Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-3.3.06-0001-C0001
Номер на проект: KC12-33-1
Наименование: Изграждане и внедряване на Автоматизирана информационна система „Бюра съдимост”
Бенефициент: Министерство на правосъдието
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 22.01.2013
Начална дата: 03.12.2013
Дата на приключване: 03.06.2015
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Повишаване на качеството на предоставяните услуги на гражданите и бизнеса чрез подобряване и развитие на системата и централизирания портал на е-правосъдие
Дейности: Дейност 1. Сформиране на екип и управление на проекта За успешното управление на проекта ръководството на МП ще сформира екип, включващ ръководител, координатор, координатор ИТ, технически секретар, счетоводител и експерт обществени поръчки. Те ще гарантират за последващия контрол и ефективно изпълнение на дейностите. Всеки член на екипа има ясно определени задачи. Ръководителят: • ръководи цялостното изпълнение на проекта и отговаря за неговото успешно приключване и отчитане; • дефинира отговорностите на членовете на екипа по проекта чрез разработване на длъжностни характеристики на всеки един член от екипа; • отговаря за изготвянето на Процедури и вътрешни правила за работата по проекта; • ръководи работата на екипа през всички етапи на изпълнение на проекта; • наблюдава подготовката и контролира изпълнението на дейностите, както и обратната връзка и информация; • отговаря за правилното разходване на финансовите средства; • контролира спазването на сроковете и изпълнението на работния план на проекта; • контролира изготвянето и представянето на детайлните доклади за напредъка по проекта и всички останали доклади и отчети, предвидени в Договора по проекта в съответствие с приетите индикатори; • провежда ежемесечни срещи на екипа по проекта, а при нужда и по-често. Координаторът: • отговаря за координация на дейностите по проекта и осигурява административна подкрепа в съответствие с точно разпределените задачи по проекта; • координира, наблюдава и контролира подготовката и изпълнението на отделните дейности, мероприятия, задачи и поети ангажименти и следи за тяхното съответствие с одобрените по проекта критерии, количествени и качествени индикатори, времеви и финансови рамки; • подпомага работата на Ръководителя на проекта по мониторинг, оценка и вътрешен контрол на дейностите и процесите; • възлага задачи, съгласувано с Ръководителя на проекта, на експертите и техническите сътрудници по отделните компоненти и следи за тяхното изпълнение; • отговаря за осигуряване на мерките за информация и публичност по проекта. Координаторът ИТ: • отговаря за координация на дейностите по проекта свързани с разработването и внедряването на АИС „Бюра съдимост” • координира, наблюдава и контролира подготовката и изпълнението на дейности, мероприятия, задачи и поети ангажименти, свързани с разработването и внедряването на АИС „Бюра съдимост” и следи за тяхното съответствие с одобрените по проекта критерии, количествени и качествени индикатори, времеви и финансови рамки; • подпомага работата на Ръководителя на проекта по мониторинг, оценка и вътрешен контрол на дейностите и процесите, свързани с разработването и внедряването на АИС „Бюра съдимост”; • участва в подготовката на тръжните документации и процедури, свързани с разработването и внедряването на АИС „Бюра съдимост”; • възлага задачи, съгласувано с Ръководителя на проекта, на експертите и техническите сътрудници по отделните компоненти, свързани с разработването и внедряването на АИС „Бюра съдимост” и следи за тяхното изпълнение. Техническият секретар: • подпомага пряко и изцяло дейностите на Ръководителя на проекта; • следи изпълнението на графиците и сроковете и своевременно уведомява Ръководителя на проекта за тях; • отговаря за надлежното водене на входящата и изходяща кореспонденция, документооборота и съхранението на документите; • участва в подготовката на всички официални документи, доклади и отчети и следи за тяхното надлежно предоставяне на съответните адресати; • поддържа връзка с експертите и всички заинтересовани страни на експертно равнище; • поддържа контактите с под-доставчиците и външните експерти. Счетоводителят: • извършва счетоводното отчитане на дейностите по проекта; • подготвя финансови документи и следи за своевременното одобрение и по-нататъшна обработка от отговорните лица; • докладва за възникнали проблеми на Ръководителя по проекта; • отговаря за правилното осчетоводяване и отчитане на разходите, поддържане на съответната документация и информация в счетоводния софтуер; • отговаря за банковите разпращания с изпълнителите, изплащане на заплати на експерти и служители по проекта; • участва в изготвянето на финансовите отчети по проекта. Експерт обществени поръчки: • отговаря за спазването на всички законови процедури във връзка с изпълнението на проекта; • подпомага дейността на Ръководителя на проекта във връзка със спазването на Договора по проекта; • отговаря за изготвянето на договорите; • отговаря за подготовката на тръжните документации, провеждането на тръжните процедури и сключването на договори с под-доставчици и експерти; • следи за нагледността на документите и сключените договори; • докладва пряко на Ръководителя на проекта за изпълнението на задачите и дейности, свързани с изпълнението на договорите и поетите ангажименти; • одобрява и подписва заедно с Ръководителя по проекта договори, доклади и други документи в неговата компетенция.
Дейност 3. Анализ и проучване на наличните информационни системи на бюрата по съдимост Дейността обхваща два етапа: Етап 1: Изследване и анализ на съществуващите информационни системи и бази данни с която разполагат бюрата по съдимост Етап 2: Ревизиране на съществуващите функционалности и специфициране на изискванията за промени и разработване на нови функции. Тази дейност ще бъде възложена на подизпълнител, избран по реда на ЗОП. Ще се включат и двама експерти на МП.
Дейност 5. Разработване и внедряване на Автоматизирана информационна система „Бюра съдимост“ Разработването и внедряването на АИС „Бюра съдимост“ ще бъде възложена на подизпълнител, избран по реда на ЗОП. В рамките на дейността ще се включат и двама експерти на МП. Предвидената дейност включва няколко етапа: Етап 1: Проектиране на системна архитектура – клиентска част, приложен сървър и база данни. Етапът ще включва следните стъпки: ▪ Изготвяне на нефункционалните спецификации; ▪ Изготвяне на функционален модел на системата; ▪ Изготвяне на модел на дейностите; ▪ Описание на бизнес процесите; ▪ Разработване на модулната структура (модули и връзки между тях). Спецификация на съдържанието на модулите; ▪ Разработване на архитектура на системата; ▪ Изготвяне на спецификация на функционални и структурни тестове; ▪ Изготвяне на спецификация на качествени изисквания към функционирането на модулите. Етап 2: Разработване на софтуерната архитектура, осигуряваща пълната функционалност на информационната система. Тя ще осигури автоматизирането на комплекса от взаимосвързани процеси при техническото осигуряване на административното обслужване в бюрата по съдимост, както следва: • Възможност за извършване на информационен обмен с други ИКТ системи с различни характеристики, технологии и нива на развитие; • Средства за проследяване и управление на административния процес; • Средства за пълнотекстово търсене; • Средства за наблюдение (мониторинг) на състоянието и производителността на системата; • Автоматична проверка на подадените от потребителя данни, като по този начин се свежда до минимум възможността за човешки грешки; • При възникване на грешка в един от компонентите на системата, не бива да се нарушава цялостната й функционалност; • Функционалност за създаване на нужните справки • Експортиране на информация в подходящ за визуализация формат. Етап 3:Тестване на функционалността на системата и отстраняване на експлоатационни грешки При разработването на нов продукт е наложително неговото тестване преди да се пристъпи към внедряване. Тестване на софтуера – етапът ще включва следните елементи: ▪ Функционално тестване; ▪ Структурно тестване; ▪ Интеграционно тестване; ▪ Вътрешно приемане на разработения софтуер. Етап 4: Миграция на данните –ще включва следните стъпки: ▪ Мигриране на данните от базите данни на бюрата за съдимост; ▪ Тестване на миграцията; ▪ Проверка за валидност. Етап 5: Изпитания –ще включва следните елементи: ▪ Провеждане на системни тестове; ▪ Удостоверяване на валидност. Етап 6: Подготовка на експлоатационна документация –ще включва следните стъпки: ▪ Ръководство за потребителя; ▪ Ръководство за администриране; ▪ Ръководство за системния администратор (администриране на СУБД; възстановяване на АИС; настройки и др.). Етап 7: Приемни изпитания ▪ Изготвяне на контролни примери за приемане на разработката; ▪ Провеждане на приемните изпитания ▪ Оценка на критериите на ИС за приемане на разработката Етап 8: Внедряване на АИС „Бюра съдимост“ Инсталиране и конфигуриране на системата, миграция на цялата полезна информация от съществуващите приложения и информационни източници. Етап 9: Провеждане на пробна експлоатация ▪ Наблюдение на работата на системата ▪ Отстраняване на грешки и внасяне на изменения по искане на Възложителя ▪ Оценка на работата на централизираната система Етап 10: Съпътстващо обучение на потребители и администратори от регионалните съдилища за работа с АИС „Бюра съдимост“.
Дейност 6. Закупуване на хардуер, необходим за функционирането на разработената и внедрена Автоматизирана информационна система „Бюра съдимост“ За внедряването на АИС “Бюра съдимост” се налага закупуване на нов хардуер. Той е необходим с оглед обезпечаване дейността на системата и нейното правилното функциониране. Ключови за системата се явяват 4 сървъра, два от които са високопроизводителни в клъстерна конфигурация за опериране с базата данни. Другите два са приложни сървъри. Приложенията ще се публикуват върху сървъри в клъстерна конфигураця. Физическото съхранение на данните ще е върху външен масив. За оптимизиране на процесите и повишаване на отказоустойчивостта на системата може да се приложи виртуализация, както на сървърите за бази данни, така и на сървърите за приложения. Външният масив за съхранение на данни трябва да гарантира отказоустойчивост чрез резервиране на съответните му компоненти. Системата е необходимо да разполага с устройство за архивиране. Комуникацията между сървъри и дисков масив ще се осъществява чрез комутатори /резервирани/ с висока пропускателна способност. Достъпът на потребители ще се осъществява през криптирани канали, като се използват съответните хардуерни устройства – маршрутизатори, които да са резервирани и с възможности за изграждане на VPN. В разходите са предвидени средства за необходимата базова инфраструктурата на самия център като комуникационни шкафове и други. Минималните технически параметри и количества на посочените устройства са: • Сървъри – 4бр. двупроцесорни с по 6 ядра; • Комутатори – 2бр. 8 портови; • Маршрутизатори – 2бр. възможност за изграждане на VPN и защитна стена; • Дисков масив – 1бр. 10TB дисково пространство; • Устройство за архивиране на данни – 1бр. с възможност за минимум 30 последователни архива; • Сървърен шкаф и аксесоари – 1 пакет;
Дейност 10. Дейности за информация и публичност В изпълнение изискванията на финансиращия орган МП ще проведе широка информационна политика. Тя обхваща провеждане на пресконференции, както и отпечатване на рекламни материали, популяризиращи целите, дейностите и очакваните резултати по проекта. Пресконференциите ще се проведат в наета за целта зала, където представители на регионалните и национални медии ще бъдат запознати с целите и дейностите по проекта. Планира се провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта с цел запознаване обществеността с предстоящите дейности и постигнатите в края резултати. Ще се оповести финансовия принос и ролята на ЕСФ и ОПАК. В залата ще бъдат поставени банери, а в печатните и електронни медии ще се помести прессъобщение популяризиращо проекта и неговите цели. Другата част от информационната политика са печатните рекламни издания, които включват: • Брошури за популяризирането на проекта • Публикации в интернет-страницата на МП • Рекламно-презентационни материали На всички материали изработени и свързани с популяризирането на проекта ще бъдат изготвени в съответствие с Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006 и ще съдържат изречението: „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европеийския съюз чрез Европеийския социален фонд.”
Дейност 11. Финансов одит на проекта Ще бъде извършен независим финансов одит в съответствие с международните одиторски стандарти. Одитът ще включва проследяване на ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на МП. Извършването на одита от лицензиран експерт-счетоводител ще се извърши преди подаването на окончателния доклад по проекта до УО на ОПАК. Дейността предвижда одиторът да бъде избран съгласно процедура по ЗОП. Извършването на одита по проекта да бъде от независим сертифициран одитор, който ще има за задача да подготви одитен доклад, необходим при окончателното отчитане на проекта.
Партньори
Партньори:
Висш Съдебен Съвет
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 1 574 017 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 313 603 BGN
2015 - 313 603 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 266 563 BGN
2015 - 266 563 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 47 041 BGN
2015 - 47 041 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 (Д) Основен индикатор: Разработена и внедрена Автоматизирана информационна система "Бюра съдимост"
Индикатор 2 (Д) Основен индикатор: Услуги включени в АИС "Бюра съдимост"
Индикатор 3 (Д) По дейност 1: Сформиран екип
Индикатор 4 (Д) По дейност 3: Изготвен анализ
Индикатор 5 (Д) По дейност 5: Внедрен АИС „Бюра съдимост”
Индикатор 6 (Д) По дейност 5: Предоставени административни електронни услуги
Индикатор 7 (Д) По дейност 5: Проведено съпътстващо обучение за работа с АИС „Бюра съдимост“
Индикатор 8 (Д) По дейност 6: Проведена тръжна процедура
Индикатор 9 (Д) По дейност 6: Закупен и доставен хардуер
Индикатор 10 (Д) По дейност 6: Сървъри
Индикатор 11 (Д) По дейност 6: Комутатори
Индикатор 12 (Д) По дейност 6: Маршрутизатори
Индикатор 13 (Д) По дейност 6: Дисков масив
Индикатор 14 (Д) По дейност 10: Банери
Индикатор 15 (Д) По дейност 10: Брошура за популяризирането на проекта
Индикатор 16 (Д) По дейност 10: Пресконференции
Индикатор 17 (Д) По дейност 10: Публикации в национални печатни и онлайн медии
Индикатор 18 (Д) По дейност 10: Публикувана информация за проекта на интернет страницата на МП
Индикатор 19 (Д) По дейност 10: Рекламно-презентационни материали
Индикатор 20 (Д) По дейност 11: Извършен финансов одит по проекта
Индикатор 21 (Д) По дейност 6: Устройство за архивиране на данни
Индикатор 22 (Д) По дейност 6: Сървърен шкаф и аксесоари


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз