Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0447-C0001
Номер на проект: ESF-2303-03-02005
Наименование: "Сигурност и безопастност на работното място"
Бенефициент: "ВАРНЕНСКИ БРЯГ" АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 20.06.2013
Дата на приключване: 01.04.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1: Управление на проекта Сформиране на екип за управление на проекта Екипът за управление по проекта ще включва: ръководител, счетоводител и координатор. Автобиографиите на предложените лица са приложени към проектната документация. Целта на дейността е осигуряване на стабилно и без рисково протичане на целия проект, добро взаимодействие между екипа за управление, партньорската организация, преките бенефициенти и другите основни заинтересовани страни. За тази цел се предвижда регулярно да бъдат провеждани работни срещи, по време на които ще бъдат уточнени: • конкретните задачи и задължения на всеки един от членовете на екипа за управление на проекта; • план графика за реализация на проекта; • изготвяне на методика за провеждане на мониторинг на проекта; • уточняване на механизмите за координация и комуникация между участниците в проекта Мониторинг Екипът за управление ще извършва регулярен вътрешен мониторинг и ще следи за качественото изпълнение на извършваните дейности. Целта на мониторинга е да се установи дали дейностите се изпълняват спрямо планираното и дали са ефективни във времето. Технически и финансови отчети С всяко искане за плащане ще бъдат подготвени технически и финансови отчети, в които ще се отчете напредъка за съответния отчетен период. След приключване на проекта екипът ще изготви окончателен технически и финансов доклад.
Дейност 2: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност В съответствие с идентифицираните нужди и проблеми на целевата група е планирано и извършването на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Интегрирането на дейността по безопасност и здраве при работа като елемент на цялостната бизнес политика на предприятието, представлява основен подход за успешно прилагане на новите стандарти, за осигуряване на устойчиво развитие и ефективност. Основните цели на анализа и проектирането на организацията на трудовата дейност са, с цел оптимизиране на процесите и постигане на: • високо качество на труда и организация на работа; • високо качество на управление на човешките ресурси; • висока надеждност на мерките, осигуряващи живота и здравето на работещите. Създаването на гъвкава и активно прилагана организация за управление на труда в предприятието не следва да се приема като задължение, а като необходимост. Основните акценти в анализа и проектирането на организацията на трудовата дейност ще бъдат: • създаване на ефективна организация за идентифициране, отстраняване и контрол на свързаните с дейността опасности и професионални рискове, както и за укрепване на здравето при работа; • прилагане на принципите за управление на дейността, заложени в нормативните актове и форми на “добра практика”, доказали своята ефективност.
Дейност 3: Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Всички планирани за закупуване лични предпазни средства, техният вид и брой, са определени въз основа на приложената оценка на риска и карти за оценка на риска на работно място. При оценката на риска за здравето и безопасността на работните места във фирмата, не са установени опасности, които да причиняват „недопустими” или „големи” рискове. Най-честите класификации на рисковете са „пренебрежими” и „допустими”, от втора степен, които изискват превантивни мерки. Те са свързани с опасности от: - Механични травми във връзка непредвидими спъвания и падания, следствие на мокър и хлъзгав под, нараняване при изпълнение на трудовите задължения на работното място и др. - Електрически травми при използване на електрически уреди, като готварски уреди, прахосмукачки, компютри и отоплителни уреди и др. - Развитие на алергични реакции от използването на миещи и дезинфекционни препарати, носенето на латексови ръкавици, както и от битов прах. - Развитие на скелетно-мускулни заболявания вследствие на статично мускулно напрежение. Закупуването на ново специализирано работно облекло и ЛПС се налага, поради бързото им износване и повреда. Служителите са изложени на непрекъснато въздействие, което е особено агресивно към работното облекло и ЛПС – прах, химични агенти и замърсяване. Ще бъдат закупени следните лични предпазни средства и специално работно облекло по видове длъжности: 1. Шофьор снабдител – грейка 2. Домакин – грейка 3. Дърводелец – грейка 4. Огняр- грейка, обувки
Дейност 4: Разработване и внедряване на стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 e най-разпространеният международен стандарт (спецификация) за система за управление на безопасните условия на труд. Стандартът се основава на механизма на анализ и оценка на риска и поставя изисквания за управлението на процесите в организациите, които ще осигурят поддържането му в приемливи и ниски граници. Чрез регламентиране на процесите рисковете се свеждат до приемливо ниво, съответстващо на националните и европейски изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Системният подход, регламентиран в BS OHSAS 18001:2007 създава връзка между всички изисквания и поставя процесите в контролирани условия. Чрез ясно изразената и прилагана политика за безопасен труд и синхронизация на правилата за безопасна работа с производствения процес се постига намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността. Този стандарт е синхронизиран с изискванията на ISO 9001:2000 и ISO 14001, което го прави подходящ за интеграция в Интегрирана система за управление на качеството, околната среда и безопасни условия на труд. С такава интеграция се постига едновременно удовлетворяване на потребностите на Работодателя, Обществото и Работещите във фирмата. Въвеждането на стандарта ще премине през няколко етапа: Етап “Планиране”, който включва: • идентификация на опасности за здравето и безопасността, оценка и контрол на риска, идентификация на приложими правни или други изисквания, отнасящи се до дейността на фирмата. Целта на резултатите от тези дейности е да послужат за основа на СУЗБУТ; • дефиниране на политика и цели по ЗБУТ и изготвяне на програма на СУЗБУТ с определени срокове и отговорности за постигане на общите цели и политиката по ЗБУТ. Етап “Изпълнение”, който включва: • изготвяне на организационна структура със задължения и отговорности по ЗБУТ; • определяне на квалификацията и необходимостта от подходящо обучение за изпълнение на съответните отговорности и задължения по ЗБУТ; • осигуряване на средства за осведомяване, комуникация и консултация на персонала с информация за СУЗБУТ, която се отнася до него; • поддържане на определена документация на СУЗБУТ; правила за управлението й; • въвеждане и поддържане на мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове; • програми за поддържане на готовност за действие при аварии и извънредни ситуации. Етап “Проверка”, който включва: • измерване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ; • разследване на злополуки и инциденти, проверка на ефективността и прилагането на предприетите коригиращи и превантивни мерки и действия; • поддържане на записи, доказващи функционираща СУЗБУТ; управление на записите; • провеждане на вътрешни одити; извършване на преглед от ръководството. Етап “Действие” който включва: Етапът обхваща горните елементи по отношение на действия, които се предприемат за тяхното непрекъснато подобрение, а оттам и за цялостното подобряване на СУЗБУТ. Етап „Сертифициране“, който включва: Подготовка на необходимите документи за сертифициране на стандарт BS OHSAS 18001:2007.
Дейност 5: Обучение на служители за безопасна работа във връзка с въведения стандарт BS OHSAS 18001-2007 Обученията имат за цел придобиване на по-специални знания и практически умения за прилагане изискванията на нововъведения стандарт. Обученията ще бъдат с продължителност 45 учебни часа. Ще бъдат обучени всички служители работещи в дружеството. Обучаемите ще бъдат разделени на групи, с цел по-ефективното провеждане на занятията. По време на обучението ще бъдат използвани съвременни интерактивни средства. В хода му на обучаемите ще бъдат раздадени информационни материали, които ще гарантират устойчивото развитие на постигнатото по отношение на разработената система за управление на дейностите по безопасност и здраве при работа.
Дейност 6: Публичност и визуализация на проекта Чрез предвидените дейности по осигуряване на информиране и публичност, от една страна ще се постигне: активизиране на обществото към проблемите на безопасните условия на труд, а от друга – ще се осигури прозрачност при изпълнение на заложените проектни дейности. Дейност Публичност и визуализация на проекта включва: 1. Подготвителни действия по информационната кампания • Подготовка и провеждане на начална и заключителна информационна среща, по време на които ще се представи проекта, неговите цели и постигнати резултати. • Разработване на визия и дизайн на информационните материали, съгласно „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „РЧР”. Съгласуване на план за разпространение. 2. Изготвяне и разпространение на информационните материали Координаторът по проекта ще изготви информационни материали, необходими за популяризиране на дейностите и резултатите от проекта:  Прес-съобщения, които ще бъдат публикувани в електронни медии след осъществяването на информационните срещи – 2 брой  Дипляна – 1000 бр., която ще бъде разпространена сред месните фирми и държавната администрация за популяризиране на нуждата от осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.  Табела – 1 брой, предвижда се да бъде поставена на видно място в хотел „Одесос“.  Химикалки – 100 бр. ще бъдат раздадени на лицата от целевата група и посетители на хотел „Одесос“  Информационна брошура, предназначена е за края на проекта, която ще отрази цялостната дейност по проекта и постигнатите резултати. Тя ще бъде издадена в тираж 500 бр. и ще бъде разпространена сред заинтересованите страни.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Инфогруп БГ ООД
"МВ Риал Вижън" ООД
Дис трейд ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 129 617 BGN
Общ бюджет: 128 798 BGN
БФП: 128 798 BGN
Общо изплатени средства: 128 796 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 128 798 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 923 BGN
2014 102 872 BGN
2015 0 BGN
128 796 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 109 478 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 035 BGN
2014 87 442 BGN
2015 0 BGN
109 476 BGN
В т.ч. Национално финансиране 19 320 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 889 BGN
2014 15 431 BGN
2015 0 BGN
19 319 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз