Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.07-0010-C0001
Номер на проект: ESF-1107-01-07001
Наименование: И ТИ МОЖЕШ
Бенефициент: ДАЛАЙФ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 06.01.2012
Начална дата: 06.03.2012
Дата на приключване: 06.03.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Бургас
                    Камено
Описание
Описание на проекта: Подобряване на социалния капитал в общините Руен, Камено и Столична подходящи обучения с оглед стаж и последваща трайна заетост. Създаване на възможности за разкриване на нови работни места в общините с висока степен на безработица и трайна тенденция към обезлюдаване Възможност за повишаване на самочувствието, доходите и участието в перспективни сектори на услугите - финанси, застраховане с фокус върху спецификите на входящото ниво на лицата от уязвимите групи в района Активно сътрудничество между работодател с опит и капацитет в сферата на инвестиционните и информационни услуги за постигане на национални и стратегиечски приоритети за сближаване чрез разкриване на нови работни места Възможност за трайна реализация на безработни жени и младежи в общините Камено и Руен чрез надомен труд, собствен бизнес и професионална подкрепа Подпомагане на интеграцията на най-уязвимите групи на пазара на труда –безработни, трайно безработни и лица с малцинствен етнически произход Активизиране с
Дейности: Изпълнение на дейност 1 Управление на проекта Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща с екипа по проекта с основни поддейности: Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на времеви график за работа по проекта; Разработване на рекламна стратегия за популяризиране на проекта. Изготвяне на правилник за наблюдение на изпълнението и вътрешната оценка на проекта. Впоследствие се предвиждат ежемесечни срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица, и ежемесечни работни срещи с координатора и заинтересовани страни, които могат да подкрепят реализацията на проекта. При реализацията на обученията ще се провеждат и ежеседмични срещи на ръководителя и координатора на проекта с експертния и ръководен персонал в него. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. В тази дейност влизат още: подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане заложените индикатори. Екипът за управление на проекта се сътои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват социалните дейности на територията на общината (ръководител, координатор, счетоводител, методист обучения, технически организатор). За реализацията на проектните дейности екипът ще ползва подходящо оборудвано помещение. Оборудването ще се предостави на екипа от водещата организация. В регионалния офис на сдружението в град София и Бургас, лицата от целевата група ще могат да ползват безплатните консултации на психолог, юрист на сдружението. В офисът в София ще се организира дейността за организация и управление на проекта, където ще се съхранява цялата документация. Вторият офис на отдел – работа с клиенти и промоция на продукти е разположен отново в град София на бул. Дондуков, на третия етаж в сградата на Дарик Радио. Офисът е напълно оборудван с 5 компютърни конфигурации, телефонна централа, факс, както и пълно офис обзавеждане. За реализацията на стажа на лицата от общините Камено и Руен ние разполагаме с напълно оборудвано помещение в град Камено – три зали, приемна, 15 компютърни конфигурации, телефонна централа. За провеждането на професионалните обучения и обученията по ключови компетенции, ще се ползват наети помещения, а стажът ще се провежда по избор на стажантите в регионалните офиси на ВО .
Изпълнение на дейност 2 Кампания за идентифициране на целевите групи Основната цел на дейността е да се гарантира максимална прозрачност при избора на целевите групи и включването им в проекта с оглед на предстоящите дейности по обучения и стаж. В рамките на дейността се предвижда следното: Установяване на контакти със заинтересованите страни – Дирекция Бюро по труда, местни лидери, специалисти, които работят с представители на целевите групи с цел идентифициране на обезкуражените лица сред маргинализираните общности. По този начин ще получим ценни насоки при разработка на методология, която ще позволи адекватно включване и на лицата от малцинствен произход в смесени групи за провеждане на обучения, както и ще получим насоки при методите за успешно включване и привличане на целевите групи в проекта. В рамките на дейността ще идентифицираме и местните лидери или медиатори в ромската общност, за да гарантираме участие на представители на ромския етнос в изпълнението на проектните дейности. Провеждане на предварителни проучвания – анализ на потенциалните участници в проекта – представители на целевите групи. Реализацията на тази дейност ще изисква работа на място в райони с компактно ромско население, където по време на разговори и консултации ще бъде анализиран профил на подходящи участници в проекта, ниво на образование, интереси с цел насочването им към подходящи обучения и сформиране на групи, които да се характеризират с устойчивост и постоянен състав. Активно участие в предварителните проучвания ще имат оперативните асистенти, които ще подпомогнат работата на експерт анализаторите при разработката на адекватна методология за идентифициране и привличане на лицата от ромски произход в дейностите по проекта. Разработване на методология за идентифициране на обезкуражените лица сред маргинализираните общности. Прилагане на разработената методология с цел активно включване на представителите на целевата група, в частност лицата от ромски произход. Провеждане на анкети, интервюта и предварителни консултации с представителите на целевите групи и други дейности, предвидени в разработената методология.
Изпълнение на дейност 3 Адаптация и организация Сформиране на групи за участие в планираните по проекта обучения по ключови умения и професионални компетенции. Необходимо, защото лицата включени в целевата група следва да имат сходни нива на образователно равнище, за да може да се сформират и смесени групи и обучението да е максимално полезно и ефективно. Съдействие на лицата включени в предварителните групи за определяне на график за провеждане на обученията, помощ при подготовка на документация за професионалното обучение и изготвяне на доклад с профили на канадидатите с цел подпомагане адаптирането на учебните програми. Адаптиране на учебните програми с оглед на целите заложени в проекта, спецификите на лицата от целевата група и предстоящия стаж. Изготвяне на индивидуални планове за обучение на участниците в проекта, съдържащи препоръки за допълнителни дейности (например консултации, допълнителни обучения и тн.) и график за участие в обученията по проекта. Основна функция в изпълнението на дейността имат техническия организатор и методиста обучения.
Изпълнение на дейност 4 Провеждане на мотивационно обучение от ДБТ Основните задачи предвидени в тази дейност са следните: провеждане на работни срещи с представители на служители от ДБТ с цел информирането им за предварителни списъци на идентифицирани представители на целевите групи. Предвиждат се и работни срещи с цел обсъждане на програмата и съдържанието на мотивационните обучения, както и консултация за планираните от участниците в проекта обучения. В изпълнението на проекта се предвижда и работни срещи с оглед информирането на служителите от ДБТ за адаптираните учебни програми с цел избягване на дублиране и ефективност на обученията, които целевите групи ще преминат в рамките на проекта. Провеждане на мотивационни обучения за целевите групи обхванати по проекта от служители на ДБТ. Продължителността на обученията е един месец. Предвидено е резервно време в случай, че част от идентифицираните лица се откажат.
Изпълнение на дейност 5 Процедура за избор на изпълнител Дейността ще стартира непосредствено след подписване на договор за финансиране с изготвяне на график за провеждане на тръжни процедури и предоставяне за съгласуване от договарящия орган Предвижда се организация и провеждане на избор на изпълнители, които да извършат следните дейности: За провеждане на дейностите по информираност и публичност – изработка на информационните материали, публикации във външни медии. За обучаваща организация за провеждане на обученията по ключови компетенции и професионално обучение. Основните задачи в изпълнение на дейността са свързани с: преглед на предлаганите услуги по обучения, изготвяне на документация за провеждане на избор за изпълнители, сформиране на комисия за оценка на постъпилите оферти, извършване на оценка и класиране, сключване на договор с избраната обучаваща организация.
Изпълнение на дейност 6 Провеждане на обучение по ключови компетенции Подготвителната част на тази дейност включва изготвяне на тустове за установяване на входящото равнище, сформиране на групите и определяне на график за провеждане на обученията. Планирани са обучения в следните направления по КК: Общуване на чужди езици : Обучение 1: Обучение по английски език – на 20 лица, 2 групи – за начинаещи и напреднали. Предвижда се обучение на две групи. Обучението за всяка група е в рамките на 120 учебни часа с продължителност (20 дни.) или общо 440 часа за двете групи. По време на обученията ще бъде застъпена и специализирана терминология по бизнес английски и специализирана терминология. Лицата, включени в обучението ще се обучат или ще повишат езиковите си умения, което е от полза както за протичането на стажа, така и за последваща трайна реализация на целевите групи в сферата на услугите – туризъм и търговия. Владеенето на специализирана бизнес терминилогия, подобряването на техниките за бизнес представяне на английски език ще бъде изключитлено ценно предвид факта, че е приложимо и за по-квалифицирана работа. Обучението ще се проведе в Руен и Камено. Усвояването на езика е крачка за преодоляване на езиковите бариери, насърчаване на културната и социална интеграция между гражданите на европейския съюз. Езиковите познания са приоритетно изискване за реализция на кадрите в сферата на дейността на кандидата и партньора, тъй като и двете организации реализират и международни проекти. Езиковите умения са ценни и за реализацията на целевите групи в областта на туризма, което гарантира трайно приложими умения с широко потребление от работодателите в общините, включени в проекта и черноморските общини въобще, които са и една алтернативна възможност за последваща заетост на обучаемите в сектор туризъм, на също така и дава възможност на обучаемите да продължат своето обучение и развитие по международинте поректи на кандидата и партньора. Придобитите езикови умения са базови особено за служителите,които ще преминат стаж в отделите дистрибуция и обслужване на клиенти. Инициативност и предприемачество: Обучение 1„Предприемачество и дребен бизнес”. Целта на обучението е да повиши общата икономическа култура, познанията върху основни източници за ограмотяване в икономическата терминология и терминологията на бизнеса, което е умение приложимо по време на стажа в. В допълнение по време на обучението ще бъдат усвоени техники и практики за развитие и управление на бизнеса, възможности и потенциал за социално предприемачество и тн. Обучението е предвидено за една група от 10 лица (36 часа, 6 дни). Обучението ще включва и практически казуси, ролеви игри с цел подобряване на комуникативните умения на участниците, бизнес етикет итн. Обучението ще се проведе в Камено. Лицата, преминали обучението успешно ще бъдат приоритетно насочвани към обученията за подобряване на компютърната грамотност, а впоследствие в отделите – предприемачество и собствен бизнес. Лицата, включени в тази група следва да усвоят и умения за работа с различни източници за продължаващо обучение, както и за техники и методи за координиране на мултидисциплинарни екипи и нехомогенни групи. От тях очакваме потенциал и желание за последващо развитие във фирмата, по договори, които имаме във връзка са разработка и развитие на нови форми за социално предприемачесто- координация на надомна заетост, производство на сувенири и други. Обучение 2 „Лидерство”. Целта на обучението е да стимулира личностното развитие и умението за мотивация и ръководна дейност при участниците. В съчетание с предвидения стаж обучението ще подпомогне лицата от целевата група, които да съдействат за мултиплициране на проектните резултати в местните общности (особено в райните с компактно ромско население). Обучението е предвидено за една група от 10 лица (36 часа, 6 дни). Тези лица ще бъдат приоритетно насочени към отдела маркетинг и социологически поручвания. Лицата от тази група следва да придобият познания за иднетифициране на лидерите сред местните общности, да усвоят познания за медиатори, за да може да се присъединят към отделите ни, които се занимават с пласмент и дистрибуция, както и маркетниг и социологически поручвания – при анализа на различни инвестиционни продукти, застрахователни, здравноосигурителни пакети и тн. Обучението ще се проведе в град София. Обучение 3 – Финансов мениджмънт Обучението на потребителите в областта на финансовия мениджмънт им позволява да формират знания и умения за оптимално управление на личните си и семейни финанси, според своите индивидуални и социални потребности, права и отговорности. Обучението е предвидено за една група от 5 лица (48 часа, 8 дни). Лицата включени в обучението ще имат възможност за подобряване на уменията си да планират бюджет, да работят с базови финансови документи. Лицата преминали успешно обучението ще бъдат приоритетно насочвани към стаж в отдел административно-правно обслужване, както и отделите за работа с клиенти – те трябва да се специализират в обработка на първични счетоводни документи, да се запознаят с основни източници за информация, касаеща приложимо законодателство и тн . Обучението ще се проведе в Руен. Обучение 4 – Франчайзинг Обучението е предвидено за една група от 5 лица (48 часа, 8 дни). Лицата включени в обучението ще имат възможност да се запознаят с понятието, основните ползи и различните възможности на франчайзинга. Съвместно със специалистите ни в отдела по франчайзинг, лицата преминали тези обучения ще имат възможност да участват в проектите, коитореализираме – контрол на обекти, стратегии за разширяване на бизнеса, обучения и развитие на франчайзинговия бизнес и тн. Лицата, преминали това обучение ще бъдат приоритетно насочвани за стаж в отдела на кандидата, който се занимава с финансирането и управлението на социални дейности. Обучение 5 – Развитие и управление на туристически услуги Обучението е предвидено за една група от 5 лица (48 часа, 8 дни). Лицата включени в обучението ще имат възможност да се запознаят с да се запознаят с различните техники и подходи при разработката, реализацията и управлението на туристическия продукт. По-специално ще се фокусираме върху различните техники за промотиране на туристически продукти, възможностите за развитие на социално-културен и екотуризъм, тъй като лицата, преминали това обучение ще бъдат насочени предимно към отделът, ни който се занимава с разработка, управление и промоция на социално – туристически и културно –туристически пакети и продукти. Ообучението ще се проведе в Руен. Обучение 6 – Бизнес анализ и застраховане - на 10 лица, 1 група. Предвижда се обучение на една група в рамките на 120 учебни часа с продължителност (20 дни.). Целта на обучението е да въведе обучаемите в основните техники за извършване на бизнес анализи с цел проделяне на пазарния потенциал на различни продукти, основни източници за развитие ,основни термини в общото застраховане, типове застрахователни продукти, за да може да се включат в стаж в отделът предпиремачество и собствен бизнес – по-конкретно мрежови маркетинг, възможности за лични доходи, чрез застрахователно брокерство, както и в отделите пласмент и дистрибуция. Като цяло обучението е предназначено за лица с по-високо образователно равнище. Обучението ще се проведе в Камено или Руен в зависимост от преобладаващите лица по населено място. След преминаването на обученията обучаемите ще преминат тестове за определяне на изходящото ниво. Успешно преминалите обучения ще получат сертификати за преминатите обучения. След преминаването на обученията обучаемите ще преминат тестове за определяне на изходящото ниво. Успешно преминалите обучения ще получат сертификати за преминатите обучения.
Изпълнение на дейност 7 Провеждане на професионално обучение Представителите на целевата група ще преминат професионално обучение по следните професии: 1. Оператор на компютър, специалност Текстообработване ( 1 с.п.к.) –две групи за общо 25 лица ( в зависимост от конкретните потребители от общините и ефективността на разходите) – в Камено и в София. Общият брой часове ще бъде 310 часа, от които 135 часа теория и 173 часа практика. Продължителност на обучението е два месеца и половина. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат свидетелство за професионална квалификация. В това обучение ще бъдат включени част от лицата, преминали обучение по ключови компетенции, които ще подобрят уменията си за работа с компютърни приложения. Целта на обучението е да подготви лицата от целевата група за стажа в сектора на услугите – с цел последваща трайна реализация – в някой от офисите на кандидата в Камено, Руен или София. компютърната грамотност е основно изискване за започване на стаж или работа. Обучението ще се проведе в Камено и Руен - (по една група). Професионално обучение по професия: Шивач (1 с. П.к) – четири групи от по 10 участника общо 40 лица. Обучението е с продължителност 310 часа, от които 60 по теория и 250 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат удостоверение за професионална квалификация. Продължителност на обучението 2,5 месеца. Обучението ще се проведе в Камено или Руен в зависимост от ефективността и населените места на обучаемите, които ще се включат в групата. Професионалното обучение е особено подходящо за безработните жени в община Руен. То е подходящо и с оглед проектите за развитие на традиционните заняти в страната и проект за франчизиране на производство на маркови бродирани и ръчно изработени дрехи. В този смисъл лицата, преминали обучението ще разполагат с добра теоретична и практическа подготовка. В периода на стажа те ще имат възможност да подобрят уменията си, работейки с част от креативните спеациалисти в отделите –дистрибуция, франчайзинг, както и в отдел Традиционнни производства. Ние допълваме инвестиционната си дейности, промоцията и маркетинга на туристическия продукт с предложения и възможности за изработка на тардиционни или ръчни изделия. Част от лицата преминали успешно обучението –или всички те ще имат възможност за последваща трайна заетост при нас – в ателиетата за изработка на маркови облекла, ръчно бродирани изделия, или в промотирането на пордукти, изработка на модели, контрол на регионалните служители, или пък да продължат да работят за кандидата надомно след приключването на проекта. За професионалните обучения ще ползваме наети помещения. Практиката ще подготви обучаемите за предстоящия стаж в на кандидата в следните отдели : Маркетинг и социологически проучвания: Предприемачество и собствен бизнес Промоция на продукти Персонал ангажиран в отдел: Пласмент и дистрибуция Франчайзинг Работа с клиенти Административно-правно обслужване
Изпълнение на дейност 8 Стаж Организиране на стажа – провеждане на индивидуални консултации с преминалите обучение за обсъждане на подходящо време за преминаване на стажа и съобразяването на стажа с лични или професионални (ако са възникнали в хода на проекта) ангажименти Интервюта с представители от отделите на партньора с оглед окончателен подбор и определяне на групите и целите на стажа. Тъй като партньорът има специалисти, които имат опит в организиране на въвеждащи, поддържащи обучения и стажантски програми, след провеждане на интервютата стажантите ще имат възможност да участват в избора и планирането на отдела за стаж. Изработване на графици за провеждане на стажа, разясняване на очакванията към стажантите и кратко представяне на организацията. Ще бъдат изготвени графици, така че стажантите да имат възможност да се възползват максимално от стажантската програма и активно да участват в дейността на специалистите от отделите и различни вътрешни проекти на организацията. Провеждане на стаж на лицата по групи (оформяне на програми за стаж, график за посещеня, график за контрол и програма за въвеждащо обучение по време на стажа) Стажантите ще се координитарт, консултират и подпомагат от координатор. Предвижда се достатъчно време за разпределение на стажантите и възможност за гъвкаво организиране и съчетаване на мотивационни обучения, ключови обучения с непосредствен стаж. Стажантите съвместно с ментори ще определят отделите, в които ще се провежда стажа, с оглед на преминатите обучения, както и потенциала за по-добра последваща реализация след приключването на проекта – в дейностите на кандидата или партньора.
Изпълнение на дейност 9 Посреднически услуги за лицата, преминали обучение Дейността ще се реализира от ДБТ, като екипът за управление на проекта ще подпомага служителите при установяване на контакт с партньори на организацията. Особено полезни ще бъдат контактите и проектите на сдружението, което има опит в предоставяне на социални услуги, като за част от обучените лица с най-добри резултати ще се търси възможност за заетост в проекти на сдружението или в структурата на кандидата
Изпълнение на дейност 10 Информираност и публичност Организиране и провеждане на три пресконференции в София, Руен и Камено (в началото и края на проекта), за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). Общият брой участници в пресконференциите е 30 лица. Ще бъдат поканени представители и на заинтересованите страни и местни медии. Провеждане на три начални информационни срещи в Кръстина, Люляково и Трънчак с целв включване на повече населени места в общините. Провеждане на три междинни информационни срещи в Камено, Руен, Добромир. Планират се и три информацинни срещи в Руен и Камено (след преминаването на професионалното обучение и преди стартирането на стажа), както и три финални информационни срещи в Камено и Руен, на които ще бъдат поканени и стажантите от община Столична. На информационната среща ще бъдат поканени и представители на общинска администрация, ДБТ, както и неправителствения сектор и потенциални участници в проекта. За популяризирането на проекта (основни дейности, цели, екип за управление) ще бъдат отпечатани 3500 информационни брошури, 50 плаката и 2 табели, както 2500 флаера (съдържащи календар на конкретните дейности – обучения и тн.) Публикации в местни и национални медии (3 бр.). В допълнение партньорът ще публикува информация за проекта в интернет сайта си. Предвидени са публикаци и в радиото – поне 3 броя (местни и национални медии). В интернет страницата на сдружението ще бъде разработена специална секция посветена проекта – основни цели, дейности, информация за екипа, календар на дейностите, както и галерия със снимки за проведените дейности. На интернет страницата на кандидата ще бъде включена също секция на проекта, която ще популяризириа основните цели и дейностите предвидени в проекта, както и получената финансова подкрепа по ОПРЧР. При реализацията всички дейности ще се популяризира и получената финансова подкрепа и ще се съблюдават изискванията на Ръководството за визуализация и публичност приложимо за Бенефициенти.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 183 749 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, получили посреднически услуги
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 3 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции
Индикатор 6 Брой лица включени в стажуване


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз