Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0116-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0026
Наименование: ---
Бенефициент: Община Бойница
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 25.06.2009
Дата на приключване: 01.10.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Видин
                    Бойница
Описание
Описание на проекта: Подобряване качеството на живот и преодоляване на социалната изолация на лица с трайни увреждания и самотноживеещи лица чрез създаване на условия да бъдат активни, да вземат самостоятелни решения за организиране на ежедневието и живота, като се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалната услуга "Домашен помощник", предоставяна в община Бойница. Намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи на хора, нуждаещи се от помощ за обслужване и социално включване чрез превенция на риска и подкрепа за реализация.
Дейности: Дейност 1: Формиране на екипа за организация и управление на проекта - Осигуряване на общинско помещение за нуждите на проекта; - Провеждане на работна среща в община Бойница за определяне на задълженията на екипа за администриране и управление на проекта.
Дейност 2: Разработване на общ работен проектен план и система за вътрешен контрол и мониторинг - Работна среща на екипа за организация и управление на проекта за разработване на детайлен проектен план за изпълнение и отчет на всяка задача; - Създаване на вътрешна система за контрол и мониторинг.
Дейност 3: Провеждане на встъпителна конференция. Информационна кампания за популяризиране на проекта сред заинтересованите страни на местно ниво. Провеждане на конференция: - Идентифициране на участници в конференцията, съставяне на списък с гостите и официални покани; - Връзка с медиите - изпращане на информация до регионални медии за проекта; - Запознаване на местната общност, представители на местната власт, структури на държавната власт, институции и заинтересовани лица, професионални общности и други с проекта - цели, дейности и очаквани резултати. Информационни материали: Дейността предвижда разработването и разпространяването на два типа материали: - Информационна дипляна за набиране на кандидати за домашни помощници – 300 броя; - Информационна брошура, адресирана към крайните бенефициенти с подробно описание на диапазона от услуги, предоставени по проекта и процедурите по кандидатстването – 300 броя. - Ще бъде изработена и информационна табела по проекта.
Дейност 4: Оборудване на местния офис и доставка на офис-материали за обучения - Осигуряването на оборудване за местния офис и материали за обученията ще се извърши по правилата на ОП „РЧР”, по изготвена техническа спецификация. - Предвижда се доставка на офис-материали за обученията, включващи флипчарт, блок за флипчарт, папки, химикалки и други, необходими за провеждане на обученията.
Дейност 5: Подбор на потребителите на социалната услуга „Домашен помощник”. 1. Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата „Домашен помощник” – заявление, декларация или друг документ удостоверяващ доходите на бенефициентите. 2. Извършването на оценка на нуждите на кандидат-потребителите ще се извърши от експерти от Дирекция „Социално подпомагане” – Бойница, с акцент върху социалния статус и потребностите на лицето, включително и работа с близкото семейно обкръжение при наличие на такова. Експертът извършва комплексна оценка на потребностите на лицата, която представлява неразделна част от процедурата по подбор и е основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяни на видовете услуги. 3. Подборът на потребителите на услугите се извършва от екипа по проекта, на базата на постъпили заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания и/или самотноживеещите възрастни хора от социален работник от дирекция „Социално подпомагане”. 4. При установяване на потенциални клиенти, които са изведени от специализирани институции, същите ще се ползват с предимство при включването им като потребители.
Дейност 6: Изготвяне на индивидуални планове за грижа на потребителите. Сключване на договори. Изготвянето на индивидуалните планове за услугите ще бъдат изготвени от външен консултант. Всички планове ще се обсъдят и съгласуват с екипа по проекта и при нужда с медицинско лице. Определяне на вида услуги, които ще ползва всеки потребител в рамките на проекта. Всеки индивидуален план съдържа: • ясно формулирана цел на предоставената услуга, • видовете дейности, които ще бъдат извършвани в полза на потребителя и в съответствие с извършената оценка на нуждите, • план за намаляване рисковете, свързани с опазване здравето и живота на потребителя. В съответствие с правилата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси, ще се сключат тристанни договори за предоставяне на социалните услуги между община Бойница, назначения домашен помощник и потребителя. Договорите с крайните бенефициенти ще съдържат: • описание на конкретните потребности на потребителя, • услугите, които ще бъдат предоставени; • тяхното времетраене и честота на предоставяне; • размерът на потребителската такса и основанията за нейното определяне; • условия за актуализиране и/или прекратяване на договора.
Дейност 7: Подбор и договаряне с кандидатите за домашен помощник. Подборът на кандидатите за домашни помощници ще се реализира на няколко етапа: 1. Подбор на документи – Всеки от кандидатите за домашен помощник подава молба за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование, медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост и попълва специално разработен за целта въпросник, насочен към определяне мотивацията на кандидата за работа и потребностите от обучение и квалификация; 2. Интервю с кандидатите – Провежда се от членовете на екипа по проекта, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, както и да им предостави изчерпателна информация за ангажиментите и функциите на домашния помощник; 3. Изготвяне и подписване на договори с одобрените кандидати за домашни помощници: Назначените по проекта домашни помощници подписват трудов (при пълен работен ден) или граждански (при почасово полагане на труд) договор с общината – доставчик на услугите, в която ясно са разписани задълженията и правата на двете страни. Неразделна част от процеса на договаряне са изготвянето и подписването на длъжностна характеристика (за работещите на трудов договор).
Дейност 8: Обучение на домашните помощници Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на домашните помощници за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Въвеждащото обучение ще се проведе след сключване на трудовите договори с домашните помощници, преди да започнат работа в дома на потребителите. Обучението включва следните теми: • Общи познания за домашните грижи и за необходимите на домашния помощник умения; • Основни задължения на домашния помощник; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Стандарти за работа на домашния помощник; • Работа с клиентите и техните семейства; • Справяне с кризисна ситуация при загуба и смърт; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт. Етични стандарти в работата на домашния помощник. Здравословни и безопасни условия на труд. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на четири дни. Ще се проведат две двудневни поддържащи обучения на домашните помощници. Темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от домашните помощници по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъде изготвена програма за обучението и обучителни материали. Ще бъде издаден Наръчник на домашния помощник.
Дейност 9: Предоставяне на услугата „домашен помощник” Дейността включва: • Изготвяне на работни графици за предоставяне на услугата „домашен помощник” - всеки домашен помощник предоставя услугите на минимум двама бенефициенти на пълен работен ден или почасово, според конкретните нужди на потребителите; • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите и домашните помощници, регистър на трудови злополуки и необичайни ситуации, жалби и оплаквания, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите; • Предоставяне на услугата “домашен помощник” по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварителна договорен график и установени потребностите. В рамките на предоставяните услуги са интегрирани елементи за усвояване на умения за самопомощ и самостоятелно справяне с ежедневните потребности, съобразени с индивидуалните възможности на потребителя; • Подготовка и предоставяне на необходимото работно облекло, санитарни материали, консумативи; • Преразглеждане и актуализиране на Индивидуалните планове за предоставяне на услуги след четвърти месец от началото на предоставяне на услугите. Видове услуги: Ежедневни услуги: • Текущо почистване; • Хранене; • Битови услуги. Периодично предоставяни услуги: • Основно почистване на помещенията, обитавани от потребителя; • Административни услуги. Домашният помощник ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. За ползване на услугите, потребителите заплащат такси, в зависимост от личните си доходи. Таксите ще се събират ежемесечно и ще се отчитат, съгласно установените процедури на ОП „РЧР”. За предоставяне на качествена социална услуга ще бъдат разработени: - Правилник за вътрешния ред; - Необходими документи за кандидатстване и предоставяне на услугите; - Правила и процедури за предоставяне на услугите, в съответствие с Националните критерии и стандарти; - Регистър за потребителите; - Правила за вътрешен контрол и мониторинг. Ще бъде нает външен експерт за разработване на задължителната документация за предоставяне на услугите.
Дейност 10: Консултиране на домашните помощници Консултациите са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. След всяка консултация, съответният експерт, който е отговорен за нейното провеждане, представя в едноседмичен срок отчет. Домашните помощници ще получават консултиране един път месечно по два дни. При кризисни ситуации ще се осигурява психологическа подкрепа на домашните помощници. Консултациите се отнасят до: • Затруднения в работата с клиенти; • Затруднения в работата с институции на домашните помощници; • Необходимост от допълнителни знания и умения за работа.
Дейност 11: Заключителна конференция Организиране и провеждане на конференция с представители на местната власт, структури на държавната власт, институции, представители на професионалните общности и заинтересовани лица за представяне резултатите от проекта. Предвижда се разработване и разпространение на брошура за постигнатите резултати по проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 82 237 BGN
Общ бюджет: 70 129 BGN
БФП: 65 795 BGN
Общо изплатени средства: 65 300 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 65 795 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 16 447 BGN
2010 41 796 BGN
2011 7 056 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
65 300 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 55 926 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 13 980 BGN
2010 35 527 BGN
2011 5 998 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
55 505 BGN
В т.ч. Национално финансиране 9 869 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 2 467 BGN
2010 6 269 BGN
2011 1 058 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
9 795 BGN
Финансиране от бенефициента 5 420 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз