Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0646-C0001
Номер на проект: ESF-1203-03-13012
Наименование: "Инвестиция в мотивация и креативност - път към успешен бизнес"
Бенефициент: "ПРИМАКС М" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 21.05.2013
Начална дата: 12.07.2013
Дата на приключване: 01.09.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Добрич
                    Добрич-град
Описание
Описание на проекта: Общата цел на настоящия проект е чрез предоставянето на подкрепа за стартиране на собствен бизнес да се повиши икономическата активност в страната, да се постигнат по-високи нива на заетост и като цяло да се подобри качеството на живот.
Дейности: 1. Провеждане на процедури за избор на доставчици на предвидените по проекта оборудване, материали и консумативи. Процедурите за избор на изпълнители ще бъдат изцяло съобразени с ПМС 69 и изискванията на Управляващия орган. Всяка от процедурите за избор на изпълнители ще бъде разработена и проведена изцяло съобразно изискванията на ПМС 69 и Ръководството на бенефициента. Към провеждане на процедурите ще се пристъпи едва след получаване на одобрение от Управляващия орган. Проведените процедури, заедно с всички оферти и документите по оценяване на кандидатите ще бъдат изпратени на Управляващия орган.
2. Провеждане на цялостна информационна кампания в съответствие с изискванията на програмата. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран на база процедура по ПМС 69, проведена в рамките на първата дейност по проекта. В рамките на информационната кампания ще бъдат реализирани следните дейности за публичност и визуализация: Поставяне на видно място на табела за информиране на обществеността, относно полученото безвъзмездно финансиране по образец на ДО; Разполагане на пет плаката на видни места в офиса на компанията и на местата за изпълнение на проекта, които да информират за дейностите и източника на финансиране; Изработване на два самозалепващи стикери с логото на Европейския съюз и Европейския социален фонд, с които да се обозначи закупеното по проекта оборудване; Изработване и разпространение на петдесет брошури, изцяло съобразно изискванията за публичност и визуализация, част от които ще бъдат изложени в бюрото по труда, съгласно регистрацията на компанията.
3. Закупуване на оборудване, необходимо за дейността на предприятието. Кандидатът е предвидил сферата си на дейност така, че за да се осигури нормално протичане на работния процес е необходимо да бъде закупена една пакетажна машина. Чрез нея закупените перилни препарати ще бъдат разфасовани в по-малки количества, удобни за транспорт и ползване от крайните потребители. Поради спецификата на предвидената за закупуване машина, тази дейност е предвидено да се реализира в рамките на два месеца.
4. Първоначално закупуване на необходимите за реализиране на проекта материали и консумативи. Към закупуване и доставка на заложените по проекта материали и консумативи ще се пристъпи след провеждане на процедура за избор на доставчик, съгласно ПМС 69. В бюджета на проекта са заложени разходи само за материалите и консумативите, които са нужни за протичане на нормален работен процес, съобразени изцяло със сферата на дейност на кандидата. Предвидено е закупуването на осемнадесет тона прах за пране, който реално е голямата първоначална инвестиция и закупуването на опаковки от по 25, 10, 1 и 0,300 кг. за осигуряването на количества, достъпни за клиентите. В крайната цена на перилния препарат са вложени и стойностите за транспорт до страната.
5. Стартиране на същинската дейност на предприятието. Бизнесът е свързан с внос и търговия на перилни препарати. Идеята е да се внесе висококачествен прах за пране от Германия. Предлагането е планирано да се концентрира за обществени перални, хотели с обособени перални и търговски обекти. След бизнес проучване е осъществен контакт с фабрика за производство на перилни препарати в Германия. Фирмата изпрати мостри, които бяха тествани в обществени перални и бе потвърдено високото качество на изпиране. След внасянето, перилният препарат подлежи на пакетаж, тъй като предлаганата цена е най-изгодна в насипно състояние в индустриален палет от един тон. Прахът ще се предлага на едро на всички хотели, разполагащи със собствена пералня, като консумацията ще е особено голяма през летния сезон в курортните комплекси в непосредствена близост до гр. Добрич. След пакетаж, прахът за пране ще се предложи и в търговската мрежа в специализирани магазини за препарати.
6. Мониторинг, контрол и отчетност на цялостната дейност на проекта в пълно съответствие с правилата на програмата. Мониторинга и контрола обхваща цялостната дейност по проекта – от провеждане на тръжните процедури, през качеството на реализираните основни дейности, до оценката на ефекта и анализа на постигнатите резултати. Под контрол в рамките на тази дейност се включва както вътрешния, така и съдействието на кандидата за провеждане на външен контрол от страна на Възложителя. В този аспект, за осигуряване на максимална прозрачност, ще наблегнем върху коректното отчитане на проекта в технически и финансов аспект. Ще се изготви междинен доклад, съдържащ пълна информация за всички страни от изпълнението на дейностите за съответния период. Освен това ще бъде осигурен пълен достъп до техническата и финансова документация по проекта.
7. Оценка на ефекта и анализ на постигнатите резултати. Последният месец от графика е предвиден за оценка на изпълнението и анализ на ефективността. Анализът и оценката на изпълнението ще се базират както на събраната от вътрешния мониторинг информация през целия период на реализация на дейностите по проекта, така и на постигнатите крайни резултати за кандидата.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 197 BGN
Общ бюджет: 18 965 BGN
БФП: 18 965 BGN
Общо изплатени средства: 18 962 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 18 965 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 839 BGN
2014 11 227 BGN
2015 3 896 BGN
18 962 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 120 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 263 BGN
2014 9 543 BGN
2015 3 312 BGN
16 118 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 845 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 576 BGN
2014 1 684 BGN
2015 584 BGN
2 844 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз