Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0465-C0001
Номер на проект: ESF-1113-01-07018
Наименование: Създаване на нови работни места за консултанти по европейски проекти
Бенефициент: Е АВАНГАРД ПРОЕКТ КОНСУЛТ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 07.03.2014
Дата на приключване: 01.08.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Осигуряване на възможност за разкириване на нови работни места, чрез наемане на безработни младежи до 29 години.Осигурявайки стимули за бизнеса под формата на субсидия за възнаграждения ще се инвестира и в знанията и уменията на наетите безработни, като им бъде осигурено обучение по ключови компетентности, необходими за адаптиране към условията на новата работа.
Дейности: Дейност 1: Организация и управление на проекта Организацията и управлението на проекта включва: Изготвяне на длъжностни характеристики и подписване на граждански договори с членовете на екипа; Подготовка и провеждане на процедура за подбор на безработни младежи, подготовка на трудови договори за наемане на лица по Проекта; Изготвяне на Работен план за изпълнение дейностите, Времеви график и персоналните задачи на всеки член на екипа; График за провеждане на заседания на екипа за наблюдение, отчитане и проследяване напредъка на изпълнението на проекта и изготвяне на длъжностни характеристики; Изготвяне на План за разпределение и разходване на средствата- паричния поток; Извършване на плащания към назначените младежи и към външни изпълнители;Изготвяне на междинни доклади и заключителен доклад, както и полугодишен и годишен доклад за изпълнението на проекта. Изготвяне на искане за авансово, междинни и окончателно плащане по ДБФП; Финансово управление, свързано с движението на парични потоци, заявяването на финансовите средства, както и системите за финансова отчетност и верифициране на разходите; Изготвяне на график за процедури по ПМС №55; Подготовка на документация предварителен контрол и провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта съгласно изискванията на ПМС №55/12.03.07г.; Контрол по изпълнението и приемане работата на външните изпълнители. Кореспонденция с МЗ и изпълнителите;Изпълнение на дейности за информация и публичност по ОП РЧР
Дейност 2: Подготовка и провеждане на Процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС № 69/2013 г. Осигуряване на ефективност, ефикасност и икономичност при усвояване на отпуснатите средства по ДБФП, недопускане и предотвратяване на конфликт на интереси и прилагането на обективност и безпристрастност при избора на изпълнители на дейности по проекта.След подписвана на управителят ще възложи изпълнението на дейността на експерт юрист. Заедно с ръководителя на проекта ще подготвят график за провеждане на процедурите като в едномесечен срок след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ ще представят на ДО за одобрение график на планираните обществени поръчки, свързани с изпълнението на проекта. За всяка промяна в план-графика на планираните обществени поръчки, отговорният експерт е длъжен да информира ДО до 5 работни дни от настъпване на промяната, и същата е предмет на предварително одобрение от ДО, по реда, описан по-горе. При определяне на вида на процедурата с оглед недопускане разделяне на предмета на процедурата експертът ще се ръководи от Общия терминологичен речник, свързан с обществените поръчки (СРV 2007). Не подлежат на вълагане трудовите договори, договорите на екипа, който е представен на етап кандидатстване и е предмет на оценка и договорите за наем на офис за екипа и зала за обученията. Документацията за провеждане на процедури за избор на изпълнител , задължително ще бъде изготвена в съответствие с утвърдените типови образци. Видове процедури: Всички предвидени процедури са под праговете на чл.12. ал.2 (не се провежда процедура). Тъй като доставките и услугите са по-малки от 15 000 лева, ще се събира поне една оферта като тя трябва да отговаря на техническите изисквания заложени в договора за безвъзмездна финансова помощ. Бенефициентът може да не сключва писмен договор за доставки и услуги. Извършените разходи се доказват с първични платежни документи, на които изрично следва да фигурира № на договора за безвъзмездна финансова помощ.
Дейност 3 : Подготовка и провеждане на Процедура за подбор на представители на целевата група и наемане на безработни лица; "Чрез Процедурата ще се информират безработните младежи за възможностите, които се предлагат за наемане на работа, Изискванията на работодателя, документите, които трябва да подготвят и сроковете за провеждането и. Процедурата гарантира качествен подбор и равни възможности за включване на младежите. Чрез нея се осигурява сътрудничества между Бенефициента и АЗ, която има богат опит в прилагането и. С оглед целите, заложени в критериите за избор на операция и Насоките за кандидатстване, представителите на целевата група могат да бъдат лица, регистрирани в Дирекции “Бюро по труда” като безработни на територията на Република България. Приоритетно в проектните дейности следва да бъдат включвани младежи до 29г .Процедурата за подбор на представители на целевата група за включване в конкретен проект започва с подаване на Заявка (Приложение № 2) от страна на спечелилата безвъзмездна помощ организация до съответната ДБТ, непосредствено след подписване на ДБФП.ДБТ изнася на информационно табло Съобщение до потенциалните кандидати (Приложение № 1) за старта на кампанията по подбор на представители на целевата група за включване в проектите.Всички трудови посредници задължително уведомяват потенциалните представители на целевата група за дадената възможност за включване в проекта, като отбелязват това в личните им досиета (картони). Безработните лица се подписват, че са запознати с тази възможност. За тази цел ДБТ създава и поддържа единен Регистър, в който представителите на целевите групи удостоверяват срещу подпис, че са информирани за стартирала процедура за подбор на представители на целевата група за включване в конкретни проекти, получили безвъзмездно финансиране по схемата (Приложение № 9).Желаещите да бъдат включени в обучение представители на целевата група, ДБТ изготвят “Дълъг списък” (Приложение №4) от подходящи за включване в обучение лица от целевата група, който се предоставя на Кандидата, спечелил безвъзмездно финансиранеподават Заявление (Приложение №3) за включването им в проектните дейности и уговарят краен срок за съставяне на списъка. Кандидатът изготвя “Кратък списък” (Приложение №5) на лица от целевата група, отговарящи максимално на посочените от него изисквания, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности по конкретния договор за безвъзмездна финансова помощ.Комисията (Приложение №6) съставена и утвърдена със Заповед на Директора на ДБТ (Приложение №7) разглежда заявленията на заявилите участие представители на целевата група, провежда индивидуални интервюта и извършва окончателното класиране на подходящите за включване в проектните дейности по конкретния договор за безвъзмездна помощ. След провеждането на подбора на представители на целевата група, ДБТ изготвя Протокол (Приложение №8), удостоверяващ решението на комисията.Окончателният списък на одобрените кандидати се изнася на информационните табла в дирекциите “Бюро по труда”. Кандидатът по проекта подписва индивидуални споразумения/договори с избраните представители на целевата група за включване в проекта, финансиран по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, в който ясно трябва да бъдат регламентирани правата и задълженията на страните по договора!"
Дейност 4: Обучение на наетите лица:4.1. Обучение по Ключова компетност 2- Проектен английски език; 4.2.Обучение по Ключова компетност 4 – Работа със специализиран софтуер за управление на проекти "4.1. Обучение по Ключова компетност 2 - ""Проектен английски език""-100 уч. часа. (стипендии за 96 ч.) В обучението ще бъдат включени двама от одобрените младежи, включени в проекта. Те ще бъдат назначени като експерт по подготвка и управление на проекти и като експерт обществени поръчки. Доброто владеене на английски език е задължително условие за работата им като консултанти. Цялата нормативна база - регламенти , директиви, покани, програми и др. са на англйски език. Кандидатстването с проекти по общностните програми и програмите за териториално сътрудничество се извършва изцяло на английски език . Това налага усъвършенстване на знанията и уменията на назначените лица, най вече със специализирани текстове. Курсът е с практическа насоченост за работа със специализирани текстове на английски език, овладяване на основни умения за водене на бизнес – кореспонденция, запознаване със специфични термини, свързани с изготвяне и превод апликационни форми, бюджет, тръжна документация. Целта на курса е да подпомогне наетите лица в самостоятелните им усилия да боравят със специализирана литература на английски език, да ги обучи на техники и стратегии за работа с конкретен текст и ползване на помощни средства – речници, граматики, справочници, компютърни програми за превод. 4.2.Обучение по Ключова компетност 4 – Работа със специализиран софтуер за управление на проекти 45 уч.ч. (стипендии за 42 ч.) . В обучението ще бъде включен един от одобрените младежи. Той ще бъде назначен като ръководите проекти. Успешното изпълнение на всеки един проект, както и управлението на няколко проекта едновременно, са немислими без правилно планиране на разходи, време и ресурси, мониторинг и контрол на реално изразходваните средства и натовареността на участниците в проекта, вземане на обосновани и своевременни решения. Тази сложна дейност може да бъде оптимизирана с помощтта на различни софтуерни продукти. Курсът запознава с теоретично – методологичните характеристики на управлението на проекти и неговите практически аспекти. Разглеждат се същността и концепцията на структурния подход за управление на проекти. Специално внимание се отделя на управлението на основните цели на проекта, в това число и на някои специфични техники за балансиране и интегриране на основните цели в съответствие с нивата на управление. Разглеждат се основните принципи при осигуряване на базови управленски процедури и системи.Целта на курса е да: даде ядро (система) от знания за съществените отличителни черти на управлението на проекти в сравнение с другите управленски подходи; По време на обученията ще бъдат осигурени стипендии в размер 8 лв. на ден за всеки . Всички необходими материали и консумативи за двете обучения ще бъдат осигурени по проекта.За нормално провеждане на учебния процес ще бъде наета зала, в която ще се провеждат и двете обучения. В Бюджета са предвидени необходимите средства за наеми, ел. енергия и подръжка на залата за времето на провеждане на обученията. Ще бъде закупена бяла дъска, флипчарт с листа за писане, маркери и гъби за почистване. За обучението по английски език ще бъде осигурен подходящ учебник и учебни материали. Средствата за тези материали и консумативи ще бъдат включени в бюджета на проекта.Необходимата презентационна и озвучетелна техника ще бъде осигурена от Е Авангард Проект Консулт ЕООД. "
Дейност 5: Доставка и монтиране на обзавеждане и оборудване на три работни места Разкривайки три нови работни места и назначавайки трима младежи за консултанти по европейски проекти, ще се създаде изцяло нова организационна структура за работа. За удоволетворяване нуждите на новоназначения екип ще бъде нает допълнителен офис. Е Авангард Проект Консулт ЕООД има подписан предварителен договор за наем. Офисът се състои от три помещения. Едно от тях ще бъде приемна и офис на новоназначения ръководител проекти. Този офис ще бъде обзаведен с бюро, контейнер, стол, шкаф за документи. Основните клиенти на фирмата са общините и публичните институции. Работата на ръководителя на проекти е да организира и провежда срещи с представители на тези клиенти, на които да договаря консултантските услуги, да провежда работни срещи с екипи при договори за управление на проекти и с външни експерти и изпълнители. Другото помещение ще бъде обзаведено с две работни бюра, помощни контейнери, стелажи за документи, шкаф за копираща машина, столове. В него ще бъде офиса на експерта по подготовка и управление на проекти и на експерта по обществени поръчки. Новоназначените експерти ще готвят доста документи- проектни предложения, документации за обществени поръчки, технически и финасови доклади за напредък на поректи, искания за плащане, официална кореспонденция с изпълнители и финансиращи органи. За да може да се отговори максимално на изискванията за подготовка и съхранение на документация и досиета на проекти се предвижда закупуване на необходимата офис техника- 3 съвременни компютърни конфигурации, мултифукционална машина- принтер, скенер, копир и факс, машина за подвързване. Досиетата на проектите трябва да бъдат съхранявани минимум пет години, те подлежат на проверки от различни одитни институции и за тази цел се предвижда закупуване на специален ролетен шкаф със заключалка, в който ще се пазят тези досиета, както и архива от проекти, разработени и управлявани от новоназначените младежи. Те ще участват при комплектоване и подвързване на проектни документи и оферти за участие в търгове и конкурси. Ще се провеждат срещите на екипа,от новоназначени експерти с Управителя на фирмата и с външни експерти, както и с партниращи организации.
Дейност 6: Осигуяване на заетост на наетите лица След провеждане на процедурата за подбор и обучениято по ключови компетентности с тримата младежи ще бъдат сключени трудови договори , на пърно работно време , с продължителност 12 месеца. Възнагражденията и осигуровките на наетите лица ще бъдат осигурени от проекта в размер на минималния осигурителен доход за съответнта икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната годиа, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания към които се отнасят разкритите работни места. Е Авангард Проект Консулт ЕООД е консултантска фирма за подготовка и управление на пректи, финансирани от фондовете на ЕС. С назначаване на трима нови експерти фирмата ще разшири обхвата и обема на предлаганите консултантски услуги. КИД е 70 - Дейност на централни офиси; консултантски дейности в областта на управлението; 70.22 – Консултантски дейности по стопанско управление. Изискванията и задълженията на новоназначените експерти ще бъдат разписани продробно в Длъжностна характеристика към трудовия договор. Ще бъдат назначени следните специалисти:1. Ръководител проекти- НКП-12135046: Изисквания: Възраст до 29 години; Висше образование (икономика, право, европеистика, публична администарция и др. специализирано); Опит в изготвянето и управлението на проекти по оперативните програми ; Отлични комуникативни способности; Отлични познания на програмите на ЕС и/или други национални, или международни донорски програми ;Отлично познаване на нормативните изисквания на националното и европейско законодателство, свързано с оперативните програми; Гъвкавост и умение за работа в динамична среда; Трудолюбие и коректност; Лоялност и умение за работа в екип; Много добра компютърна грамотност; Креативност; Отлично владеене на английски език. Задачи: Наблюдение за допустимост по донорски програми за клиентите на компанията; Генериране на проектни идеи и цялостна консултация по програмите; Подготвяне и управление на проекти по отворени и предстоящи за отваряне схеми; Постоянно наблюдение за изменения и новости по оперативните програми на ЕС; 2.Експерт по европейски проекти и програми - НКП 24226004. Изисквания - Възраст до 29 години, Висше образование в областта на икономиката, публичната администрация, регионално развитие, европеистика, управление на проекти или право; Прецизен, точен и отговорен към поетите задачи; Интерес за развитие в сферата на консултантския бизнес – инвестиционно финансиране (европейски фондове и програми; международни програми) ; Познания по английски език – много добро ниво ; Задачи: Набиране на база данни с клиенти; Подготовка и управление на проекти по европейски програми; Възможност за натрупване на опит: Разбиране за историята на европейските програми в България; Натрупване на знания за логиката на функциониране на европейските програми; Разбиране за отделни актуални схеми по европейските програми; Практически опит в изработване на проекти в сферата на европейските програми ; 3.Експерт обществени поръчки- НКП 24215022. Изисквания: Магистър по Право; Опит по ЗОП и ЗУТ; Познаване на нормативната уредба в областта на европейски програми - наредби, регламенти, постановления и др.; Опит по европейски програми – ПРСР, ОПОС, ОПК, ОПРР; Опит с общински администрации; Много добра компютърна грамотност.Познания по английски език – много добро ниво ; Лични качества: Умения да координира сложни и продължителни проекти; Способност да работи ефективно в екип; Способност за работа под напрежение и умения за спазване на крайни срокове; Аналитичен и комбинативен начин на мислене; Организираност и внимание към детайлите; Ориентираност към постигане на резултат. ;Задължения и отговорности: Подпомагане дейността на дружеството при участие в търгове по ЗОП; Подготовка на цялостна проектна документация по ЗОП, PRAG, ПМС 55 за клиентите на дружеството, както и участие при провеждане на тръжните процедури; Правно консултиране на клиентите на дружеството при разработване, изпълнение и управление на проекти по европейски програми; Цялостно правно обслужване дейността на дружеството при необходимост. С назначаването на тримата младежи се създава една нова организацоинна структура и екипност за работа по проекти. Това ще доведе до повишено качество на предлаганите услуги, увеличаване на клиентите и допълнителни приходи , които ще осигурят допълнителин възнаграждения на наетите лице през първите 12 месеца, както и възможност да дългосрочна заетост, след приключване на проекта.
Дейност 7: Публичност на проекта Като Бенефициентът на ЕСФ ще се предприемат всички необходими стъпки за популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфинансира проекта. Ще се посочва ясно, че операцията, която изпълнява, е избрана в рамките на оперативната програма, съфинансирана от ЕСФ. При изпълнение на операциите, финансирани от ОП РЧР, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006. Тъй като общата стойност на проекта надхвърля левовата равностойност на 10 000 евро, ще се организират 2 информационни събития за местните и/или национални медии – за старта и завършването на дейностите по проекта. За отбелязване на финансовия принос на Общността ще се поставят логото на ЕС и на ОП РЧР на всеки продукт по проекта, включително: - бланки; - интернет страница, дипляни;прес-съобщения; документи и учебни материали; доклади за вътрешно ползване и за външни партньори; на новозакупеното оборудванет(знаци, стикери);За официални публикации задължително ще се използват указанията за възпроизвеждане на логото на ЕС.Информационни и комуникационни материали: Ще се изработят 100 бр.дипляни, 3 сертификати от проведени обучения и др.) за безвъзмездната финансова помощ от ЕС ще съдържат: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ;б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европеиския социален фонд на Европеиския съюз“. Описаните правила се прилагат по същия начин и за информацията, разпространявана по електронен път (интернет страници, електронни съобщения и т. н.) или чрез аудио-визуални материали.Ще бъде подготвен 1 Банер, който ще се постави в залата, където ще се провеждат обученията, работни срещи, а след това във фоайето на новия офис, където ще работят наетите младежи. Банера ще включва следната информация заемаща поне 25% от тяхната площ: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) стойността на ДБФП (включително европеиското и националното съфинансиране); г) пълно изписване на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. За новозакупеното оборудване и обзавеждане ща бъдат подготвени 25 информационни стикера, визуализирани, съгласно изискванията. Ще се подготвят и 10 папки-чанти за документи, които ще се ползват от бенефициентите, по време на обученията, от екипа на проекта , от преподавателите по КК.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 45 045 BGN
Общ бюджет: 41 194 BGN
БФП: 41 194 BGN
Общо изплатени средства: 36 017 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 41 194 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 9 009 BGN
2015 27 008 BGN
36 017 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 35 015 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 7 658 BGN
2015 22 957 BGN
30 615 BGN
В т.ч. Национално финансиране 6 179 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 1 351 BGN
2015 4 051 BGN
5 403 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз