Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0463-C0001
Номер на проект: ESF-1113-03-02009
Наименование: Професионална квалификация по пътя към стабилен успех в туризма - създаване на нови работни места в ВИЙОР-97 ООД
Бенефициент: ВИЙОР-97 ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 22.10.2013
Дата на приключване: 01.03.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Създаването на нови работни места за 20 безработни лица до 29 годишна възраст
Дейности: 1. Организация, текущо управление и мониторинг на проекта. "Екип от 2 души (ръководител и счетоводител) ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите по проекта. С оглед точното и своевременно изпълнение на всички дейности предвидени за осъществяване по проекта, екипът по управление на проекта включва лица, които са теоретично и практически подготвени в областта на управление на проекти. Основните поддейности включват: 1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа. 1.2.Провеждане на регулярни месечни срещи на екипа с цел разпределение на текущите за месеца задачи, решаване на оперативни въпроси, планиране на предстоящото и отчитане на направеното. 1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на всички лица, пряко ангажираните с изпълнението на проекта. 1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности. 1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията. Опитът и експертизата на екипа по управление на проекти ще способстват за ефективно управление на проекта. "
2. Провеждане на процедури по ПМС 55/12.03.2007 за избор на изпълнители по доставката на стоки и услуги. "Дейността съдържа 6 поддейности: 1. Избор на доставчик за обученията по професионална квалификация и ключови компетенции. 2. Избор на доставчик на хигиенни колички. 3. Избор на доставчик на компютърна конфигурация 4. Избор на доставчик за конвектомат 5.Избор на доставчик за оборудване за перално стопанство 6. Избор на доставчик на стоки и услуги за дейности за информиране и публичност. При изпълнение на проекта ще бъдат проведени процедури по реда на ПМС 55/12.03.2007 г. Екипът на проекта ще организира избора на доставчици на стоки и услуги необходими за осъществяването на настоящия проект и ще подготви цялата необходима документация за тази цел. Ще бъдат избрани най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите и ще бъдат сключени договори с изпълнителите за реализирането на отделните дейности, включени в проекта. Доставките ще бъдат приемани с приемо-предавателен протокол и отчитани с първичен платежен документ."
3. Дейности за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. "Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат стриктно изпълнени съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и съгласно Ръководството за информиране и публичност на Оперативна програма Развитие на човешките ресурси. С цел информиране на обществеността и предвид социалната значимост на проекта, ще бъдат проведени две пресконференции - начална и заключителна и ще бъдат поръчани две публикации в местни медии, които да информират обществеността, и в частност целевата група, за старта на проекта . Началната пресконференция ще даде информация за дейностите по проекта и финансиращата го програма. Заключителната пресконференция ще даде отчет за изпълнението на проекта. Ще бъде поръчан един банер за информационните събития и обученията, чрез който да се оповестява, че съответният проект се съ-финансира от ЕСФ чрез ОП РЧР. В сградата на хотел Перуника, където ще се намират новите работни места, ще бъдат поставена информационна табела. Ще бъдат изработени 9 стикера за оборудването закупено със средства по проекта. Ще бъдат изготвени и 800 брошури с информация за ОП „РЧР” и нейните приоритети, за целите и очакваните резултати от настоящия проект, за работодателя и обученията, които ще бъдат предоставени. Брошурите ще се разпространяват в хотел Перуника, както и сред партньорите на работодателя. На уеб страницата на работодателя www.perunika.com регулярно ще бъде публикувана информация за развитието на проекта. "
4. Подбор и назначаване на служители и осигуряване на средства за трудови възнаграждения и осигуровки. "Дейността включва следните поддейности: 1. Определяне на ясни критерии за избор на безработни лица; 2. Привличане и подбор на 20 безработни лица; 3. Назначаване на безработните лица за срок от 6 месеца През 2011 г. ВИЙОР 97 ООД е реализирало увеличение на постъпленията си в размер на %. Към настоящия момент дружеството упражнява хотелиерска дейност чрез хотел ""Вежен"" в к.к. Чайка. Нарастващият поток от клиенти, увеличеният размер работа и повишеният капацитет на предприятието изискват и допълнителна квалифицирана работна сила, която да осигури човешкия капацитет за изпълнение на дейността му. С тази цел, като част от проектните дейности, ще бъдат разкрити работни места за 7 професии - ще бъдат наети 3 души на позиция ""Рецепционист"", 4 на позиция ""Камериерки"", 5 на позиция ""Сервитьор-барман"", 3 на позиция ""Готвач"", 1 на позиция ""Ресторантьор"", 2 на позиция ""Работник в перално помещение"", 2 на позиция портиер-пиколо. Общият брой на наетите ще бъде 20 души. В сътрудничество с Бюрото по труда ще бъдат избрани най-подходящите кандидати за новооткритите работни места, по предварително определени и ясни критерии. Екипът за управление на проекта ще подготви трудови договори за назначаване на представителите на целевата група. Ще бъдат предоставени средства в размер на минималния осигурителен доход за съответните позиции и дължимите осигурителни плащания. Трудовата си дейност наетите лица ще упражняват в хотел ""Вежен"" в к.к.Чайка, където кандидатът е създал всички материални условия за извършването на професионалната дейност на заетите. Със собствени средства ВИЙОР 97 ООД ще осигури транспорт и храна за заетите за 6-те месеца, през които ще бъдат наети по проекта. "
5. Провеждане на професионални обучения. "Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъде извършена задължителната дейност по провеждане на професионални обучения. Обученията ще бъдат изцяло съобразени със конкретната професионална дейност, която лицата ще изпълняват по време на проекта. Ще бъдат проведени следните обучения: 1. Част от професия Администратор в хотелиерството (код 811020), специалност Организация на обслужването в хотелиерството (8110201), трета квалификационна степен - за 3 лица представители на целевата група. 2. Част от професия Камериер (код 811030), специалност Хотелиерство (код 8110301), първа квалификационна степен - за 4 лица представители на целевата група. 3. Част от професия сервитьор-барман (код 811080), специалност Обслужване на заведения в обществено хранене (код 8110801), втора квалификационна степен - за 5 лица представители на целевата група. 4. Част от професия готвач (код 811070), специалност Производство на кулинарни изделия и напитки (код 8110701), втора квалификационна степен - за 3 лица представители на целевата група. 5. Част от професия Ресторантьор (811060), специалност Производство и обслужване в заведенията за хранене и развлечения (код 8110602), трета квалификационна степен - за 1 лице представител на целевата група. 6. Част от професия Портиер-пиколо(код811040), специалност Хотелиерство(код811041), 1квалификационна степен за 2 лица представители на целевата група. Обученията ще включат необходимите дисциплини от общата професионална, отраслова професионална и специфична професионална подготовка. Изборът им е съобразен със конкретната специфика на работната дейност, която ще извършват наетите лица. Обученията по част от професия по трета квалификационна група ще бъдат с продължителност 600 часа, по част от професия по втора квалификационна степен 300 часа, а тези по част от професия по първа квалификационна степен - 200 часа. Обученията ще бъдат извършени от център за професионално обучение притежаващ съответната лицензия на НАПОО в присъствена и дистанционна форма. Изборът на ЦПО ще бъде извършен съгласно ПМС 55/12.03.2007. След завършването на дейностите по професионално обучение, на заетите лица ще бъдат издадени съответни удостоверения, доказващи придобитата част от професия, съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Провеждането на обучението е необходимо не само за осигуряване на професионален капацитет за заетите лица по време на изпълнението на проекта, но и за придобиването на компетенции и умения, които ще ги направят по-адаптивни на пазара на труда в бъдеще. "
6. Провеждане на обучения за придобиване на ключови умения и компетентности. "Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъде извършена задължителната дейност по предоставяне на обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка. За 13 от наетите лица ще бъдат предоставени следните обучения по ключови компетентности: 1. За 3 лица на позиция ""Администратор"" -чуждоезикова компетентност - немски език. 2. За 5 лица на позиция ""Сервитьор-барман"" -чуждоезикова компетентност - английски език. 3. За 1 лице на позиция ""Ресторантьор"" -чуждоезикова компетентност -- английски език. 4. За 2 лица на позиция ""Портиер-пиколо""-чуждоезикова компетентност --английски език 5. За 2 лица на позиция ""Машинен оператор,пералня/перачница""-умения за учене-работа под стрес и управление на работното време. Обученията по ключова компетентност ще бъдат извършени от преподаватели, които притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. Обучението за ключови компетенции ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. Изборът на обучението за ключови умения е направен в съответствие с нуждите на новите позиции, на които ще бъдат назначени безработните лица. Предвид големия брой чуждестранни граждани, които посещават хотел ""Вежен"", е абсолютно необходимо персоналът въвлечен в пряк контакт с клиентите да владее поне един чужд език. За мнозинството от лицата е предвидено обучение по английски език, предвид по-универсалния му характер. Предвид на големия брой обучаеми по английски език, ще бъдат сформирани групи след входящ тест за степен на владеене на езика, които ще бъдат не по-големи от 15 души всяка. На позицията ""Администратор"" ще бъдат наети трима души вече владеещи английски език, а ще им бъде осигурено чуждоезиково обучение по немски, с цел да могат да отговарят на нуждите на немскоговорящите клиенти. Предвид голямото натоварване през върховия туристически сезон и необходимостта от справяне с поставените за изпълнение задачи в най-кратки срокове, за новоразкритите работни места: ""Маш. оператор, пералня/перачница е предвидено обучение по компетентност- Умение за учене: справяне със стрес и управление на раб. време. Чрез обучението, в дългосрочен план представителите на целевата група ще получат по-голям шанс за постигане на заетост, лична реализация, социално включване и активна позиция в променящите се условия на пазара на труда."
7. Закупуване на оборудване за част от новосъздадените работни места. "Кандидатът Вийор 97 ООД разполага с напълно оборудвана хотелска сграда, в която може да осигури условия за извършване на трудовата дейност на наетите лица. Със средства по проекта ще бъде закупено единствено оборудване за разкритите нови позиции, с което Кандидата не разполага към настоящия момент, и което е напълно необходимо за извършване на професионалната дейност на част от позициите и ще бъде изцяло съобразено със спецификата на трудовата дейност на наетите лица. Според спецификата на различните позиции ще бъде закупено следното оборудване: 1. Компютърна конфигурация - за трите лица назначени на позиция ""Рецепционист"" ще бъде закупена една компютърна конфигурация, която е съобразена с длъжностната характеристика на позицията и е необходима за извършване на действията по регистрацията на новопристигналите гости на хотела, воденето на сметките за нощувки, рум-сервиз и останалите предоставени допълнителни услуги, следенето за спазване на графика за освобождаване на стаите, както и на други административни дейности. Трите наети лица ще споделят един компютър в съответствие с работния си график.Спецификите на компютъра ще бъде съобразена и с нуждата от привеждане на оборудването на работното място в съответствие с Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. 2. Съгласно проектните дейности ще бъдат открити две нови работни места за ""Машинен оператор,пералня""за които е необходимо да се закупи оборудване за перално и гладачно помещение. От материаните активи на фирмата е видно, че тя не разполага с такова обрудване. Увеличаването на заетостта на хотел Вежен през последните 2 години, налага необходимостта от създаване на собствено перално стопанство.По този начин ще бъдат намалени разходите за пране и ще се улесни работния процес. 3. Хигиенни колички - за 4-те камериери наети по проекта ще бъдат закупени единствено 2 хигиенни колички. 4. Ел.конвектомат - необходим за работата на допълнително наетите 3 лица на позиция ""готвач"".Ковектоматът ще бъде използван споделено от всички служители назначени на позицията ""готвач """
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 121 539 BGN
Общ бюджет: 111 080 BGN
БФП: 111 080 BGN
Общо изплатени средства: 111 080 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 111 080 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 71 026 BGN
2015 40 054 BGN
111 080 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 94 418 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 60 372 BGN
2015 34 046 BGN
94 418 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 662 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 10 654 BGN
2015 6 008 BGN
16 662 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз