоводни (съпътстващи) документи 5.2. Упражняване на контрол по отношение на ежедневна доставка на материали – доставка на необходимите резервни части в зависимост от конкретните нужди. Чрез тази дейност се избягва излишната поддръжка на складова наличност на голям асортимент от авточасти (блокиране на финансови средства) 5.3. Анализиране на резултатите посредством изготвяне на SWAT анализ – непрекъснато събиране и анализ на данни, определящи пазарните позиции на предприятието спрямо основните конкуренти на пазара. Определяне на насоките за развитие според силните и слабите страни в моментното състояние на фирмата. 5.4. Насрочване на срещи и преговори с потенциални клиенти, като Застрахователни компании („Доверен сервиз”), предприятия и фирми с голям автопарк – договаряне на регулярно сервизно обслужване на преферентни цени и др.
Дейност 6: Информиране и публичност 6.1. Подготовка и сключване на договор за изработка на табели и стикери за информиране и публичност – своевременно поръчване на материалите, така, че те да може да бъдат поставени на мястото им преди или успоредно с фактическото започване на дейността по проекта; 6.2 Поставяне на информационните табели на видно място пред входа на автосервиза и стикери върху доставеното оборудване за целите на информирането и публичността по проекта и популяризиране на закупеното с европейски средства оборудване;
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 642 BGN
Общ бюджет: 19 633 BGN
БФП: 19 633 BGN
Общо изплатени средства: 19 632 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 633 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 3 928 BGN
2015 15 704 BGN
19 632 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 688 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 3 339 BGN
2015 13 349 BGN
16 687 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 945 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 589 BGN
2015 2 356 BGN
2 945 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз